Onko 58 kg liian alhainen paino 175 cm pituiselle?
Kommentit (112)
Meikä oli tota kokoa parikymppisenä ,alimmillaan oli 52kg (oon siis nainen) ja mulle kommentoi usein kadulla tuntemattomatkin, että oon todella laiha. En sitä silloin miettinyt, söin hyvin vähän ja tupakoin paljon. Vaatteet oli kokoa S-XS. Nykyään mulla on tuon verran pelkkää lihasta. Sanoisin, että ala treenaamaan painoilla ja harjoitteleen pilatesta päivittäin. Voimakkaassa kropassa on hyvä olla.
Vierailija kirjoitti:
Oma alin oli 50 / 167 ja ei hyvää päivää mikä luuviulu olin. Kuulemma posket kuopalla mutta kai tuossa jo on. Nuoruuden sairas laihuusihanne jäi onneksi nuoruuteen.
Näin puhuu ihminen joka yrittää hyväksyä uutta vartaloaan ja itseään. Kaikki eivät ole posket lommoilla vaikka ovat hoikkia ja aina se poskien lommoutuminen ei liity painoon vaan koko tilanteeseen, ihminen voi todellakin ryytyä eikä kaikilla tietenkään edes paino putoa niinkään paljon.
Olen N 175 cm ja hoikimmillani olen painanut 79 kg ja olin mielestäni silloin hoikka. Nykyään olen 105 kg, joten aika hurjalta kuulostaisin 58 kg omalle kohdalle, mutta niin varmasti kuulostaa mun paino hurjalta.
Oletko saanut kommentteja muilta, että olet liian laiha vai epäiletkö itse olevasi liian laiha? Jos ensimmäinen vaihtoehto, niin muiden kommentit voi jättää omaan arvoonsa. BMI kuitenkin on normaalipainon puolella. Jos taas itse epäilet, niin sitten ehkä kannattaa miettiä muutamaa lisäkiloa. Huom. olisit siinäkin tapauksessa edelleen varsin hoikka. Itse tiedät parhaiten, onko tuo sinun ns. hyvän olon paino. Koetko, että syöt riittävästi ja monipuolisesti ja saat energiaa tarpeeksi jaksaaksesi? Vai onko tuo paino sellainen, että siinä pysyminen vaatii liikaa ruuan kontrolloimista? Se on niin yksilöllistä, missä painossa kukin voi parhaiten. Normaalipainon sisällä on paljon vaihteluvaraa.
Sopii, jos olet laiha ja vielä peruskouluikäinen. Muuten olet laiha, vain luuta ja nahkaa. Lihaa pitää olla pitämässä luut kasassa, muuten sulle tulee ongelmia. Arvioi uudestaan 19-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Olen N 175 cm ja hoikimmillani olen painanut 79 kg ja olin mielestäni silloin hoikka. Nykyään olen 105 kg, joten aika hurjalta kuulostaisin 58 kg omalle kohdalle, mutta niin varmasti kuulostaa mun paino hurjalta.
MInä olen mielestäni hyvin komea ja viisas.
Enää tässä vaiheessa en ota kantaa kenenkään painoon.
Vierailija kirjoitti:
Sinun bmi on hiukan alle 19.
Menestyneiden, korkean sosioekonomisen aseman omaavien bisnesmiesten mielestä naisen ihanteellinen BMI sijoittuu evoluutiopsykologisten ja sosiologisten tutkimusten mukaan yleensä haarukan alarajoille, noin välille 18-20.
Miesten mieltymys naisten painoindeksille selittyy useilla ympäristöön, kulttuuriin ja statukseen liittyvillä tekijöillä.
Evoluutiopsykologiassa tunnetaan ilmiö, jossa miesten kumppanipreferenssit muuttuvat heidän oman taloudellisen turvallisuutensa mukaan.
Miehen korkea status ja vauraus: Yhteiskunnissa tai sosiaaliluokissa, joissa ruuasta ja resursseista ei ole puutetta, hoikkuus symboloi korkeaa statusta. Se viestii siitä, että naisella on varaa terveelliseen (ja usein kalliiseen) ruokavalioon, aikaa urheilla sekä itsekuria. Siksi menestyneet miehet suosivat tilastollisesti hoikempia naisia (BMI 18–20).
Miehen matala status tai stressi: Tutkimukset osoittavat, että taloudellisesti epävarmassa asemassa tai jatkuvan stressin alla elävät miehet pitävät viehättävämpinä hieman pyöreämpiä naisia (korkeampi BMI), sillä se on biologinen merkki resurssien saannista ja kriisinkestävyydestä.
Tai sitten pedofiilit haluavat lapsen näköisen naisen
Vierailija kirjoitti:
Normaalipainon alarajoilla taidat olla, mutta vielä ihan terveellinen paino.
BMI nyt ei ole mikään oikea mitta terveydestä
On ok, jos vartalonmalli on siro. Testi: Jos ranteen ympärysmitta alle 13 cm, olet siro
Ei ole tervettä jos ei ole lihaksia ollenkaan. Itse tiedät kuntosi. Hengästytkö ylämäessä? Oletko kalpea ravinnon puutteen takia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei varmaan ole lihaksia juurikaan. Olin itsekin tuon painoinen ennenkuin aloin urheilla.
Tämä voi pitää paikkansa yhtälailla kuin ei. Mieti nyt jotain balettitanssijoita tai voimistelijoita. Heidän BMI on hyvin matala, mutta heillä on silti vähintään erittäin vahvat syvät lihakset. Monilla on myös näkyviä lihaksia. Eikä tarvitse nyt olla joku ammattilaisurheilija - vaan joku ihan harrastelija tai perus salilla kävijä voi olla hoikka ja omata lihakset. Sama juttu kuin ihmisillä joilla on korkea BMI. Ei hekään automaattisesti ole lihaksikkaita.
Mutta naisella tarvitsee olla myös hieman korkeampi rasvaprosentti ettei synny osteoporoosia, että hormonitoiminta säilyy.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli lukion kolmannella kaveri (poika) joka oli innostunut treenaamaan itsensä maratonkuntoon vaikka aloitti lukiossa myös salilla treenaamisen eli se ei ollut mitenkään anorektisen oloinen mutta painoi 58kg ja mittaa oli 177cm. Lukema jäi mieleen koska en mitenkään uskonut että se voisi olla noin kevyt ja asia varmistettiin oikein vaa'alla.
Ihme sintti. Ehkä kasvavana kaikki energia menee kasvuun niin sitä massaa ei kerry.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei varmaan ole lihaksia juurikaan. Olin itsekin tuon painoinen ennenkuin aloin urheilla.
Tämä voi pitää paikkansa yhtälailla kuin ei. Mieti nyt jotain balettitanssijoita tai voimistelijoita. Heidän BMI on hyvin matala, mutta heillä on silti vähintään erittäin vahvat syvät lihakset. Monilla on myös näkyviä lihaksia. Eikä tarvitse nyt olla joku ammattilaisurheilija - vaan joku ihan harrastelija tai perus salilla kävijä voi olla hoikka ja omata lihakset. Sama juttu kuin ihmisillä joilla on korkea BMI. Ei hekään automaattisesti ole lihaksikkaita.
Bslettitanssijat ja voimistelijat ovat tunnetusti usein anorektikkoja. Todellisuudessa lihas painaa, ja hoikka mutta treenattu voi painaa enemmän kuin pulleampi lihakseton.
Ja lihaskunto on eri kuin lihasmassa ja voima. Se, että pystyy nostamaan 40kg kehoaan eri kulmissa ei vielä ole kovin suurta voimakkuutta.
Vierailija kirjoitti:
On ok, jos vartalonmalli on siro. Testi: Jos ranteen ympärysmitta alle 13 cm, olet siro
Ei kellään pitkällä aikuisella voi olla alle 13 cm. Mulla on 15 cm.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menestyneiden, korkean sosioekonomisen aseman omaavien bisnesmiesten mielestä naisen ihanteellinen BMI sijoittuu evoluutiopsykologisten ja sosiologisten tutkimusten mukaan yleensä haarukan alarajoille, noin välille 18-20.
Miesten mieltymys naisten painoindeksille selittyy useilla ympäristöön, kulttuuriin ja statukseen liittyvillä tekijöillä.
Evoluutiopsykologiassa tunnetaan ilmiö, jossa miesten kumppanipreferenssit muuttuvat heidän oman taloudellisen turvallisuutensa mukaan.
Miehen korkea status ja vauraus: Yhteiskunnissa tai sosiaaliluokissa, joissa ruuasta ja resursseista ei ole puutetta, hoikkuus symboloi korkeaa statusta. Se viestii siitä, että naisella on varaa terveelliseen (ja usein kalliiseen) ruokavalioon, aikaa urheilla sekä itsekuria. Siksi menestyneet miehet suosivat tilastollisesti hoikempia naisia (BMI 18–20).
Miehen matala status tai stressi: Tutkimukset osoittavat, että taloudellisesti epävarmassa asemassa tai jatkuvan stressin alla elävät miehet pitävät viehättävämpinä hieman pyöreämpiä naisia (korkeampi BMI), sillä se on biologinen merkki resurssien saannista ja kriisinkestävyydestä.
Olen 30-v ja minun BMI on 19, enkä näytä lapselta - vaan aikuiselta, terveeltä, nuorekkaalta, freesiltä ja nätiltä naiselta.
Itse kasvatan massaa, jotta voin tarvittaessa murskata miehen.
Vierailija kirjoitti:
Minun BMI on sama kuin AP:n, mutta ranteeni on 14 cm. Ihmiset pitävät minua sirona ja olen aina saanut kuulla kommentteja siroudestani - mutta näen itse itseni joko sirohkona tai pienenä-normaalina. Oli miten oli, minun BMI sopii minulle todella hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 30-v ja minun BMI on 19, enkä näytä lapselta - vaan aikuiselta, terveeltä, nuorekkaalta, freesiltä ja nätiltä naiselta.
Eli olet tätiytynyt, kun miellät itsesi "nuorekkaaksi" ja käytät itsestäsi tuollaista keski-ikäisten sanaa jo kolmikymppisenä
Mutta juu, ei bmi 19 tee ketään lapsen näköiseksi..
Tutkimuksethan perustuu vain keskimääräisyyksiin, eli löytyy kaikenlaisia makuja ja helposti useita rikkaita miehiä, joiden nainen ei ole laiha.
Itsekin tiedän viime vuosina pariutuneen hieman pyöreän naisen, jonka miehellä on satojen tuhansien eurojen vuositulot.
Eri