Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uuden vuokra-asunnon kaappien ovissa lasten tarroja ja tuherruksia. Pitääkö minun vain oikeasti elää noiden kanssa kun eivät kiinteistöhuoll

Vierailija
07.06.2026 |

Mukaan lähteneet pesussa vaikka kuulemma siivooja oli käynyt tekemässä loppusiivouksen.

Tusseilla  siis jotain epämääräistä tuherrettu ja liimattu tarroja,

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ajan mitä ap tuhlaa täällä, olisi etsinyt netistä tehokkaat keinot poistaa tahrat. 

Avuttomuus on jo hälyttävää.

Vierailija
22/33 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIkset vaan maalaa päälle jos häiritsee?

Vuokra-asunnoissa ei yleensä saa ruveta maalailemaan.

Jos jälki on huonoa,tulee lasku perästä.

Voi helv...eihön huonompaa olla kuin ne töherrykset siellä? Mikä teitä oikein vaivaa kun ei mikään itseltänne onnistu. Ei mikään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarrat eivät ole ongelma, piirokset voivat olla hankalammin poistettavia. Ihmesientä voi kevyesti hankaamalla kokeilla. 

Vierailija
24/33 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on aina uhri. Tyttö on rassukka.

Vierailija
25/33 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jarrunpuhdistusaineella sain teipin möhnät muovimatosta pois kun entinen asukas oli vedellyt tänne johtoja pitkin asuntoa ja teipannut ne. Muuttaessa sitten vetänyt teipit pois mutta liima oli jäänyt lattiaan ja kerännyt pölyä. 

Joskus myös Fairy ja keraamisen lieden skrapa on hyvä yhdistelmä joihinkin sotkuihin. 

Vierailija
26/33 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin ottanut kuvia ja lähettänyt isännöitsijälle, kiinteistöhuollolle ei asuntojen siivous kuulu 

Vierailija
27/33 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä siis vain muutit sinne tarkistamatta paikan kuntoa? Aina ennen muuttoa kuvataan kaikki viat ja raportoidaan ne vuokranantajalle, aina. Koska muuten sinä maksat niiden korjaukset kun muutat pois. Siinä kohtaa on aivan turha selitellä, että nämä oli tässä jo tähän muuttaessani.

Muovitarrat irtoaa yleensä hiustenkuivaajalla lämmittämällä, paperipintaiset rasvalla liuottamalla. Loput liimanjämät pyyhitään liuottimella. Ole hyvä, sulla on siistit ovet.

Vierailija
28/33 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota niistä kuva, joista selkeästi näkyy kuvanottopäivämäärä. Sitten yhteys vuokranantajaa ja pyydä lupa joko maalata ovi tai sitten tarroittaa se, tai vaikka laittaa tarrapeiliä siihen päälle, mtä nyt itse keksitään ja minkä vuokranantaja sallii. Sitten tietenkin, koska muutos jää asuntoon ja se parantaa asunnon arvoa (ellet sitten keski asuunnon arvoa laskevaa muutosta :D), nin ehdtat, jos vuokranantaja maksaa tarvikkeet ja sinä teet työn. Kannattaa myös kertoa oma-aloitteisesti miten varmistat sen, että työ on tehty hyvin. Esimerkiksi maalaushommissa kannattaa tuoda esiin, että osaa maalta "oikein", eli kertoo, että tekee sen alusta asti kunnolla mukana lukien pinnan puhdistus, hionta ja sitten maalaus yms. 

eiköhän vuokranantaja suostu. 

meidän vuokrakämpässä saa maalata pintoja aika vapaasti, mutta jokaiseen muutokseen pitää tietysti pyytää vuokranantajan lupa.

Miksi ihmeessä haluaisin leikkiä jotain remppareiskaa? En mä vuokra-autoakaan ota sillä ajatuksella että "maksa sä öljyt ja suodattimet niin mä teen huollon?"

Vierailija
29/33 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIkset vaan maalaa päälle jos häiritsee?

Vuokra-asunnoissa ei yleensä saa ruveta maalailemaan.

Jos jälki on huonoa,tulee lasku perästä.

Mutta pinnathan on jo töherretty. Ei asi maalaamalla ainakaan pahene. Voisi neuvotella vuokranantajan kanssa, vähennetäänkö maalin ja työn hinta vuokrasta vai korvtaanko summa omalle tilille.

Vierailija
30/33 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota niistä kuva, joista selkeästi näkyy kuvanottopäivämäärä. Sitten yhteys vuokranantajaa ja pyydä lupa joko maalata ovi tai sitten tarroittaa se, tai vaikka laittaa tarrapeiliä siihen päälle, mtä nyt itse keksitään ja minkä vuokranantaja sallii. Sitten tietenkin, koska muutos jää asuntoon ja se parantaa asunnon arvoa (ellet sitten keski asuunnon arvoa laskevaa muutosta :D), nin ehdtat, jos vuokranantaja maksaa tarvikkeet ja sinä teet työn. Kannattaa myös kertoa oma-aloitteisesti miten varmistat sen, että työ on tehty hyvin. Esimerkiksi maalaushommissa kannattaa tuoda esiin, että osaa maalta "oikein", eli kertoo, että tekee sen alusta asti kunnolla mukana lukien pinnan puhdistus, hionta ja sitten maalaus yms. 

eiköhän vuokranantaja suostu. 

meidän vuokrakämpässä saa maalata pintoja aika vapaasti, mutta jokaiseen muutokseen pitää tietysti pyytää vuokranantajan lupa.

Miksi ihmeessä haluaisin leikkiä jotain remppareiskaa? En mä vuokra-autoakaan ota sillä ajatuksella että "maksa sä öljyt ja suodattimet niin mä teen huollon?"

Siinäpä on avuttomuus ja laiskuus huipussaan. Tarroja ja tussiviiruja, voi kyynel. No can do.

Vierailija
31/33 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarrat eivät ole ongelma, piirokset voivat olla hankalammin poistettavia. Ihmesientä voi kevyesti hankaamalla kokeilla. 

Ihmesieni naarmuttaa ja himmentää pinnat.

Ei sitä!

Vierailija
32/33 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmesieni naarmuttaa ja himmentää pinnat.

Ei sitä!

Kyllä maalit voi lähteä, jos maalipinta on ohut. Mattapintaisessa ei himmennys ei haittaa. Sama

Vierailija
33/33 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olit varmaan nähnyt asunnon kunnon ennen vuokraamista, joten näin jälkikäteen on turha vuokranantajalle valittaa. 

Kyllä sitä silti olettaa, että edellinen asukas siivoaa sotkunsa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän