Ketä muuta äitiä harmittaa lasten kesäloma, kun pitää olla ohjelmatoimistona kaksi kuukautta?
Ei meidän alakoululaiset osaa keksiä itselleen mielekästä tekemistä. Ilman aikuisia kesä menisi siinä, että vetelehtisivät ruudun ääressä.
Äitinä pitää organisoida järkevää lomapuuhaa kahdeksi kuukaudeksi. Eli ei kesä mitään äitien lomaa ole.
Isät eivät yleensä välitä, keskittyvät itseensä kuten aina.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ennen osattiin keksiä tekemistä itse?
Koska sai olla vapaasti ja puuhata, nykyään pitää aikuisen valvoa vieressä jokainen liikahdus 🙄
Miksi teit lapsia? Lapset nyt jo aikuisia, ja ai että mä ikävöin niitä kesiä kun koulu-ikäisten lastem kanssa tehtiin yhdessä kaikkea. Arki kotona oli kivaa, vkonloput retkeillen ja eri paikoissa käyden. Mä rakastin viettää mun lasten kanssa aikaa. En ole ajatellut koskaan lasten jälkien siivousta, ruuanlaittoa yms rasitteena. Se aika menee NIIN nopeasti kun ne lentää pesästä. Niin ikävä niitä aikoja että itkettää!
Vierailija kirjoitti:
Ennen lapset sai jättää heitteille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen lapset sai jättää heitteille.
Äitien lapsellinen mielipide. Onko nykyinen valvonta jotenkin tehnyt lapsista tervepäisempiä, ja jos on, niin miten se ilmenee?
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju taas osoittaa, miksi ihmiset eivät enää halua lapsia. Jos tulee yksikin hetki, jolloin vanhemmuus ei ole onnea ja auvoa, niin muilta saa kiviä niskaansa julmien kommenttien muodossa. Ei aloittaja ole huono äiti vain siksi, että kokee jonkin asian vanhemmuudesta raskaana.
Ei hän varsinaisesti huono äiti ole, mutta jonkun verran kasvatuksessa on toivomisen varaa. Kannattaa antaa lasten tehdä itsenäisestikin jotain.
Miksi sinä et syö samaan aikaan lasten kanssa? Vai oletko sinä sellainen vanhanajanemäntä, jonka pitää antaa miehen ja poikien syödä ensin, ja vasta sitten sopii syödä itse?
En osaa auttaa. Kesäloma alkoi eilen ja töihin 11.8. Koittakaa pärjäillä! t. opettaja
Mitä ihmettä?
Sinä olet tehnyt ne lapset. Sinun kuuluu hoitaa ne lapset.
Ai että mammaa oikein harmittaa, kun lapset pyörii jaloissa, eikä saa lomailla ja dokata. Sinulta pitäisi ottaakin tenavat huostaan. Ei sinusta ole äidiksi.
Minua ei harmita. Enemmän näen vaivaa lapsen koulunkäynnin ja harrastusten eteen talvisin. Koko kesä tuntuu lomalta itsellenikin kun se kaikki on tauolla.
Koen, että ihana olla lasten (8) kanssa kesälomalla! Lapset nauttivat ja äitikin. Teen helppoja ruokia ja joka päivä tehdään joku kiva juttu yhdessä ja muuten lapset viihtyvät keskenään ja kavereidensa kanssa. Nautin, kun he saavat olla lomalla ja levätä. Nukkua saa kun nukuttaa!
Kirjat ja akuankat pihalla ovat parasta! Sinne välipalaa ja vilttejä. Pienille vaikka vatiin vettä, jota saavat roiskia…
Ohjelmasta ei kannata stressata. Nauttii vaan elämästä lasten kanssa. Ruuat voi valmistella alkuun edellisenä päivänä.
Ruutuajaksi tunti päivässä ja, jos lapset vielä sen jälkeen valittaa tekemisen puutetta, niin käske pesemään ikkunat tai tamppaamaan matot