Mitä meinaatte tehdä kun helteet tulee nyt torstaista alkaen?
Itse pysyn visusti sisällä. En ole helteiden ystävä ollenkaan. Kivaa varmasti niille jotka siitä tykkäävät. Ei se pois minulta ole.
Kommentit (74)
En voi enää viettää aikaa sisällä. Asunnon lämpötila kohoaa nopeasti 32 asteeseen.
Kasvimaa pitäisi laittaa kuntoon. Lämmin kai siinä tulee.
Pimennysverhot on asennettu kaikkiin ikkunoihin. Kaksi siirrettävää ilmastointilaitetta odottaa vaatehuoneessa, ehkä asennan yhden olkkariin ja yhden makuuhuoneen, jos hellettä kestää pitkään. Välttelen ulkona olemista pahimman UV-säteilyn aikana.
Oon asunut pidemmän maissa, joissa on 40+ astetta lämmintä, ja en oikeasti kaipaa kuumaa. Suomen kesästä kyllä pidän, koska pitkät valoisat illat.
Vierailija kirjoitti:
En voi enää viettää aikaa sisällä. Asunnon lämpötila kohoaa nopeasti 32 asteeseen.
Siis miksi et ihan oikeasti hanki ilmastointia edes yhteen huoneeseen?
Mulla on tämä makuuhuoneessa, olkkarissa vähän tehokkaampi. Mutta hyvä ja ei ole hinnalla pilattu!
https://www.virtasenkauppa.fi/siirrettava-ilmastointilaite-7000-nordlan…
Vierailija kirjoitti:
Otan aurinkoa minkä kerkeän 😍 aiettttä mä rakastan kunnon kesäkelejä, koko kylmän talven ja syksyn saanu palella 😭
Aika vaikea ymmärtää tällaista toimintaa, etenkin kun niin hyvin tiedetään UV säteilyn vaikutus ihosyöpiin, pigmenttivaurioihin ja ryppyihin. Mutta eipä siinä mitään, jos haluat näyttää rusinalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tämä makuuhuoneessa, olkkarissa vähän tehokkaampi. Mutta hyvä ja ei ole hinnalla pilattu!
Totta kai mulla on makkarissa ilmastointilaite. En muuten nukkuisi helteellä silmäystäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan aurinkoa minkä kerkeän 😍 aiettttä mä rakastan kunnon kesäkelejä, koko kylmän talven ja syksyn saanu palella 😭
Aika vaikea ymmärtää tällaista toimintaa, etenkin kun niin hyvin tiedetään UV säteilyn vaikutus ihosyöpiin, pigmenttivaurioihin ja ryppyihin. Mutta eipä siinä mitään, jos haluat näyttää rusinalta.
Ohis, mutta jotkut tykkäävät nauttia elämästä, eivätkä jatkuvasti kelaa vanhuuden ulkonäköään tai jotain prosentin syöpäriskin kasvua milloin mistäkin syystä.
Ei kaikki rypisty.
Asun etelä-Euroopassa ja ihoni on hyvin kimmoisa ja vain vähän ryppyjä tullut nyt parin vuoden sisällä - tässä iässä niitä tulee vaikka asuisi pohjoisnavalla pimeässä.
Käytän kyllä aurinkovoidetta vähän koska olen ulkona kaiket päivät, rannalla makaan ehkä 2h vuodessa. Päinvastoin ihoni nauttii lämmöstä ja päivettymisestä
66v
Eipä olla vielä Suomessa viilennystä tarvittu ikinä. Pidämme lämmöstä kun 9-10kk on kärvistelty kylmässä
Laitan pyllybikinit ja menen rannalle. Paljon sidukkaa mukaan. 👙🥤
Vierailija kirjoitti:
Loma alkoi, joten nautin. Olen ulkona ja syön jätskiä. Sisällä on ilmalämpöpumppu.
Miksi sinulla on ilppi jos nautit helteistä ? Sinun pitää nauttia helteistä myös kuumina kosteina öinä. Muista että bussissa et mene varjon puolelle istumaan ja myös terassilla kökötät auringossa etkä mene varjoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsele ihosyöpien kuvia googlehaulla muutama minuutti niin tuo auringonotto ajatus alkaa tuntua aika hoopolta. T. Ilonpilaaja
Niin 😁 kai sitä jotain paheita saa ihmisellä olla 🤷
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki rypisty.
Asun etelä-Euroopassa ja ihoni on hyvin kimmoisa ja vain vähän ryppyjä tullut nyt parin vuoden sisällä - tässä iässä niitä tulee vaikka asuisi pohjoisnavalla pimeässä.
Käytän kyllä aurinkovoidetta vähän koska olen ulkona kaiket päivät, rannalla makaan ehkä 2h vuodessa. Päinvastoin ihoni nauttii lämmöstä ja päivettymisestä
66v
Ei mua haittaa vaikka ryppyjä tulee, en jaksa ottaa kaikkee niin vakavasti. Varmasti jokainen auringon palvoja tietää ne riskit niin ei siitä tarvitse koko ajan paasata 😁 kyllähän ihmiset syö lihaa ja polttaa röökiä ja ei mua se haittaa, kaikki saa elä just niinku haluaa
Vierailija kirjoitti:
Nautin auringosta ja lämmöstä, olen merenrannalla, tannaan mun jalat ruskeiksi ja viikonloppuna sitten bailaan uudessa minihameessa!
OT 60-luvun parhaiden aikain minihameet näyttävät olevan kuuminta hottia mualimalla:
Jotkut levittelevät löysiälötköperseitä paljaana julkisilla paikoilla jotkut stringin tapaisetanuksen javitun tienoilla. Hauska ajatus, että tuollainen hupakko hankkii ihosyövänpersereikänsä alueelle :D :D Joka tapauksessa varsinaista näkösaastetta tuo, menisivät edes omille pihoilleen levittelemään.
Ei mua haittaa vaikka ryppyjä tulee, en jaksa ottaa kaikkee niin vakavasti. Varmasti jokainen auringon palvoja tietää ne riskit niin ei siitä tarvitse koko ajan paasata 😁 kyllähän ihmiset syö lihaa ja polttaa röökiä ja ei mua se haittaa, kaikki saa elä just niinku haluaa
Tämähän se. Mieluummin "myrkytän" itseni valolla ja lämmöllä kuin viinalla ja tupakalla. Veikkaan että riski on kuitenkin pienempi ja toisaalta d-vitamiini ja reipas ulkoilmaelämä on paljon terveellisempää ja mukavampaa
Mitkä helteet? Kivasti näyttää 20 astetta torstaina ja siitä eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loma alkoi, joten nautin. Olen ulkona ja syön jätskiä. Sisällä on ilmalämpöpumppu.
Miksi sinulla on ilppi jos nautit helteistä ? Sinun pitää nauttia helteistä myös kuumina kosteina öinä. Muista että bussissa et mene varjon puolelle istumaan ja myös terassilla kökötät auringossa etkä mene varjoon.
Ihme asenne sulla😄 Ihan kuin tuo kirjoittaja olisi jotenkin vastuussa siitä että tulee helteet ja kun on kerran ne omasta halustaan tänne tilannut niin nauttikoon nyt niistä?
Kastella istutuksia, tietenkin. Onneksi on sadevesisäiliöt, ettei tarvi kaikkea kannulla raahata. On yrttejä jos minkälaista, naurista, porkkanaa, mansikkaa ja kohta perunaakin. Kissoilla on jo vesikupit liiterissä, rantasaunalla, talon portailla ja traktorihallissa. Käyvät sisällä useita kertoja päivässä, mutta en silti tahdo, että kärsivät hetkeäkään janoa. Itte kun muistaisi juoda. Ehkä myös heitän talviturkin tuohon omaan rantaan :)
Aion nauttia ihanasta lämmöstä! Ja toivon, että helteitä riittäisi myös heinäkuulle, jolloin olen lomalla. Suomessa ei ole ikinä liian kuuma!