+27 đ„” Ja kesĂ€ on vasta alussa
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, kun vanhukset ja sairaat tukehtuvat hengiltÀ ja luonto palaa karrelle, hekumoi hellehullu.
EntÀs talvi? Aiheuttaa niin paljon enemmÀn kuolleisuutta kuin helteet, mutta sepÀ ei ketÀÀn kiinnosta.
TÀmÀ. WHOn tilastojen mukaan maailmassa kuolee 9 kertaa enemmÀn ihmisiÀ kylmÀÀn kuin kuumaan. Kaikilla mantereilla kuolee enemmÀn kylmÀÀn, mukaanlukien Afrikka.
KEsÀ kestÀÀ sen 3 viikkoa korkeintaan. Muuten on ihan tavallisen lÀmmintÀ.
TÀllÀsiÀ pÀiviÀ on jotain 10kpl 365 pÀivÀstÀ? Lunta, rÀntÀÀ, sadetta sata kertaa enemmÀn.
En koskaan kuule ettÀ todella hoikat valittais helteistÀ. EnemmÀn pyylevÀt. Laihduttakaa.
+35 astetta on sopiva muille paitsi eskimoille.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole normaalia, ettÀ aikuinen ihminen ei kestÀ 20 asteen lÀmpötilaa eikÀ paria hassua pÀivÀÀ 25 astetta. Ihan oikeasti on aika katsoa peiliin ja korjata elintavat.
Luuletko ettet vanhene ja sairastu?
Vierailija kirjoitti:
Osa taitaa olla Alaniassa tai tunkenu mittarin kahvikuppiin.
Siis miten niin? +25 ihan Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, kun vanhukset ja sairaat tukehtuvat hengiltÀ ja luonto palaa karrelle, hekumoi hellehullu.
EntÀs talvi? Aiheuttaa niin paljon enemmÀn kuolleisuutta kuin helteet, mutta sepÀ ei ketÀÀn kiinnosta.
Suomessa? No tuskin.
HelteissÀ on ainakin se hyvÀ puoli, ettÀ se on epÀsuotuisaa punkeille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole normaalia, ettÀ aikuinen ihminen ei kestÀ 20 asteen lÀmpötilaa eikÀ paria hassua pÀivÀÀ 25 astetta. Ihan oikeasti on aika katsoa peiliin ja korjata elintavat.
Se asuu itse jossain meren ÀÀressÀ ilpin pöhistessÀ viileÀ ilmaa yötÀ pÀivÀÀ. Ei ymmÀrrÀ, ettÀ vaikka helteet kestÀisivÀt vaikkapa vain viikon, kerrostaloasunto imaisee rakenteisiin niin helvetisti lÀmpöÀ, ettÀ on pÀtsi loppukesÀn. Nauti siinÀ sitten.
Vierailija kirjoitti:
En koskaan kuule ettÀ todella hoikat valittais helteistÀ. EnemmÀn pyylevÀt. Laihduttakaa.
TiedÀt tÀÀllÀ valittavien painot? En ole itse tÀÀllÀ vielÀ valittanut, mutta en tykkÀÀ helteistÀ ja hoikka olen. EpÀsuosittu mielipide, olen huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se asuu itse jossain meren ÀÀressÀ ilpin pöhistessÀ viileÀ ilmaa yötÀ pÀivÀÀ. Ei ymmÀrrÀ, ettÀ vaikka helteet kestÀisivÀt vaikkapa vain viikon, kerrostaloasunto imaisee rakenteisiin niin helvetisti lÀmpöÀ, ettÀ on pÀtsi loppukesÀn. Nauti siinÀ sitten.
Sit kannattaa korjata asuinolonsa seuraavalle kesÀlle.
Tulee oikein hyvÀ hellekesÀ. Antaa viherpunikkien huutaa sireenin lailla.
Vierailija kirjoitti:
Ja taas alkoi tÀmÀ jokavuotinen marmatus lÀmmöstÀ. MenkÀÀ uimaan, suihkuun, ostakaa tuuletin, ilmastointi, tuulettakaa yöllÀ asuntoanne, pitÀkÀÀ itseÀnne kunnossa. Ei ole vaikeaa. Kumminkin koko kevÀt, syksy, talvi aikaa varautua 2 viikon lÀmpöputkeen.
Silloin kun on köyhÀ ja kipeÀ mikÀÀn noista ei juurikaan helpota. Minun asunto tulee olemaan just nÀin kuuma, syyskuun loppuun saakka. MikÀÀn yötuuletus, lÀpiveto tai tuuletin ei viilennÀ kun ekan helteen jÀlkeen talo lÀmpenee +25 tai yli. Suihkussa ei ole varaa kÀydÀ joka pÀivÀ, ilmastointilaitteeseen ei ole varaa, kylmÀÀ juomaa saa onneksi hanasta. ItseÀni en pysty kuntouttamaan, kipukroonikolle helteet on hvettiÀ, et saa nukuttua eikÀ hereillÀkÀÀn kestÀ uupumusta. Toivottavasti pÀÀset itse kokemaan.
Vierailija kirjoitti:
KEsÀ kestÀÀ sen 3 viikkoa korkeintaan. Muuten on ihan tavallisen lÀmmintÀ.
Mutta kerrostalossa se kestÀÀ monta kuukautta. Mulla on ilmalÀmpöpumppu ollut pÀÀllÀ jo toukokuun puolivÀlistÀ saakka.
MikÀ tÀtÀ aiheuttaa ettÀ +25 on jo liikaa? Lihavuus ja huono kuntoko vai vanhuus vai mikÀ? KyllÀ kai + 40 jatkuvana alkaisi oleen ehkÀ jopa haitallista, mutta ettÀ Suomen kesÀstÀ valitetaan kun muutama viikko lÀmmintÀ.
Vierailija kirjoitti:
MikÀ tÀtÀ aiheuttaa ettÀ +25 on jo liikaa? Lihavuus ja huono kuntoko vai vanhuus vai mikÀ? KyllÀ kai + 40 jatkuvana alkaisi oleen ehkÀ jopa haitallista, mutta ettÀ Suomen kesÀstÀ valitetaan kun muutama viikko lÀmmintÀ.
Varmasti lihavuus ja huono kunto mutta kyllÀ olen kÀrsinyt myös hoikkana ja nuorena kovasti. Viihdyin myös rakkaassa ilmassa ja olen aina tuulettamassa ym. Se on myös tottumus.
32 sisÀllÀ, neukkukuutio.