Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni nainen oikeasti kuorii perunat teini-ikäiselle pojalleen nykyään?

Vierailija
06.06.2026 |

Kysymys otsikossa.

En ole normaalien sivistyneiden ja koulutettujen kaupungeissa asuvien piireissä tällaista nähnyt tai kuullut.

Onkohan tuollainen ollut joskus yleistä jossain pikkupaikkakunniila joskus menneinä vuosikymmeninä?

Vai onko se vaan valheellista tarinaa jota mielenterveydeltään sairas ihminen suoltaa someen?

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun eksäni nyksä kuorii perunat yhteisen lapsemme lisäksi myös eksälle. Eikä siinä kaikki, hän myös muussaa perunat valmiiksi molemmille. 

Lapsi on tämän kertonut, eikä minulla ole mitään syytä olla uskomatta, sillä eksä yritti vaatia samaa myös minulta. Perunoiden kuorimisesta tuli aina riita, joten ratkaisin ongelman sillä, että keitin perunoita vain kesäisin, jolloin ne voi syödä kuorineen. Ei sillä, että olisin itse sen kummemmin kaivannut kuoriperunoita - sain niitä kyllikseni omassa lapsuudessani.

Vierailija
82/92 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä perunoita pitäisi ylipäätään kuoria? Kuoret ovat täysin syötäviä,, terveellisiä ja hyvänmakuisia, kuoriminen taas on hyvin aikaavievää ja ärsyttävää näpertelyä. 

Laiskojen ihmisten juttuja. Kyllä ne kuoret ovat kaukana hyvänmakuisista ja terveellisyyskin on siinä ja tässä. Perunaa ei terveelliseksi saa millään, mutta hyviä ruokia siitä saa kyllä siinä missä pastasta tai riisistäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini pojat syö vain Ranskan perunoita .ei niitä kuorita

Vierailija
84/92 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiset teinipojat voisivat hankkia tyttöystävän, joka kuorii heille perunat.

Tai sitten tälläiset teinipojat voisi kasvaa aikuisiksi ja kuoria omat perunansa itse, ennen kuin edes ajattelee tyttöystävää 

Vierailija
85/92 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulin exältäni että inttiaikoinaan hänellä oli siellä joku nuori mies, joka ei osannut kuoria perunoita, koska äiti oli ne aina hänelle kuorinut. Miten lie selvinnyt palveluksesta, sitä ei tarina kerro.

Tuosta inttiruokailusta oli juttu Kodin Kuvalehdessä joskus ysärillä. Tuokin tarina siinä kerrottiin. Kerrottiin myös, että poikien lempijälkiruoka siellä oli Pörri-suklaavanukas. Tuohon vanukasjuttuun meinasi seitsenkymppinen isäni tukehtua kahviinsa, oli näet maitokiisseli-ikäluokkaa.

Vierailija
86/92 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella tyhmää kuoria perunoita.

Vierailija
87/92 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuoria lainkaan? Perunat kannattaa syödä kuorineen. Olen itse kohta jo 20 vuotta syönyt kuorimatta.

Sama täällä., olen syönyt kuorineen jo 40 vuotta. Vitamiinit talteen!!

Vierailija
88/92 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä perunoita pitäisi ylipäätään kuoria? Kuoret ovat täysin syötäviä,, terveellisiä ja hyvänmakuisia, kuoriminen taas on hyvin aikaavievää ja ärsyttävää näpertelyä. 

Ai myös rupiset kuoret? Et taida edes tietää, minkänäköisiä pellosta nostetut perunat ovat, koska olet ostanut vain erikseen pestyjä perunoita. Ja kyllä, kyllä niistä häviää makua joka pesulla.

Vierailija
89/92 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan syöty aina kuorineen ja opetettu tämä tapa jo lapsenlapsillekin.

Anoppini kyllä kuori. Yritti kerran kuoria minullekin, kun piti laiskuutena kuorineen syömistä. 

Vierailija
90/92 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella tyhmää kuoria perunoita.

On todella tyhmää syödä pellosta nostettujen perunoiden rupisia kuoria. Kaupassa myynnissä olevat perunat on putsattu ja pesty, on pesty myös maku pois. Ettehän te nykyiset maalaiselämää näkemättömät möllikät edes älyä tuollaista perusasiaa.

Vierailija
91/92 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai myös rupiset kuoret? Et taida edes tietää, minkänäköisiä pellosta nostetut perunat ovat, koska olet ostanut vain erikseen pestyjä perunoita. Ja kyllä, kyllä niistä häviää makua joka pesulla.

Ruvet lähtee pestessä harjaamalla. Eivät vaikuta makuun.

Vierailija
92/92 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntöisesti syömme potut kuorineen jos niukkapinta. ja vain muusiin pesuvaiheessa kuorittaan tai jus karjalanpiirakoiden muusiin- eli teemme kahta versiota piirakoissa- ruiskuoreen - 

nin sä kysyt penskan pottuja-- eli meillä-

potut kuoritaan jo ennen keittoa kuten lounasravintolassa- tai ne syödään kuorinnen- meillä tukka kiiltää, hieno iho- upeet terveysmateriaalit siinä kuoressa.

joo toi sun esimerkki - ei käy ikkäääään- jo 6v opetettu kuorimaan jos pakko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä