Terapeutin käytös muuttui kun näytin hänelle nettovarallisuutemme
paljastavan dokumentin. Iloisuus ja avoimmuus oli tipotiessään. Mistähän johtui, vai oliko ainoastaan huono päivä?
Mistähän me se tiedettäisiin? Lienee ensimmäinen kommentti. Ette mistään. Keskustelua etsin kun keskustelupalstalla ollaan.
Kommentit (90)
Terapeutti joutuu nyt työhönohjaukseen. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistathan, että brutto ja nettovarallisuudella on tietty suuruusluokka ero.
Asunnoissa ja kiinteistöissä 800 000€, reilut 300 000€ sijoituksissa. Ei velkaa.
ApNiin? No miksi otit oikein mukaan jonkun dokumentin asiasta ja näytit sen??
Liittyi keskusteltavaa aiheeseen. Mietin, uskooko hän kertomaani. No nyt uskoo.
Ap
Terapeutti on sillä tavalla ammattilainen, että hän uskoo, että sinä uskot. Ja se riittää. Ei hänen tehtävänsä ole arvioida faktoja, vaan sitä tarinaa, jota kerrot itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai tällä kertaa sen käytös ei muuttunut sen takia kun kerroit että olet bi.
Mistä sinun mielestäsi johtuu, että varallisuuden kertominen muuttaa ihmisen käytöstä?
ApOnhan se outoa käytöstä, että näyttää todisteita varallisuudestaan terapeutille, jolle koko asia ei kuulu millään tavalla.
Jos varallisuus on syynä esimerkiksi riitoihin, voi todeta, että "minä olen varakkaampi kuin puolisoni, ja koen että hän on siitä kateellinen tms.", mutta ei sitä tarvitse mitenkään todistella.
Tämäntyyppinen tilanne kyseessä. Näytin vain ohimennen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asunnoissa ja kiinteistöissä 800 000€, reilut 300 000€ sijoituksissa. Ei velkaa.
ApTerapeutti on sillä tavalla ammattilainen, että hän uskoo, että sinä uskot. Ja se riittää. Ei hänen tehtävänsä ole arvioida faktoja, vaan sitä tarinaa, jota kerrot itsellesi.
Niinpä. Siksi verkkopankki. Ei ole pelkän uskon varassa enää :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Onko tuo sinun mielestäsi paljon vai vähän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap todella tarvitsee terapeuttia. Toivottavasti rahat riittävät.
Luulisi reilun miljoonan riittävän. Ja Kelahan korvaa aina puolet käynnin hinnasta :).
ApSiis nyt ap rehentelee vauvapalstalaisille jollain rahalla!
Ap ihmettelee, miksi terapeutille ei voi uskoutua kaikissa asioissa ilman, että hänen käytöksensä muuttuu.
Ap
Tuollainen omaisuuden esittely on niin putoa, että totta kai keskustelukumppani häkeltyy. Se on niin outia, etten minä ainakaan tietäisi, mitä sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOnko tuo sinun mielestäsi paljon vai vähän?
Sopivasti nelikymppiselle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinun mielestäsi johtuu, että varallisuuden kertominen muuttaa ihmisen käytöstä?
ApOnhan se outoa käytöstä, että näyttää todisteita varallisuudestaan terapeutille, jolle koko asia ei kuulu millään tavalla.
Jos varallisuus on syynä esimerkiksi riitoihin, voi todeta, että "minä olen varakkaampi kuin puolisoni, ja koen että hän on siitä kateellinen tms.", mutta ei sitä tarvitse mitenkään todistella.
Ap
No jos olet varakas, niin etkö ole jo oppinut, että köyhemmille ei kannata sitä aukoa? Aina tulee huonoa jälkeä. Myös puolison kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisi reilun miljoonan riittävän. Ja Kelahan korvaa aina puolet käynnin hinnasta :).
Ap ihmettelee, miksi terapeutille ei voi uskoutua kaikissa asioissa ilman, että hänen käytöksensä muuttuu.
ApTuollainen omaisuuden esittely on niin putoa, että totta kai keskustelukumppani häkeltyy. Se on niin outia, etten minä ainakaan tietäisi, mitä sanoa.
Se voi olla. Jos tulee tunne, ettei kerrottua uskota, silloin esitän aina luotettavan lähteen. Sen jälkeen uskoo. Pätee kaikkiin asioihin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApTerapeutti on sillä tavalla ammattilainen, että hän uskoo, että sinä uskot. Ja se riittää. Ei hänen tehtävänsä ole arvioida faktoja, vaan sitä tarinaa, jota kerrot itsellesi.
Niinpä. Siksi verkkopankki. Ei ole pelkän uskon varassa enää :)
Ap
Ei. Ei hän tee sillä tiedolla mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terapeutti luultavasti tajusi että persoonallisuushäiriösi on parantumattomalla tasolla ja olet siellä vain lietsomassa riitaa ja vastakkainasettelua.
Minulla ei hänen mukaansa ole persoonallisuushäiriötä.
Ap
Mikä sulla sitten on?
Ja mitä aiheita dokkarissa käsiteltiin, jotain muutakin kuin varallisuutta? Jos dokumentti todella vaikutti terapautin käytökseen, niin saattoi johtua jostain muustakin asiasta kuin varallisuudesta. Esim. jos dokkarissa käsiteltiin turkistarhausta, ja terapautti ei arvosta sellaista eläinrääkkäystä tms.
Vaikka ammttiroolissa terapautin toki pitäisi pysyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNo jos olet varakas, niin etkö ole jo oppinut, että köyhemmille ei kannata sitä aukoa? Aina tulee huonoa jälkeä. Myös puolison kanssa.
Vaikka omaisuutesi on maltillinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNo jos olet varakas, niin etkö ole jo oppinut, että köyhemmille ei kannata sitä aukoa? Aina tulee huonoa jälkeä. Myös puolison kanssa.
Olen kylläkin nainen. Mistä minä terapeutin varallisuudesta tietäisin? Ei se kiinnosta minua. Hänhän on keskustelun ammattilainen, hänelle pitäisi voida puhua mistä aiheesta vain.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terapeutti luultavasti tajusi että persoonallisuushäiriösi on parantumattomalla tasolla ja olet siellä vain lietsomassa riitaa ja vastakkainasettelua.
Minulla ei hänen mukaansa ole persoonallisuushäiriötä.
ApMikä sulla sitten on?
Ja mitä aiheita dokkarissa käsiteltiin, jotain muutakin kuin varallisuutta? Jos dokumentti todella vaikutti terapautin käytökseen, niin saattoi johtua jostain muustakin asiasta kuin varallisuudesta. Esim. jos dokkarissa käsiteltiin turkistarhausta, ja terapautti ei arvosta sellaista eläinrääkkäystä tms.
Vaikka ammttiroolissa terapautin toki pitäisi pysyä.
Verkkopankissa oleva, varallisuutta käsittelevä asiakirja.
Ap
Minun terapeutilla muuttui myös käytös ja asenne minua kohtaan, kun kerroin, että miehestäni tuli yhtäkkiä miljonääri. Halusin puhua siitä, koska en sopeutunut siihen elämänmuutokseen itse kovin helposti, koska niin moni asia muuttui parisuhteessani ja elämässäni. En kuitenkaan saanut terapeutilta apua asiaan ja jonkin kuluttua hän halusi lopettaa terapia joihinkin tekosyihin vedoten. Myös kaksi ystävääni katkaisi välit minuun. Olin tosi yksinäinen.
Onneksi ajan myötä sopeuduin miljonäärin vaimon osaan ja nyt kaikki on ok. Kahta ystävääni en kaipaa ja terapian loppuminenkaan ei harmita enää. On uusia ystäviä ja elämä on helpompaa kaikella tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApTuollainen omaisuuden esittely on niin putoa, että totta kai keskustelukumppani häkeltyy. Se on niin outia, etten minä ainakaan tietäisi, mitä sanoa.
Se voi olla. Jos tulee tunne, ettei kerrottua uskota, silloin esitän aina luotettavan lähteen. Sen jälkeen uskoo. Pätee kaikkiin asioihin.
Ap
Jos sulle tulee terapeutin kanssa useinkin se tunne että hän ei usko kertomaasi, niin ehkä ongelma on jossain muualla kuin missä kuvittelet sen olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisessa ketjussa tämä tyyppi kertoi, että ei ole kuitenkaan harrastanut seksiä naisen kanssa, että se siitä biseksuaalisuudesta.
Miksihän tuollainen dokumentti piti terapeutille näyttää, joku voisi miettiä.
Pitäähän rikkaan jollain tavalla päästä elvistelemään rahalla, kun ei ilmeisesti tuu muuten esille. Niinkuin tämä tänne kirjoituskin.
Suomalainen, kun ei voi ostaa Ferraria, että naapurit ei ole kateellisia, niin pitäähän se jotenkin kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Minun terapeutilla muuttui myös käytös ja asenne minua kohtaan, kun kerroin, että miehestäni tuli yhtäkkiä miljonääri. Halusin puhua siitä, koska en sopeutunut siihen elämänmuutokseen itse kovin helposti, koska niin moni asia muuttui parisuhteessani ja elämässäni. En kuitenkaan saanut terapeutilta apua asiaan ja jonkin kuluttua hän halusi lopettaa terapia joihinkin tekosyihin vedoten. Myös kaksi ystävääni katkaisi välit minuun. Olin tosi yksinäinen.
Onneksi ajan myötä sopeuduin miljonäärin vaimon osaan ja nyt kaikki on ok. Kahta ystävääni en kaipaa ja terapian loppuminenkaan ei harmita enää. On uusia ystäviä ja elämä on helpompaa kaikella tavalla.
Itse kanssa luulen, että tämä alkaa olla tässä. Luulen, että ongelmat ovat hänellä itsellään suuremmat kuin minulla.
Ap
Ap