En ole tätä kenellekkään kehdannut kertoa mutta..
Olisin saanut melko varmasti vakipaikan eräässä isossa elintarvike tehtaassa.
Sinne piti viedä salmonella näyte, enkä silloin tiennyt pitääkö sinne purkkiin paskoa vai miten joten soitin et sain toisen paikan.
Silloin ei ollut vielä av apua olemassa! :D
Kommentit (8)
vaan esim terveyskeskukseen, josta haet näytepurkin ja sanot, että sinulta vaaditaan salmonellatodistus. Sitten viet ihan pienen määrän ulostetta siinä purkissa tk:een ja sieltä tulee sitten aikanaan tieto onko vai eikö ole. Ihan rutiinijuttuja.
Oisit voinut käydä ja kysyä että tarviit salmonellatestin, mitä tarvii tehdä? Kyllä ne kertovat!
Nimittäin tarvitaan salmonellatodistus ja paskaa ei kuskata työpaikalle. Näyte tk:n laboratorioon ja tutkimuksen valmistuttua saa todistuksen ja se on paperille kirjoitettua tekstiä ei paskaa
Salmonella -
Shigella -
aika noin 15 vuotta sitten kun kävin talouskoulun linjan lukion jälkeen.
Meidän piti viedä se salmonellanäyte kouluun. Sitten vaan yhdellä tunnilla piti opelle palauttaa ne kakkapurkit ja se toimitti ne eteenpäin. Vieläkin muistuu mieleen miten se oli vähän nolon tuntuista, kun näki miltä toisten kakat näyttivät. Yksi oppilas oli kaiken lisäksi tunkenut sen purkin ihan täyteen kakkaa, tiiviisti ihan kuin hiekkakakkua olisi meinannut tehdä.
ÖK!
Itse en kovin ujo ole.
Odottaessani esikoista lääkäri määräsi minut antamaan näytteen kun epäili hiivatulehdusta eikä uskonut kun sanoin, että aina minulla on ollut paljon valkovuotoa. Labrassa sitten ujonoloinen nuori nainen kysyi otanko itse näytteen, minä tyhmänä etten tiedä mistä ja miten, niinpä tyttö joutui valkovuodot pumpulitikkunsa kaivamaan pimpsastani.
Olisi selittänyt, että senkun kaivat värkistäsi, että tyhmäkin tajuaisi, olisin kyllä osannut.:)
voi taivas mitä juttuja!! Meinaa tulla pissa housuun... Tuo valkovuoto oli jo liikaa.
En saanut kunnon hiivalääkettä ilman testiä ja menin labraan. Hoitsu selitti miten ottaa näyte, mutta sanoin, etten ole varma osaanko ja VAADIN että hoitsu ottaa, että tulee varmasti kunnolla. Ilmeestä huomasin, että oli aika epätavallinen toive, mutta mitäs tuosta :D
Myöhemminkin olen osannut vaatia palvelua, eikä ujous ole pahemmin vaivannut :)
terveyskeskukseen ja kysyä sieltä, vaikka nimettömänä.