Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sinulla olisi oma velaton asunto, niin luopuisitko siitä siksi, että uusi kumppani niin vaatisi yhteenmuuton takia?

Vierailija
31.05.2026 |

Haluaisi muuttaa yhteen, mutta minä taas haluaisin asua erillään. Käytännössä joutuisin myymään nykyisen velattoman asuntoni, jossa tykkään asua. Ikää kun on se 40 +, niin ei oikein näillä päivillä elämän jälkimmäisellä puoliskolla jaksaisi sitä tilannetta, että jossain välissä menee lusikat jakoon ja joutuu taas ruveta sitten katsomaan omaa asuntoa. Siinä vaiheessa varmasti ketuttaa, kun tuli luovuttua siitä omasta aikaisemmasta asunnosta vain lähinnä toisen mielihalujen takia.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet maksattaa naisella vastikkeet ja pesettää pyykit maksattaa sähköt nähty on.  Sitten menee muissa naisissa.  On naisia jotka varastaa miesten rahat siirtää ulkomaiden pankkiin.   Raha on Jumala. 

Vierailija
42/66 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun täällä näkyy taas olevan kummallisia olettamuksia, niin sanotaan nyt ensinnäkin, että olen ihan hetero, että kumppani ei ole mikään mies. Vaikka sinänsä kait se olisi sama, koska ei se tässä ole asian pointti, kun kysymys on asumisjärjestelyistä.

Ap

Sukupuolella ei ole tässä merkitystä. EI pitäisi olla mikään pakko muuttaa yhteen edes lesbosuhteessa. Sulle sopii paremmin itsenäisempi nainen, joka tykkää omasta kodista ja omasta tilasta ja rauhasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö voi laittaa asuntoasi vuokralle? 

No en todellakaan. Siskolla ja hänen miehellään on useampi vuokra-asunto, kaikki käytännössä uutena hankittuja. Olen nähnyt, että mihin kuntoon vuokralaiset saa sen kämpän parissakin vuodessa niin ei kiitos. Kulumaa ja jälkiä on enemmän kuin itse saan aikaan 20 vuodessa. Vessan ovet keränneet kostetutta holtittoman suihkuttelun takia niin että menneet pilalle ym ym.  Eikä tuo ole vain yksi tai kaksi tapausta, vaan hyvinkin yleistä. En todellakaan halua ketään paskomaan kämppääni. Vuokralaisille se kämppä on todellakin vain vuokrakämppä, eli kulutustuote,  ei mitään muuta.

Ap

Vuokratakuu ja sitten sen kokoinen vuokra että siitä jää joka kuukausi rahaa tuleviin korjauksiin. Ihan normaalia kulumajälkeä noi kertomasi. Vessan ovet on helppo uusia eivätkä ole edes kovin kalliita, parketti voidaan hioa ja lakata uudestaan, seinät maalata tai tapetoida  jne jne. Varaudut vaan siihen että saat parissa vuodessa säästettyä vuokrasta 5-10t korjusrahastoon. 

Tosi hyvä bisnesidea. Kertyneet vuokrarahat asunnon remonttiin. 

Vierailija
44/66 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokki haluaa päästä omaisuuteen käsiksi. Anna kun arvaan, sillä on vielä lapsia ja tahtoo naimisiin, jotta saa myöhemmin sinun kuoltua jättää rahasi omalle jälkipolvelleen.

Vierailija
45/66 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen neuvo sitten ihan varmuuden vuoksi, että jos ostatte yhteisen asunnon, niin ottakaa erilliset lainat. Ei mitään sun säästöillä asunnon ostoa ja yhteinen laina -kuviota. Jos molemmilla yhtä paljon rahaa tiskissä, niin silloin ehkä. Vuokrakämppä alkuun parempi yhteinen asunto

Vierailija
46/66 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On velaton talo, mutta olen sinkku. Jos joskus löydän puolison ja hän vaatisi minua muuttamaan, vastaus olisi ei. Muijan takia en kotoani lähde... 

Vierailija
47/66 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luopuisi. Mulla 52neliöinen rivarikaksio 60tuhannen asukkaan kaupungissa. Asumiskulut noin 200€/kk sisältää vastikkeen 120€, veden ja sähkön. Pitäisin vaikka tyhjillä mutta luopuisi en! 

M39

Vierailija
48/66 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua asua yhdessä. Mies heittäytyy aina loisimaan siinä asumismuodossa. 

Taidan potkia ukon helvettiin. 

Vierailija
49/66 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä luopuisi omasta asunnostani ja muuttui miehen luokse. Miehet on itsekkäitä, sottaisia, välinpitämättömiä, besservissereitä jne. Voi sitä olla kimpassa ja olla omat kodit molemmilla.  Suhde ei kuole jatkuviin ristiriitoihin ja ongelmiin kun nähdään vähän vähemmän.

Vierailija
50/66 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat asua erillään niin et todellakaan muuta yhteen.

Vierailija
51/66 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun täällä näkyy taas olevan kummallisia olettamuksia, niin sanotaan nyt ensinnäkin, että olen ihan hetero, että kumppani ei ole mikään mies. Vaikka sinänsä kait se olisi sama, koska ei se tässä ole asian pointti, kun kysymys on asumisjärjestelyistä.

Ap

Jos Ap sinä haluat asua erillään, mutta kumppani haluaa muuttaa yhteen niin teillä on ero ajatusmaailmoissa. Aika iso ero onkin, joten tee päätökset sen perusteella.

Vierailija
52/66 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä itse halusin myydä, koska ei ole järkeä pitää kahta omakotitaloa. Ostin pienen kaksion, jossa voin sitten viettää omaa aikaa, kun kaipaa omaa aikaa.

Joo entinen mieskin yhtäkkiää halusi ostaa itselleen "rentoutumispaikan" eli rivarikaksion. Vietti täälä sitten yhteistä aikaa uuden tyttöystävänsä kanssa.  Hälytyskellot soi toki heti, mutta mitenkäs sitä aikuista kieltämään ja eihän sitä ketään omista...   Itse en tällaiseen kehtsisi alkaa kun on naimisissa ja 2 lapsen isä, mutta jotkut kehtaa. Hän on siis ex. 

No, minä tarvitsen joka tapauksessa työtilan / työhuoneen joka ei mahdu mieheni asuntoon, ja on kiva välillä viettää yö tai kaksi ilman toisen lemmikkiä joka on ihan rakas mutta en jaksa välillä sitä yörallia. Haluan myös tehdä luovaa työtä rauhassa. Asuntoni on keskustassa, joten jos minulla on aikainen työmatka aamusta, menen illalla asunnolleni ja kävelen siitä junalle 25min autoilun ja parkkipaikan etsimisen sijasta. Plus 50+ kpl huonekasvini ei olisi mahtuneet mieheni asuntoon. 

Eli on aika monta syytä muutakin syytä pitää kakkosasuntoa, kuin vaan se että pettää.

Ja jos joskus tulisi ero, on minulla edelleen oma asunto.

Tämä oli hyvä pointti. Lisäksi se, että kun moni sanoo, että laita vuokralle, niin ohanhan se hitonmoinen homma alkaa tyhjentämään sitä omaa kämppää. Siinä saisi myös miettiä, että voiko kaikkea sinne uuteen asuntoon edes viedä jne. Tuntuu, että vain että jotkut ei voi ajatellakaan pitkäaikaista parisuhdetta ilman yhteenmuuttoa.

Ap

Jotkut haluavat asua yhdessä ja se heille sallittakoon, samoin on niitä, jotka eivät halua. Sinun ap tulee löytää samoin ajatteleva kumppani, eikä toivoa, että toinen muuttuu sinun haluamaksi kumppaniksi. 

Olet löytänyt nyt väärän yksilön itsellesi.

Vierailija
53/66 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Kaikki mikä on minun pysyy minulla ja akkka saa luvan mukautua.

Vierailija
54/66 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä päällimmäinen kysymys ei ole asunnon myynti, vaan se ettet halua muuttaa yhteen. Jos päädyt myymään asunnon vain toisen mielipiteen takia, niin ei paras alku yhdessäasumiselle. 

Joo, ja asia tulee ikävästi mieleen joka kerta kun huomaa haluavansa olla yksin. Yleensä sellainen tunne tulee, kun on jotain riitaa tms.

Vierailija
55/66 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet valinnut miehen huonosti, jos ylsi asunto on ongelma. Nuo on köyhien ongelmia.

Miten se on miehen ongelma ylipäätään?

Vierailija
56/66 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en todellakaan. Siskolla ja hänen miehellään on useampi vuokra-asunto, kaikki käytännössä uutena hankittuja. Olen nähnyt, että mihin kuntoon vuokralaiset saa sen kämpän parissakin vuodessa niin ei kiitos. Kulumaa ja jälkiä on enemmän kuin itse saan aikaan 20 vuodessa. Vessan ovet keränneet kostetutta holtittoman suihkuttelun takia niin että menneet pilalle ym ym.  Eikä tuo ole vain yksi tai kaksi tapausta, vaan hyvinkin yleistä. En todellakaan halua ketään paskomaan kämppääni. Vuokralaisille se kämppä on todellakin vain vuokrakämppä, eli kulutustuote,  ei mitään muuta.

Ap

Vuokratakuu ja sitten sen kokoinen vuokra että siitä jää joka kuukausi rahaa tuleviin korjauksiin. Ihan normaalia kulumajälkeä noi kertomasi. Vessan ovet on helppo uusia eivätkä ole edes kovin kalliita, parketti voidaan hioa ja lakata uudestaan, seinät maalata tai tapetoida  jne jne. Varaudut vaan siihen että saat parissa vuodessa säästettyä vuokrasta 5-10t korjusrahastoon. 

Pitää siitä joku tuottokin saada. Onhan siinä pääomaa kiinni.

Vierailija
57/66 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Pitää siitä joku tuottokin saada. Onhan siinä pääomaa kiinni.

Miksi edes kyselet täällä? Jää siihen v*tun velattomaan asuntoosi kun on niin velaton. (Isiltä peritty??)

Vierailija
58/66 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varo sitä akkaa. Tehkää avioehtosopimus ennen naimisiin menoa. Laita nykyinen asuntosi vuokralle.

Vierailija
59/66 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luovu mistään kenenkään takia paitsi kumppanista jos edes ehdottaisi jostain luopumista mutta tuollaista tilannetta ei tule koska en huoli ketään kumppaniksi.

Vierailija
60/66 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te ja teidän rahat rahajumala puhuu taas . Mammona.  Kokeile Jeesusta ilman rahaa. 

😅 Kokeile Jeesusta  😅

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme