Jos sinulla olisi oma velaton asunto, niin luopuisitko siitä siksi, että uusi kumppani niin vaatisi yhteenmuuton takia?
Haluaisi muuttaa yhteen, mutta minä taas haluaisin asua erillään. Käytännössä joutuisin myymään nykyisen velattoman asuntoni, jossa tykkään asua. Ikää kun on se 40 +, niin ei oikein näillä päivillä elämän jälkimmäisellä puoliskolla jaksaisi sitä tilannetta, että jossain välissä menee lusikat jakoon ja joutuu taas ruveta sitten katsomaan omaa asuntoa. Siinä vaiheessa varmasti ketuttaa, kun tuli luovuttua siitä omasta aikaisemmasta asunnosta vain lähinnä toisen mielihalujen takia.
Kommentit (43)
Kun täällä näkyy taas olevan kummallisia olettamuksia, niin sanotaan nyt ensinnäkin, että olen ihan hetero, että kumppani ei ole mikään mies. Vaikka sinänsä kait se olisi sama, koska ei se tässä ole asian pointti, kun kysymys on asumisjärjestelyistä.
Ap
Muutettiin yhteen ja minä pidin asuntoni, myöhemmin ostin vielä kaksi lisää. Mies ei koskaan vaatinut myymään yhtään mitään, olen saanut vapaasti pitää kesämökkini, metsäni, autoni jne. ja myydä, jos minusta on siltä tuntunut.
Asuntoni omi vuokralla 10 vuotta. Kaikki meni hyvin. Muutin takaisin eron jälkeen.
No en helvetissä myisi. Miksi pitäisi asua saman katon alla? Minusta se on hyvä, että molemmilla on tarvittaessa oma paikka johon mennä. Ei sen tarvi parisuhdetta huonontaa.
En seurustelisi henkilön kanssa, jolla ei olisi samanlaisia toiveita suurissa asioissa kuin minulla. Varsinkaan, jos toinen esittäisi oman toiveensa vaatimuksena.
Toiveen ollessa se, että asutaan erillään, ottaisi tällöin tietoisen riskin siitä, että toista samoin haluavaa ei löydy, ja vaihtoehtona on olla yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä itse halusin myydä, koska ei ole järkeä pitää kahta omakotitaloa. Ostin pienen kaksion, jossa voin sitten viettää omaa aikaa, kun kaipaa omaa aikaa.
Joo entinen mieskin yhtäkkiää halusi ostaa itselleen "rentoutumispaikan" eli rivarikaksion. Vietti täälä sitten yhteistä aikaa uuden tyttöystävänsä kanssa. Hälytyskellot soi toki heti, mutta mitenkäs sitä aikuista kieltämään ja eihän sitä ketään omista... Itse en tällaiseen kehtsisi alkaa kun on naimisissa ja 2 lapsen isä, mutta jotkut kehtaa. Hän on siis ex.
No, minä tarvitsen joka tapauksessa työtilan / työhuoneen joka ei mahdu mieheni asuntoon, ja on kiva välillä viettää yö tai kaksi ilman toisen lemmikkiä joka on ihan rakas mutta en jaksa välillä sitä yörallia. Haluan myös tehdä luovaa työtä rauhassa. Asuntoni on keskustassa, joten jos minulla on aikainen työmatka aamusta, menen illalla asunnolleni ja kävelen siitä junalle 25min autoilun ja parkkipaikan etsimisen sijasta. Plus 50+ kpl huonekasvini ei olisi mahtuneet mieheni asuntoon.
Eli on aika monta syytä muutakin syytä pitää kakkosasuntoa, kuin vaan se että pettää.
Ja jos joskus tulisi ero, on minulla edelleen oma asunto.
Nykyään on saatavilla vuokranantajan vakuutuksia, jotka korvaavat vuokralaisen aiheuttamia ongelmia. Toki varmaan aina joutuu pienempää pintaremonttia tekemään jos vuokralla olleeseen asuntoon muuttaa takaisin, mutta tuo ei nyt sinänsä investointina ole mikään suuri juttu, varsinkin jos asunto on ollut pitkään vuokralla.
Maailma on kullia ja pillua täynnä joten tasapeli etsin uuden ja reetuna pyörin sontaa jauhaen,
No en tietenkään, koska en halua enää muuttaa yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä itse halusin myydä, koska ei ole järkeä pitää kahta omakotitaloa. Ostin pienen kaksion, jossa voin sitten viettää omaa aikaa, kun kaipaa omaa aikaa.
Joo entinen mieskin yhtäkkiää halusi ostaa itselleen "rentoutumispaikan" eli rivarikaksion. Vietti täälä sitten yhteistä aikaa uuden tyttöystävänsä kanssa. Hälytyskellot soi toki heti, mutta mitenkäs sitä aikuista kieltämään ja eihän sitä ketään omista... Itse en tällaiseen kehtsisi alkaa kun on naimisissa ja 2 lapsen isä, mutta jotkut kehtaa. Hän on siis ex.
No, minä tarvitsen joka tapauksessa työtilan / työhuoneen joka ei mahdu mieheni asuntoon, ja on kiva välillä viettää yö tai kaksi ilman toisen lemmikkiä joka on ihan rakas mutta en jaksa välillä sitä yörallia. Haluan myös tehdä luovaa työtä rauhassa. Asuntoni on keskustassa, joten jos minulla on aikainen työmatka aamusta, menen illalla asunnolleni ja kävelen siitä junalle 25min autoilun ja parkkipaikan etsimisen sijasta. Plus 50+ kpl huonekasvini ei olisi mahtuneet mieheni asuntoon.
Eli on aika monta syytä muutakin syytä pitää kakkosasuntoa, kuin vaan se että pettää.
Ja jos joskus tulisi ero, on minulla edelleen oma asunto.
Tämä oli hyvä pointti. Lisäksi se, että kun moni sanoo, että laita vuokralle, niin ohanhan se hitonmoinen homma alkaa tyhjentämään sitä omaa kämppää. Siinä saisi myös miettiä, että voiko kaikkea sinne uuteen asuntoon edes viedä jne. Tuntuu, että vain että jotkut ei voi ajatellakaan pitkäaikaista parisuhdetta ilman yhteenmuuttoa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö voi laittaa asuntoasi vuokralle?
No en todellakaan. Siskolla ja hänen miehellään on useampi vuokra-asunto, kaikki käytännössä uutena hankittuja. Olen nähnyt, että mihin kuntoon vuokralaiset saa sen kämpän parissakin vuodessa niin ei kiitos. Kulumaa ja jälkiä on enemmän kuin itse saan aikaan 20 vuodessa. Vessan ovet keränneet kostetutta holtittoman suihkuttelun takia niin että menneet pilalle ym ym. Eikä tuo ole vain yksi tai kaksi tapausta, vaan hyvinkin yleistä. En todellakaan halua ketään paskomaan kämppääni. Vuokralaisille se kämppä on todellakin vain vuokrakämppä, eli kulutustuote, ei mitään muuta.
Ap
Miksei se kumppani muuta sinne sun luokse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaista se on kun homomiehenä alat seukkaamaan bi miehen kanssa, ne valitsee aina lopulta naisen.
En todellakaan luopuisi omasta asunnostani eikä sinunkaan pitäisi. Onko miehellä myös oma velaton asunto, johon haluaa sun muuttavan, vai ostaisitteko uuden yhteisen asunnon vai vuokralleko hän kanssasi haluaa? Työkaverilla oli aikoinaan samantyyppinen tilanne ja oli niin vietävissä, että myi omansa ja muutti miehen velkaiseen taloon sitä huushollia rahoittamaan. Aivan selkeästi oli ajatuksena taloudellinen hyväksikäyttö, mutta ihastuneena ei halunnut moista vaihtoehtoa ottaa lukuun, vaikka yritettiin varoitella. Nyt on rahat tuhlattu ukon taloon, mökkiin, matkoihin jne. Jos ukko nyt lemppaa pihalle, hänellä ei ole mitään.
En todellakaan muuttaisi yhteen puolison kanssa, jos en itse sitä halua. Sehän olis idioottimaista. M43
Miksi edes mietit asiaa, jos haluat asua erillään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö voi laittaa asuntoasi vuokralle?
No en todellakaan. Siskolla ja hänen miehellään on useampi vuokra-asunto, kaikki käytännössä uutena hankittuja. Olen nähnyt, että mihin kuntoon vuokralaiset saa sen kämpän parissakin vuodessa niin ei kiitos. Kulumaa ja jälkiä on enemmän kuin itse saan aikaan 20 vuodessa. Vessan ovet keränneet kostetutta holtittoman suihkuttelun takia niin että menneet pilalle ym ym. Eikä tuo ole vain yksi tai kaksi tapausta, vaan hyvinkin yleistä. En todellakaan halua ketään paskomaan kämppääni. Vuokralaisille se kämppä on todellakin vain vuokrakämppä, eli kulutustuote, ei mitään muuta.
Ap
Miksei se kumppani muuta sinne sun luokse?
Oikeastaan kumpikaan ei näe sitä järkevänä ratkaisuna monestakaan syystä. Tilaongelmat varsinkin tavaran suhteen kahden ihmisen romppeille, autopaikat ym.
Ap
Te ja teidän rahat rahajumala puhuu taas . Mammona. Kokeile Jeesusta ilman rahaa.
Miten se yhdessäasuminen olisi järjestetty, onko miehellä omistusasunto johon muuttaisit vai ostaisitteko yhteisen asunnon? Jos voisit asua ilmaiseksi miehen omistusasunnossa, niin kyllähän sulla rahaa jäisi säästöön enemmän ja voisit sijoittaa asunnon myynnistä saamasi rahat korkoa kasvamaan.