Mistä tietää, että on masentunut?
Ettei sitten lääkärille mennessä vain sanota, että tuo nyt on tollasta pienten lasten äidin väsymystä, että tsemppiä vaan...
Olen pari vuotta ollut enemmän ja vähemmän alakuloinen. Viimeset ½ vuotta koko aika. Voiko jo hakea lääkäristä apua, vai pitäskö yrittää ite viä, jos tää menis ohi?
Kommentit (3)
eikä tarvi olla tosi vakavasti masentunut hakeakseen ja saadakseen apua. Lieväkin jatkuva alákulo kyllä pilaa elämän. Siihen vain tottuu vuosien myötä, että tälläistahan tämä aina on... Älä suostu siihen. Aloin syödä lievään masennukseen lääkettä viime syksynä, ja elämäni on muuttunut PALJON. Mene lääkäriin ja VAADi apua, ennenkuin tilanne kroonistuu.
Kerrot rehellisesti kaikki oireet ja tuntemukset, kyllä se siitä lähtee. Vaadit itsellesi apua.
Ja tuo tietysti on mahdollista, että sua vähätellään, mutta tee varasuunnitelma, jos niin käy. Mieti jo valmiiksi, mihin toiselle lääkärille sitten menet.
Kyllä mullekin neuvolassa hymyiltiin, kun kerroin tilanteestani. Ja mä otin sen ihan siten, että ne nauroivat mulle. Niinpä päätin vaan selvitä itse. Pari vuotta sinnittelin, ennen kuin hain uudelleen apua eri paikasta.