Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pärjäisitkö 1500€ tuloilla jos asuisit yksin?

Vierailija
06.06.2026 |

Siis brutto tuo.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtiövastike sis putkien lainaosuus on n 800 e ja asuntolaina 650 e.

Vaikka tulisi nettona, en pärjäisi 

Olisi pakko vuokrata osa kodista.

Vierailija
42/58 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hyvin. Nyt joudumme pärjää pienemmällä summalla 3 ihmistä. Helvetillistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai mykyistä paremmilla tuloilla pärjäisin ! Ostaisin joskus kahviakin.

Vierailija
44/58 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on omakotitalo, mökki ja auto. Pärjään noin 900€/kk. Ei velkoja. 

Vierailija
45/58 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliskerran kun olin työtön, jokunen vuosi sitten, niin nettotuloni olivat noin 1150 (=työmarkkinatuki ja asumistuki). Tuolla oli pärjättä ja pärjäsin. Ei siitä niin monta vuotta ole, ettenkö nykyisenkin pätkätyösuhteeni päättyessä voisi "taas" pärjätä mutta ei tässä kovin tarvitse haaveilla omistusasunnosta tai toivottasti vältyn terveydenheikkenemseltä. Kovin eivät myöskään auta tältä palstalta luettavat kommentit, joissa vittuillaan työttömille ja paskannetaan niitä kohti, jotka nostava Kelan tukea tai tukija.

Vierailija
46/58 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pärjäisin.

Vierailija
47/58 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pärjään, jos tuo on palkka osa-aikaisesta työstä. Jää enemmän vapaata aikaa tehdä ilmaisjuttuja.

Perusterveenä jää säästöön 200-400e/kk. Ei sillä kummoisia puskureita rakenneta.

Jos jää säästöön 200-400€/kk, niin sillähän nimenomaan se puskuri rakennetaan. 
Mä olen rakentanut ensin kymppitonnin puskurin ja sittemmin ryhtynyt sijoittamaan nimenomaan tuon verran kuukaudessa. Ja useampi kymppitonni siellä sijoituksissa jo.

Se puskuri menee siinä, kun sairastuu, pesukone hajoaa, joku tekee ilkivaltaa sinun omaisuuteen ym. 

Ei joudu pikavippikierteeseen, mutta ei se raha kauan pysy puskurivarannossa.

Vierailija
48/58 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pärjään, jos tuo on palkka osa-aikaisesta työstä. Jää enemmän vapaata aikaa tehdä ilmaisjuttuja.

Perusterveenä jää säästöön 200-400e/kk. Ei sillä kummoisia puskureita rakenneta.

Jos jää säästöön 200-400€/kk, niin sillähän nimenomaan se puskuri rakennetaan. 
Mä olen rakentanut ensin kymppitonnin puskurin ja sittemmin ryhtynyt sijoittamaan nimenomaan tuon verran kuukaudessa. Ja useampi kymppitonni siellä sijoituksissa jo.

Se puskuri menee siinä, kun sairastuu, pesukone hajoaa, joku tekee ilkivaltaa sinun omaisuuteen ym. 

Ei joudu pikavippikierteeseen, mutta ei se raha kauan pysy puskurivarannossa.

Toisaalta osa ei halua säästää centtiäkään koska pelkää, että jokainen centti tai euro vaikuttaisi siihen saisiko toimeentulotukea. Esimerkiksi omistuasumiseen ei saa asumistukea. Ota siinä sitten asuntolaina yksinelävänä keskituloisena tai jopa allekeskituloisena.. - Jolloin on aika laiha lohdutus, lukea tältä palstalta kannsutushuutoja siitä, että miksie vaan mene parempitulosiin töihin. Tai kirjoituksia, joissa työttömyys tai loukkaantuminen ja tai sairastuminen ovat nenänmutodon ja oman pituuden  tavoin omien valintojen tulosta.  

Vierailija
49/58 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjään pelkällä yleistuella. Mukavaa se ei ole, mutta minkäs teet.

Vierailija
50/58 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nettona tuosta jäisi puolet säästöön mutta jos tosta verot pois niin jäisi kuitenkin 400-500 säästöön.

Netto ja brutto on tuolla tulotasolla lähes sama. Tuosta ei makseta kuin tyel, tuloveroa ehkä prosentti.

Vierailija
51/58 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on tuota luokkaa.

Sillä pärjää juuri, mutta tuo stressiä huolta ja uupumista sekä vaikuttaa elämään. Paljon pitää suunnitella rahan mukaan. Lasta ei tietenkään olisi yksin varaa hankkia tai jäädä yksinhuoltajaksi.

Myös moni muille aikuisille normaali asia on oman tulotason ulkopuolella ja tuntui, että on jumittunut opiskelijamoodiin, mutta ilman opiskelija-alennuksia tai huokeaa asumista. Työpaikalla muut kertovat omakotitaloistaan ja lapsistaan, harrastuksista ja reissuista kun itse asuu 25 neliön yksiössä, ei voi edes haaveilla lapsesta ja kaikki matkat opiskelijabudjetilla. Se on jotenkin noloa. On myös vähän noloa, kun töissä esim. kerätään rahaa eri muistamisiin, niin joutuu itse sanomaan ettei ole varaa olla mukana. 

Väliaikaisena vaiheena ihan helppo. Pitkään jatkuneena vaikeampaa ja myös masentavaa ettei ulospääsyä ole. Ei saa tukia eikä saa lisää töitä ja muita töitä. Tekisin mielelläni lisää töitä ja parantsisin taloudellista tilannettani, jos siihen olisi mahdollisuus. 

Vierailija
52/58 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Vierailija
53/58 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Ihan hyvin ja olen pärjännytkin!

Vierailija
54/58 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteen jää eläkkeestä 1440 e. Pärjään just sillä. Vuokra vie puolet, en saa asumistukea. 

Vierailija
55/58 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pärjännyt kun joskus oli 1500e nettona.

Vierailija
56/58 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. 

Vierailija
57/58 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pärjäisi. Tuohan olisi n 1200 e käteen. Vuokra 700e, siihen sähkö, vesi, puhelin, arjen juttuja ym. Ruoasta pitäisi nipistää. Auto on nyt ja autoa ei tuolla rahalla pidetä. 

Vierailija
58/58 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin ihan ok. Vaikka pankkilainaan menee 230€/kk Asuisin yksiössä joko omistus tai vuokra, ja kulut siitä olisi noin 500€. Tuosta palkasta jää suurin osa käteen, niin kyllä mulla jäis vielä monta sataa rahaa, ja ruokaan mulla ei kuitenkaan mene kuukaudessa kuin ehkä 300€.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä