Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työ vie kaikki voimat

Vierailija
30.05.2026 |

Oon 46v ja hyväpalkkaisessa ylemmän toimihenkilön roolissa. Työ vaatii kuitenkin niin paljon, etten jaksa pitää yllä sosiaalisia verkostoja ja urheilukin on alkanut jäämään vähemmälle. 

Olen alkanut säästämään ja laskenut, että jos 50-vuotiaana irtisanoudun ja myyn asunnon, niin voisin elää eläkkeeseen asti jossain halvemman hintatason maassa. Eläke toki jää pienemmäksi, mutta on sitä jotenkuten kertynyt tuohon mennessä.

Vaikka tykkään työstä ja työpaikasta, niin en vaan jaksa nykyajan työelämää. 

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä paloin loppuun jo 32-vuotiaana enkä haikaile työelämään enää koskaan koska jos palaan niin kuolen.

Vierailija
2/3 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olekin hullua, että 2000-luvulla työn pitäisi olla - ainakin oikeistopoliitikkojen mielestä - elämän pääasiallinen sisältö? Ja kaikki teknologia vain pahentaa tilannetta: aiheuttaa toisille työttömyyttä ja työssä oleville vain stressiä ja kuormitusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on ollut uhkakuvia tekoälyn vaikutuksista työelämään, itse toivon että ne uhkakuvat toteutuu ja tekoäly vie työpaikat. Mulla ei ole selkärankaa jättäytyä pois oravanpyörästä, joten toivon että joku pakottaisi mut siihen. Työn aiheuttamaan jatkuvaan uupumukseen verrattuna työttömyyden huonompi elintaso ei tunnu pahalta.