Lopetin leivän syönnin yksistään ja lisäsin proteiinia, 5kg lähti painoa nopeasti.
Ei mitään muuta muutosta kuin että syön päivässä maks 1-2 leipäpalaa. Puuroa syön välillä, kanamunia 3 (kolesterolit tippui 5.1 - 4.1), vettä enemmän kuin ennen, rahkaa lisäsin, muuten syön perus ruokaa, salaattia, maustamatonta jogurttia. Palasin hetkeksi syömään leipää ja heti lähti nestettä kertymään. Kun lisäsin kasviksia ja siihen kanapihviö, kalaa tms, se vielä korosti pöhön poistumista. Pastaa en myöskään syö paljoa tai ainakaan isoja määriä. Pienellä muutoksella alkoi heti tapahtua. Miksi meille tuputetaan sitä leipää kaikkialla. Ruoan kanssakin vedetään pari palaa kylkeen. Syö mieluummin sitä ruokaa.
Kommentit (28)
Syön leipää 1-2 palaa viikossa. Mitään viljatuotteita ei kannata muutenkaan mässyttää joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin lopetin leivän, pastan, sokerin. Perunoita syön yhden pienen, riisiä max desin verran. Määrällisesti syön niin kuin ennen. Niiden sijaan syön papuja tai kukkakaalia tai vähähiilarisia siemennäkkäreitä.
Ehkä kerran kahdessa viikossa on päivä, jolloi vedän pullan tai pizzaa muuta hiilaripitoista.
Paino alentunut vain 2 kg kahdessa kuukaudessa, mutta Turvotus lähti. Eikä pieretä yhtään.
Puoli kiloa viikossa on turvallinen ja tarpeeksi hidas laihdutustahti. Ei pitäisi lihasten lähteä tuolla tahdilla. Mahtavaa, että sait turvotuksen pois.
N. 20 kg ylipainoinen siskoni kysyi huolissaan, mistä saan kuitua kun en syö leipää. 🤦 No oisko vaikka kaurapuurosta, marjoista, kasviksista ja välillä hedelmistä. Siskoni ruokavalio perustuu pitkälti leipään, pastaan, riisiin, rasvattomiin maitotuotteisiin ja kevytmargariineihin. Kasviksina ne jäävuorisalaatit, kurkut ja tomaatit. On se jännä että on ylipainoa ja lääkitykset verenpaineeseen ja kolesteroliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin lopetin leivän, pastan, sokerin. Perunoita syön yhden pienen, riisiä max desin verran. Määrällisesti syön niin kuin ennen. Niiden sijaan syön papuja tai kukkakaalia tai vähähiilarisia siemennäkkäreitä.
Ehkä kerran kahdessa viikossa on päivä, jolloi vedän pullan tai pizzaa muuta hiilaripitoista.
Paino alentunut vain 2 kg kahdessa kuukaudessa, mutta Turvotus lähti. Eikä pieretä yhtään.Puoli kiloa viikossa on turvallinen ja tarpeeksi hidas laihdutustahti. Ei pitäisi lihasten lähteä tuolla tahdilla. Mahtavaa, että sait turvotuksen pois.
Tuo vauhti on puoli kiloa 2 viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin lopetin leivän, pastan, sokerin. Perunoita syön yhden pienen, riisiä max desin verran. Määrällisesti syön niin kuin ennen. Niiden sijaan syön papuja tai kukkakaalia tai vähähiilarisia siemennäkkäreitä.
Ehkä kerran kahdessa viikossa on päivä, jolloi vedän pullan tai pizzaa muuta hiilaripitoista.
Paino alentunut vain 2 kg kahdessa kuukaudessa, mutta Turvotus lähti. Eikä pieretä yhtään.Puoli kiloa viikossa on turvallinen ja tarpeeksi hidas laihdutustahti. Ei pitäisi lihasten lähteä tuolla tahdilla. Mahtavaa, että sait turvotuksen pois.
Tuo vauhti on puoli kiloa 2 viikossa.
Niin edellinen vaan totesi, mikä on suositeltu turvallinen maksimiraja, ja ap on hyvin turvallisen rajan sisällä, mikä on max. puoli kiloa viikossa, etteivät lihakset lähde. Nythän se ei ole ylittynyt, kun on lähtenyt puoli kiloa kahdessa viikossa. Kukapa haluaisi lihaksiaan menettää, ja hidas ylipainon pudotus tuottaa yleensä paremmin kestävän lopputuloksen kuin liian nopea.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siksi että se on ihan hyvä energianlähde. Ei se muiden vika ole että sinä et ole sitä osannut syödä oikein.
Se on ihan hyvä tuote, jos valitsee oikeanlaisen. Meta-analyyseissa korostuu se, että eniten täysjyväviljaa syövillä on pienempi sairastumis- ja kuolleisuusriski muihin verrattuna. Ylitti vähän yllättäen jopa hedelmät ja kasvikset tässä.
Muistaako kukaan 2000 luvun alusta niitä julisteita missä luki että 9 viipaletta leipää päivässä? Ainakin koulun ruokalassa oli noin ja ihmettelin sitä kun itse söin vain aamupalalla leivänsiivun.
Varmaan siksi että se on ihan hyvä energianlähde. Ei se muiden vika ole että sinä et ole sitä osannut syödä oikein.