Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokranantaja ei suostunut etukäteen sovittuun vuokran eräpäivän siirtoon, koska "vuokranmaksu on yksi elämän tärkeimmistä velvoitteista"

Vierailija
30.05.2026 |

Vuokra ei ole vielä myöhässä ja olen maksanut kaikki vuokrat ajallaan tähän saakka. Luottotiedot ovat myös puhtaat eikä minulla ole mitään muita velkoja tms. Tässä tuli kuitenkin lyhyen ajan sisään useita yllättäviä tilanteita ja ongelmia. Minulla ei yksinkertaisesti ole varaa maksaa vuokraa, ostaa ruokaa ja maksaa laskuja ensi kuussa. Pyysin, että voitaisiin siirtää vuokra eräpäivää hieman eteenpäin, tai voisin maksaa vuokran osissa, esim eräpäivänä siitä 80% ja loput loppukuusta. Vuokranantaja sanoi, ettei pysty joustamaan yhtään eikä eräpäivän siirto onnistu. Kuulemma minun pitäisi ymmärtää, että vuokra on se kaikista tärkein asia ja priorisoitava menoerä elämässä. Mutta minun on myös pakko syödä ensikuussa, maksaa kotivakuutus ja sähkölasku...

Kommentit (121)

Vierailija
61/121 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitte lainaat rahat jostain. Ei vuokrantajalle kuulu sinun laskut ja syömiset. 

Parempi vaan maksaa myöhässä. 

Vierailija
62/121 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi naida niin paljoa että vuokra tulisi kuitatuksi. Toisaalta saan hyvin ilmaiseksin.

t. sijoittaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/121 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se eräpäivän siirto oli "etukäteen sovittu"?

Kysyin siis jo kuukauden etuajassa ennen seuraavan kuun vuokran eräpäivää, että onnistuuko siirto? Heti kun tajusin tilanteen. Ap 

Mutta sovittiinko se? Kysymyksesi siirrosta ei tarkoita, että se sovittiin. 

Otsikko oli huonosti muotoiltu, tajuan nyt. Tarkoitin siis sitä, että ei suostunut siihen, että sovitaan NYT kuukauden etuajassa, että seuraavan kuun vuokran eräpäivää siirretään. Ap 

Mitä  tämä lause tarkoittaa?

Yritän vielä kerran selventää: Siis olen asian kanssa ennakoivasti etukäteen liikkeellä. Yksikään vuokra ei ole vielä myöhästynyt, mutta tiedän nyt, että tilanne tulee olemaan tämä ensi kuussa. Siksi kysyin, voimmeko nyt sopia siitä eräpäivän siirrosta, tai tehdä jonkinlaisen osittaisen maksamisen maksujärjestelyn. Ap 

No voi jeesus, sovi niille muille laskuille uudet eräpäivät. Miten tuo ei mene sinun tajuntaan?

Miksi kun voi maksaa vuokran myöhässä??

Vierailija
64/121 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole isännän tehtävä olla sossusi. Vaadi sukulaisiltasi tai ystäviltäsi, joita tosin pummilla on.

Raamatun kehoitus olla inhimillinen lähimmäiselle koskee myös huoneenvuokraajia. 

Vierailija
65/121 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loordit kusettaa aina. Call out the bluff ja sano että sillä ei ole vaihtoehtoja nyt.

Loordeja ovat myös mm. Sato, Lumo, Auroranlinna, Newsec ja Helsingin kaupunki.

Maksamatta jätetty vuokra siirtyy välittömästi perintäyhtiön perittäväksi. Siinäpähän sitten makselet viivästymiskorkoja ja tahraat luottotietosi.

Vierailija
66/121 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teknisesti mikään eräpäivä ei ole toista merkityksellisempi. 

Kyllä on. Jos maksat kotivakuutuksen päivänkin myöhässä, menetät vakuutusturvan. Lukee ihan ehdoissa. Ap 

Mikään vakuutusyhtiö ei lähetä karhukirjettä heti seuraavana päivänä. Ja kyllä, joutuvat maksumuistuksenkin lähettämään. 

Minulla ainakin lapsen vakuutuksessa on ehtona se, että se pitää maksaa (huom, siis maksaa, eri asia jos se ei näy heti maksettuna heillä, kunhan maksupäivä on eräpäivä) eräpäivänä tai sitten katkeaa välittömästi. Moitteeton tausta, IF.

Vierailija
67/121 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paskaa trollausta.

"Vuokranantaja ei suostunut etukäteen sovittuun vuokran eräpäivän siirtoon, koska "vuokranmaksu on yksi elämän tärkeimmistä velvoitteista".

Ja sitten käy ilmi, että eräpäivän siirtoa ei ole sovittu etukäteen, vaan ap vain ehdotti sitä.

Jospa menet kotiin kasvamaan.

Tuliko nyt hyvä mieli kun saat nu**ia pilkkua?

Tuliko sulle hyvä mieli, kun valehtelit otsikossa?

En oo tehnyt tänne yhtään ainoaa aloitusta 🤣

Vierailija
68/121 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on. Jos maksat kotivakuutuksen päivänkin myöhässä, menetät vakuutusturvan. Lukee ihan ehdoissa. Ap 

Mikään vakuutusyhtiö ei lähetä karhukirjettä heti seuraavana päivänä. Ja kyllä, joutuvat maksumuistuksenkin lähettämään. 

Minulla ainakin lapsen vakuutuksessa on ehtona se, että se pitää maksaa (huom, siis maksaa, eri asia jos se ei näy heti maksettuna heillä, kunhan maksupäivä on eräpäivä) eräpäivänä tai sitten katkeaa välittömästi. Moitteeton tausta, IF.

Käypäs niiden nettisivuilla kirjautuneena katsomassa mitä siellä sanotaan eräpäivän siirtämisestä.

Vierailija
69/121 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loordit kusettaa aina. Call out the bluff ja sano että sillä ei ole vaihtoehtoja nyt.

Maksamatta jätetty vuokra siirtyy välittömästi perintäyhtiön perittäväksi. Siinäpähän sitten makselet viivästymiskorkoja ja tahraat luottotietosi.

Ei siirry. 

Vierailija
70/121 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paskaa trollausta.

"Vuokranantaja ei suostunut etukäteen sovittuun vuokran eräpäivän siirtoon, koska "vuokranmaksu on yksi elämän tärkeimmistä velvoitteista".

Ja sitten käy ilmi, että eräpäivän siirtoa ei ole sovittu etukäteen, vaan ap vain ehdotti sitä.

Mitä nyt kerroit, että eräpäivän siirrosta on sovittu, vaikka ei ollutkaan.

Mikä sääliö.

Vierailija
71/121 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katto on sulle varmaan se merkityksettömämpi.

Vierailija
72/121 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai vuokranantajan mielestä se on tärkeämpi kuin ruoka. Interesting. Varmaan kannattaa hakeutua äkkiä tuollaisen va:n asunnosta pois ja antaa hänen etsiä "itselleen sopivampi" vuokralainen... 

Vierailija
73/121 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paskaa trollausta.

Mitä nyt kerroit, että eräpäivän siirrosta on sovittu, vaikka ei ollutkaan.

Mikä sääliö.

Minä en kirjoittanut tuota aloitusta! 🤣 Mitä sä oikein vedät?

Vierailija
74/121 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luottotiedot eivät kaadu karhulaskuun urpo. Maksumuistutuskin lähtee vasta 14 pv. jälkeen ja siitä voi vitosen joutua maksamaan.

Vierailija
75/121 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole isännän tehtävä olla sossusi. Vaadi sukulaisiltasi tai ystäviltäsi, joita tosin pummilla on.

Raamatun kehoitus olla inhimillinen lähimmäiselle koskee myös huoneenvuokraajia. 

Joo tämä vuokrabisnes on kyllä sellaista että loordit eivät tunnu ilmeisesti tajuavansa vuokraavansa tiloja ihmisille. Vuokralaista kohdellaan kuin esinettä tai eläintä, jolla ei ole oikeutta ihmisarvoiseen elämään.

Ei kannata kokea mitään sympatiaa tällaisia loordeja kohtaan. Puhukaa ääneen siitä mitä he touhuavat niin järjestetään heille jänniä vuokralaisia.

Vierailija
76/121 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käypäs niiden nettisivuilla kirjautuneena katsomassa mitä siellä sanotaan eräpäivän siirtämisestä.

Eihän tässä lainaustornissa mistään eräpäivän siirrosta puhuttu? Otin kantaa siihen, kun ap kirjoitti, että myöhässä päivänkin maksettu vakuutus katkeaa ja toinen väitti ettei katkea.

Vierailija
77/121 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se eräpäivän siirto oli "etukäteen sovittu"?

Kysyin siis jo kuukauden etuajassa ennen seuraavan kuun vuokran eräpäivää, että onnistuuko siirto? Heti kun tajusin tilanteen. Ap 

Pelkkä kysyminen ei ole sopimista. Jos toinen vastaa kieltävästi ehdotukseesi mitään sopimusta ei ole syntynyt

Vierailija
78/121 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lasku maksetaan 6 tai 12 erässä, yksittäisen erän eräpäivää ei voi siirtää.

Vierailija
79/121 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta ei 

trôllin höpöihin mtn. 

'Myy vaikka lettuasi.'

En lukenut kommentteja,

mutta olen varma, että 

*sellainen Pirkka-niksi 

sieltä löytyy. x

Vierailija
80/121 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teknisesti ottaen jotkut vuokralle antajat ovat umpiluita eivätkä jummarra että tyytyväinen vuokralla asuja on pääsääntöisesti maksava asiakas, eikä eräpäivän siirto ole mikään maata mullistava asia. Minun mielestä sellaiset ovat lähinnä idiootteja, ja kyllä, olen itsekkin vuokraaja, enkä ole ikinä tehnyt tuollaisesta Amerikan asiaa, vaan olen ymmärtänyt ettei eräpäivän siirto minua mihkään kaada tai vuokran osittaminen vaikka kahteen erään. Sillä tavalla helpotan vuokralaisen elämää. Sellaisen toiveen tullessa se kertoo minulle vuokralaisen vastuun tunnosta! Lähinnä nostan hattua...

vuokranantaja sanoo joskus ei,  kun hän haluaa vuokralaisesta eroon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän