Onko pellavamekko liian arkinen hääjuhlaan?
Vieraasta tietty nyt kyse. Nakoan Annika-mekko olisi kaapissa. Itse vähän emmin, että taitaa olla liian kesämekkomainen. Kyseessä ns perushäät, ei mitkään ökyhäät muttei mitkään mökilläpaljainjaloin-bileistä. Mitä sanoo mammaraati?
Kommentit (41)
Vähän siinä ja siinä. Tuo on tietysti leikattu kauniisti mikä pelastaa paljon mutta ehkä on silti vähän turhan kesämekko. Omaan tyyliin kuuluu mekot, niin en laittaisi tuota häihin, koska voisin lähteä se päällä kaupungille tai töihin.
Se tosiaan riippuu ihan niistä häistä. Omassa suvussa häät on olleet sen verran rentoja, että pellavamekko olisi ihan ok, ja sellaisia, ja myös halpoja Prisman kukkamekkoja on näkynyt paljonkin. Mutta jos pukukoodia ei ole annettu, eikä porukasta tiedä kuinka fiinisti siellä muut on pukeutuneita, niin toki siinä vähän riski on näyttää arkiselta pellavamekossa.
No en pellavaa laittaisi, rypistyy hetkessä ja sitten näyttää jotenkin hompsuiselta
Laita hienot korut ja hienosti hiukset
En kommentoi. On piilevää naisvihaa keskustella naisten pukeutumista.
Monilla ei ole varaa ostaa aina uutta mekkoa. Eiköhän nakoa ole ihan tarpeeksi hyvä.
Monet pellavamekot ovat telttamaisia ja mallittomina ei niin juhlavia, mutta mun mielestä Nakoan Annika on malliltaan tyylikäs ja sitä itsekin harkitsin kesän juhliin. Siinäkin tietenkin väri/kuosi vaikuttaa juhlavuuteen.
Riippuu väristä ja kuosista. Kesähäissä kyllä hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Monilla ei ole varaa ostaa aina uutta mekkoa. Eiköhän nakoa ole ihan tarpeeksi hyvä.
No en mene vararikkoon jos ostan uuden mekon ko. juhlaan.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu väristä ja kuosista. Kesähäissä kyllä hyvä.
Yksivärinen on. Sellainen vanhan roosan värinen.
Pellavamekosta voin sanoa sen verran, että itse olin eräissä juhlissa ihan hintavassa pellavamekossa. Ajattelin, että laadukas pellavamekko voi pysyä siistinnäköisenä. Jo parin tunnin päästä se oli oikea ryttykasa. Harmitti.
Pellavaan kuuluu tietysti rypistyminen. Jos tietää juhlien olevan rennot, niin ei kai se haittaa. Mutta jos yhtään epäilyttää, niin etsisin toisesta materiaalista olevan mekon.
Vierailija kirjoitti:
No en pellavaa laittaisi, rypistyy hetkessä ja sitten näyttää jotenkin hompsuiselta
Yksikään pellavavaate ei näytä hyvältä tunnin istumisen jälkeen. Kesähäissä se näyttää juuri siltä, että on tehty heinälatovierailukin. Monella pellavavaatefanilta vaan unohtuu peilata itseään myös takapuolelta. Päällä se voi olla mukava, mutta juhlava ei ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Pellavamekosta voin sanoa sen verran, että itse olin eräissä juhlissa ihan hintavassa pellavamekossa. Ajattelin, että laadukas pellavamekko voi pysyä siistinnäköisenä. Jo parin tunnin päästä se oli oikea ryttykasa. Harmitti.
Pellavaan kuuluu tietysti rypistyminen. Jos tietää juhlien olevan rennot, niin ei kai se haittaa. Mutta jos yhtään epäilyttää, niin etsisin toisesta materiaalista olevan mekon.
Tämän takia käytin yhtä pellavamekkoa yhden kerran ja vein sen jälkeen kirpparille. Ei enää ikinä!
Mielestäni sopii. Ei ole kuitenkaan mikään teltta eikä väriltään khaki tai oliivi, niin on peruspellavamekkoa juhlavampi. Laita nätit korkokengät/avokkaat tms. ja koruja ja juhlava pikkulaukku, niin mielestäni ihan sopiva kokonaisuus häihin.
Kaunis ja kesähäihin sopiva mekko!
Vierailija kirjoitti:
Pellavavaatteen idea on että saa rypistyä
Googlauksen perusteella juhlava leikkaus, eli voi.
Riippuu minkälaiset häät. Googlasin ja minusta tuo näyttää rentoihin kesähäihin ihan hyvältä vaihtoehdolta, asustat vaan tilanteeseen sopivaksi.
Jos häät on mallia kanki perseessä tai jenkkihöttöunelmaa blingblinmeiningillä, niin ehkä siinä tapauksessa pitäisi valita jotain muuta.