Mitä tekisit, jos voittaisit lotossa?
Onko sinulla unelmia, joiden toteuttamiseen tarvitsit suurehkon summan rahaa?
Jos voittaisin lotossa tai saisin jotain muualta suurehkon summan rahaa, lähtisin jatko-opiskelemaan yliopistoon. Tavoitteena tohtorin tutkinto.
Kommentit (47)
Jos summa olisi niin suuri että sillä voisi toteuttaa unelmia tai parantaa elämänlaatua, niin ensimmäisenä maksaisin velat pois ja lopettaisin työt. Avustaisin vanhempiani ja sisaruksiani. Ostaisin itselleni jotain kivaa mistä olen haaveillut kauan, vaikka harrasteauton. Olen kuitenkin sillä lailla suomalaisluonteinen, että vaikka rahaa olisi todella paljon, niin en tekisi mitään valtavia elämänmuutoksia.
Ostaisin kolmelle lapselleni omat kodit ettei heidän tarvitsisi asua vuokralla.
Transhuoria koko rahalla. Toki jos yli 10000€ voitto niin ehkä jotain muuta myös.
Vierailija kirjoitti:
Ensin turvaisin läheisteni tulevaisuuden ja sen jälkeen todennäköisesti muuttaisin Norjaan.
Norja on niitä harvoja paikkoja missä sää on vielä pas kempi ja ankeampi kuin suomessa. Että sikäli outo valinta. Varsinkin kun hintataso on sitä luokkaa ettei edes suomalaisella lottovoitollakaan siellä oikein juhlimaan pääse. Mutta ehkä masokistille sopiva valinta.
Irtisanoutuisin heti töistä.
Remontoisin taloni tai ehkä ostaisin uuden.
Perustaisin yrityksen, toteuttaisin kaikki yritysideani kirjakahviloista hotelliketjuun.
Ostaisin kesämökin.
Ostaisin asunnot omaan käyttöön Helsingistä ja vanhasta kotikaupungista.
Matkustelisin. Esim. USA ja Japani kiinnostaa.
Tärkeintä: En hiiskuisi kenellekään sanaakaan voitostani.
Jos summa olisi tarpeeksi suuri, ilmottaisin työkkäriin ja kassaan että en ole enää työnhakija. Palkkaisin työvoimaa hoitamaan taloremontin loppuun ja pistäisin talon joko myyntiin tai vuokralle. Tietysti auttaisin rahallisesti myös perhettä. Haluaisin myös auttaa suomalaisia, jotka ovat avun tarpeessa ja tukea muutenkin hädässä olevia. Sitä jättipottia odotellessa.. 🙂
Otsikossa puhutaan lottovoitosta. Viestissä viestissä myös muusta suurehkosta summasta.
Ilmeisesti osa luki vain otsikon. Tai sitten jollekin suurehko summa on jo 50 euroakin, ja toiselle se tarkoittaa loton pääpotin suuruusluokkaa olevia summia.
Itse en ole koskaan lotonnut tai muitakaan raha-arpoja ostanut. Mutta nykyisessä elämäntilanteessa mietin, kannattaisiko lotota vai hakea Kelasta kuntoutustukea. Mitä olen kuullut ihmisiltä, joilla on samankaltaisia terveysongelmia kuin minulla, on lottoaminen kannattavampaa.
Voitin jo, 5€ ei muuttanut elämääni kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Otsikossa puhutaan lottovoitosta. Viestissä viestissä myös muusta suurehkosta summasta.
Ilmeisesti osa luki vain otsikon. Tai sitten jollekin suurehko summa on jo 50 euroakin, ja toiselle se tarkoittaa loton pääpotin suuruusluokkaa olevia summia.
Itse en ole koskaan lotonnut tai muitakaan raha-arpoja ostanut. Mutta nykyisessä elämäntilanteessa mietin, kannattaisiko lotota vai hakea Kelasta kuntoutustukea. Mitä olen kuullut ihmisiltä, joilla on samankaltaisia terveysongelmia kuin minulla, on lottoaminen kannattavampaa.
Päävoitosta ei puhuttu halaistua sanaa eli voitto kuin voitto.
Olen voittanut usein. Viimeksi muutaman euron. Noin 10v sitten.
Ensin pitäisi turvata omat puitteet ja myös erityislapselle turvallinen tulevaisuus niin että meillä olisi hyvä olla, eikä talouskriisit ja huonon hallituksen päätökset pääsisi enää lyömään ilmoja pihalle.
Mutta sen jälkeen, koska puhutaan summista joita yksi ihminen ei pysty käyttämään itseensä koko elämänsä aikana (ainakaan mitenkään järkevästi), niin lähtisin toteuttamaan salaista haavettani, projektia joka loisi hyvinvointia yhteisölle eli naapurustolle/"kylälle". Ainahan rahan voi lahjoittaa hyväntekeväisyyteen sellaisenaan, ja varmasti lahjoittaisinkin paljon eri tahoille, mutta tällaiset pysyvät sosialistiset projektit ovat harvinaisempia koska pelkkä hyvä tahto harvemmin on valuuttaa kapitalistisessa talousjärjestelmässä jossa kaikki maksaa. Niin tarjoaisin sitten ne puitteet niillekin joilla ei ole sellaiseen varaa, eikä kukaan voisi tulla nillittämään siitä että rahaa käytetään väärin - koska ne olisivat minun rahojani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näsäviisastelua. Kaikki kuitenkin ymmärtää mitä kysymyksellä tarkoitetaan.
antaisin kaiiken tietysti nälkäänäkeville ikityöttömille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin turvaisin läheisteni tulevaisuuden ja sen jälkeen todennäköisesti muuttaisin Norjaan.
Norja on niitä harvoja paikkoja missä sää on vielä pas kempi ja ankeampi kuin suomessa. Että sikäli outo valinta. Varsinkin kun hintataso on sitä luokkaa ettei edes suomalaisella lottovoitollakaan siellä oikein juhlimaan pääse. Mutta ehkä masokistille sopiva valinta.
Ei kaikki unelmoi mistään aurinkorannoista. Tai edes mistään ökyelämästä. Jos se raha riittää siihen että unelma Norjaan muutosta on mahdollista niin se ei ole tyhmästi käytettyä rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhuttiin suurehkosta summasta.
Vierailija kirjoitti:
Jos summa olisi niin suuri että sillä voisi toteuttaa unelmia tai parantaa elämänlaatua, niin ensimmäisenä maksaisin velat pois ja lopettaisin työt. Avustaisin vanhempiani ja sisaruksiani. Ostaisin itselleni jotain kivaa mistä olen haaveillut kauan, vaikka harrasteauton. Olen kuitenkin sillä lailla suomalaisluonteinen, että vaikka rahaa olisi todella paljon, niin en tekisi mitään valtavia elämänmuutoksia.
Aika monella menee niin huonosti että se lottovoitolla elämänlaadun parantaminen itsessään olisi valtava elämänmuutos..
En ole lotossa voittanut kuin 10e, nyt kokeilin eurojackpotin, voitin 10.70e. En viitsi pelata joka viikko. Jos voittaisin jättipotin antaisin lapsilleni osan ja luultavasti ostaisin asunnon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhuttiin suurehkosta summasta.
Se on täysin subjektiivinen määre eli napinat pois.
Ostaisin varmaan auton. Pärjään hyvin ilmankin ja tuntuu tällä hetkellä rahan tuhlaukselta.