Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On siis totta, että pääkaupunkiseutulaiset haluaisivat muuttaa maalle, jos siellä olisi töitä?

Vierailija
30.05.2026 |

Näin olen usein kuullut.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa varmasti haluaa, osa ei. Ihan järjellä voi ajatella näin olevan.

Vierailija
2/23 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt mihinkään perämetsään vaan pikemminkin pikkukaupunkiin kauemmas pääkaupunkiseudusta, jotta asuminen olisi halvempaa/väljempää ja palvelutkin olisivat paremmat. Pääkaupunkiseudulla kun on pienituloisena pakko asua kuppaisessa kehyskunnassa, kun komerokopissa asuminen ei kiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään tapauksessa halua. Minä en lähde Helsingistä minnekään.

Vierailija
4/23 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu en varmasti haluaisi.

Espoolainen

Vierailija
5/23 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisimme mielellään

Vierailija
6/23 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monestihan me muualta tänne muuttaneet asumme täällä juuri niiden töiden takia. Itse voisin muuten hyvin muuttaa muualle. Paljasjalkaisilla taas on täällä koko elämä.

Vierailija
7/23 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No töihin liittyy yleensä infraa ja kuluttajia ympärille. Eli ei onnistu.

Toki on töitä joita voi hoidella mummonmöksästä käsin. Mutta ne on harvemmassa.

Vierailija
8/23 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päässyt pois Kainuusta ja takaisin en mene -enkä muuallekaan.

Olen asunut Helsingissä 38v ja poistun vain hsutausmaalle. On töitä. 

Vierailija
9/23 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on perhe ja ystävät. Elämä ilman kulttuuria, kahviloita, ravintoloita ja kauppoja olisi myös tylsää. Eli en. 

Vierailija
10/23 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua. Viihdyn espoossa.

Vierailija
11/23 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienituloisina läkeläisinäkään emme muuttaisi. Mm. sairauksien hoitokontaktit ym. toimivat, kun ne on lopulta saanut suurella vaivalla hoidettua vuosien aikana alkuun. Samoin suhteellisen esteetön asuminen, jossa palvelut lähellä jne. Kulkeminen eli julkiset!!! Autoa ja ajokorttia ei ole koskaan ollut. Suku asukoot missä asuu, eivät ole muutenkaan olleet kiinnostuneita!

t. Mustenmat lanpaat

Vierailija
12/23 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olen vaivalla opiskellut itseni pois maalta niin en kai mä nyt sinne vapaaehtoisesti takaisin mene😱

Vierailija
13/23 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täällä töitä, niin paljon että hävettää, mutta ketään ei esim. matalous- ja metsäala kiinnosta. Selkä vääränä täällä saa painaa aamuvarhaisesta aamuyöhön kun ketään ei saa avuksi. Meidän kasvattama ruoka kyllä kelpaa.. 

Vierailija
14/23 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienituloisina läkeläisinäkään emme muuttaisi. Mm. sairauksien hoitokontaktit ym. toimivat, kun ne on lopulta saanut suurella vaivalla hoidettua vuosien aikana alkuun. Samoin suhteellisen esteetön asuminen, jossa palvelut lähellä jne. Kulkeminen eli julkiset!!! Autoa ja ajokorttia ei ole koskaan ollut. Suku asukoot missä asuu, eivät ole muutenkaan olleet kiinnostuneita!

t. Mustenmat lanpaat

Niin totta. Itse olen jo eläkkeellä enkä haluaisi pois hoitojen ja julkisten läheltä. Täällä voin elää pitkään kotona. Maalla en.

Vierailija
15/23 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muuttaisin mielelläni muualle, en koe saavani pääkaupungin korkeammalle hintatasolle vastinetta, kun en tarvitse tapahtumia, oopperaa, teatteria, konsertteja tai muutakaan. Vaatteet, elektroniikan ja muut vastaavat ostokset tilaan kuitenkin netistä, koska kivijalkamyymälöissä on huonot valikoimat. Koti, työpaikka ja arjen peruspalvelut riittävät.

Vierailija
16/23 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Monet ihmiset haluavat paikkaan jossa on maaseudun isot ja halvat asunnot sekä tontit mutta kaupunkien palvelut saavutettavissa. Eli kaupunkien viereen halutaan aika paljon, mutta harva haluaa kuitenkaan maaseudulle.

Vierailija
17/23 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreillä olisi kysyntää, olisi kiva jos lääkäri olisi suomalainen eikä piiiip. Sama hoitajien suhteen. Tervetuloa! 

Vierailija
18/23 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On täällä töitä, niin paljon että hävettää, mutta ketään ei esim. matalous- ja metsäala kiinnosta. Selkä vääränä täällä saa painaa aamuvarhaisesta aamuyöhön kun ketään ei saa avuksi. Meidän kasvattama ruoka kyllä kelpaa.. 

Hassu. Mehän maksetaan siitä ruoasta. Ja paljon. 

Kaksin kerroin; ensin tukina ja sitten ruokana.

Vähän voisit sitä kiitollisuutta joskus näyttää.

Vierailija
19/23 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseudulla olisi kuitenkin ongelmana ne maalaiset. Tai sitten niiden puute, jos pitäisi saada joku tekemään halvalla fyysistä työtä. Kun ei ole sitä kokemusta talon tai tontin kunnossapidosta.

Ja kun mielellään saisi olla kiinteä netti, kaapeli-tv, kaukolämpö, lähikauppa, kohtuullisen hintainen sähkönsiirto, jne.

Vierailija
20/23 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäreillä olisi kysyntää, olisi kiva jos lääkäri olisi suomalainen eikä piiiip. Sama hoitajien suhteen. Tervetuloa! 

No ei sinne tule lääkärinä töihin ellei ole pakko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi