Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko pellavamekko liian arkinen hääjuhlaan?

Vierailija
01.06.2026 |

Vieraasta tietty nyt kyse. Nakoan Annika-mekko olisi kaapissa. Itse vähän emmin, että taitaa olla liian kesämekkomainen. Kyseessä ns perushäät, ei mitkään ökyhäät muttei mitkään mökilläpaljainjaloin-bileistä. Mitä sanoo mammaraati? 

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pellavamekko on oikein juhlava eikä mikään halpa edes. Nanson pellavamekot maksaa melkein 200 e. Luonnonmateriaalimekot on minun silmii kauniimpia kuin keinokuituiset.

Vierailija
42/89 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tärkeintä muistaa ettei valkoista. Häissä on aina kyse morsiamesta. Joten vieraille muuta. Pastellivärit, beige, kukkamekot kyllä. Mutta se on avioparin juhla.

Eikä punaista!

Tämä ohje on täysin turha ja aivan älytön. 

Niinpä. Mun kaasolla oli punainen mekko ja myöhemmin kun minä olin hänen kaasonaan minullakin oli punainen mekko. Joku pervo äijä keksinyt väittää, ettei punainen käy, en tiedä miksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan riittävän juhlava mekko tavallisiin häihin. Ainakin olis kelvannut kaikkiin häihin, joissa olen ollut itse vieraana.

Vierailija
44/89 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan silmään näytti hyvinkin kelvolliselta hameelta häihinkin, mutta toki sitä miehenä ei katso niiden naisten kilpailu-linssien läpi. 

Vierailija
45/89 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tärkeintä muistaa ettei valkoista. Häissä on aina kyse morsiamesta. Joten vieraille muuta. Pastellivärit, beige, kukkamekot kyllä. Mutta se on avioparin juhla.

Eikä punaista!

Niinpä. Mun kaasolla oli punainen mekko ja myöhemmin kun minä olin hänen kaasonaan minullakin oli punainen mekko. Joku pervo äijä keksinyt väittää, ettei punainen käy, en tiedä miksi.

Muistaakseni punainen tarkoittaa hääkoodistossa sitä, että ko. naisella on ollut sutinaa sulhasen kanssa. Ihan varmuuden vuoksi ja väärinkäsitysten välttämiseksi jättäisin punaisen mekon kotiin.

Vierailija
46/89 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nätti. Jotkut pistää omaan makuuni pöytäliinalta näyttäviä Marimekon unikkomekkoja, voittaa ne 100-0.  

Vierailija
47/89 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin jättikokoinen huivi asusteeksi sen kanssa, jos pelkää jotain rypistymistä? Ja tuo mekko sopii häihin. 

Vierailija
48/89 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googlauksen perusteella juhlava leikkaus, eli voi.

Vai juhlava leikkaus? Elämäni biisin ketjussa Katjaa mollattiin oikein porukalla navettamekon ja yöpaidan tyylisistä mekoista, tuollaisia leikkauksiahan niissä oli. Sitä paitsi, mitä se juhlava leikkaus pelastaa, jos kolttu on tunnin, parin päästä jo vähintään sadoilla rypyillä vähintään takamuksesta ja todennäköisesti alkaa vielä pussittaa sieltä.

Minulla on useampi pellavamekko, kotelomekkoa ja leveämpää, eikä niissä kapeissakaan mikään pussita. Ja kuka kenenkään takapuolien rypistymistä vahtaisi! Muutakin tekemistä juhlissa. Jos ehdit syynätä mekkojen ryppyjä, olet osunut erityisen tylsiin juhliin.

Vierailija
49/89 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin itsekin laittaa tuon mallisen mekon häihin ja värikin on kiva. Pellavaa en ehkä juhlavaatemateriaaliksi valitsisi rypistyvyyden takia, mutta jos mekko olisi kaapissa valmiina, niin en lähtisi uutta ostamaan yksien häiden takia, vaikka olisi varaakin. 

Toki rypistymiseen vaikuttaa jonkin verran, miten mekko on leikattu. Jos helmakappaleet on leikattu täysvinoon, ei rypisty niin pahasti. 

Vierailija
50/89 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nätti. Jotkut pistää omaan makuuni pöytäliinalta näyttäviä Marimekon unikkomekkoja, voittaa ne 100-0.  

Minäkään en ymmärrä Unikko-kuosista mekkoa. Sama kuosi on serveteistä juhlamekkoon niin kyllä se aika tehokkaasti syö juhlavuuden siitä mekosta. 

Vierailija
51/89 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en pellavaa laittaisi, rypistyy hetkessä ja sitten näyttää jotenkin hompsuiselta 

Pellavavaatteen idea on että saa rypistyä

Miksi? Miksi pellavavaatteella on lupa rypistyä?

Vierailija
52/89 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus ihmettelen.

Niin minäkin. 

Vierailija
53/89 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita hienot korut ja hienosti hiukset 

Juhlavat korkosandaalit, tyyliin sopiva laukku ja kaunis meikki.

Vierailija
54/89 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en pellavaa laittaisi, rypistyy hetkessä ja sitten näyttää jotenkin hompsuiselta 

Koska se on pellavan ominaisuus, jolle ei pysty mitään tekemään. Pellava on ihana päällä kesällä, mutta en sitä oikein kehtaa kodin ulkopuolella käyttää, kun vaate on yhden automatkan jälkeen jo niin rutussa, että näyttää kuin olisi säilytetty mytyssä pyykkikorin pohjalla viimeiset puoli vuotta. 

Vierailija
55/89 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oikein sopiva häihin, jos kerran ei ole mitkään iltapukujuhlat kyseessä. Kampauksella ja asusteilla tosiaan saa lisättyä juhlavuutta. Makuja on monia, mutta minun silmissäni tuo mekko rusetteineen ja röyhelöineen ei ole perus arkivaate. 

Vierailija
56/89 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin pari käytettyä pelkavamekkoa kesäksi talvella pilkkahinnalla 

Vierailija
57/89 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se on pellavan ominaisuus, jolle ei pysty mitään tekemään. Pellava on ihana päällä kesällä, mutta en sitä oikein kehtaa kodin ulkopuolella käyttää, kun vaate on yhden automatkan jälkeen jo niin rutussa, että näyttää kuin olisi säilytetty mytyssä pyykkikorin pohjalla viimeiset puoli vuotta. 

Näin. Ei tarvitse kuin istua autoon ja laittaa turvavyö, niin on etuosa täynnä ryppyä ja vekkiä.

Vierailija
58/89 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joi mekkoja saa käytettynä hyvin jos ns uutta toivoi 

Vierailija
59/89 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksikään pellavavaate ei näytä hyvältä tunnin istumisen jälkeen. Kesähäissä se näyttää juuri siltä, että on tehty heinälatovierailukin. Monella pellavavaatefanilta vaan unohtuu peilata itseään myös takapuolelta. Päällä se voi olla mukava, mutta juhlava ei ikinä.

Tämähän riippuu pellavan paksuudesta ja käsittelystä. Ohut pellava menee rypyille, paksu pehmeäksi pesty pellava ei niinkään. Puolipellavaakin on.

Vierailija
60/89 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä punaista!

Punainen kai merkitsee (merkitsi?), että on n*ssinut sulhasen kanssa!