Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies möläytti eilen ettei treenaaminen näy minussa

Vierailija
30.05.2026 |

Meille tuli riitaa, ja olin yrittämässä sanoa miehelle, että mielestäni hän on joissain asioissa liian löysä henkisesti ja luovuttaa liian helposti. En kuitenkaan ehtinyt edes selittää ajatustani loppuun, sillä jo sanan “löysä” kohdalla hän alkoi pullistella hauistaan ja totesi, ettei hän mikään löysä ole. Sen jälkeen hän käänsi keskustelun minuun ja sanoi, että on aika huvittavaa kuulla tuollaista ihmiseltä, joka ei edes treenaa, ja että treenaamattomuus näkyy minussa. Kommentti tuli minulle järkytyksenä.

Olen viimeiset viisi vuotta kamppaillut erilaisten terveysongelmien kanssa. Suurimpia ongelmia ovat olleet hermoston jatkuva ylikuormitustila, pitkittynyt stressi, ponnistusvirtsankarkailu sekä synnytyksen jälkeen tullut rektoseele, joka vuosien jälkeenkin kaipaisi jo leikkaushoitoa. Ennen olin erittäin aktiivinen liikkuja ja treenasin paljon, mutta nykyään liikunta on pitkälti kehonpainoharjoittelua sen mukaan, mihin kehoni pystyy.  Tämä on ollut myös minulle henkilökohtaisesti todella vaikea asia, koska olen joutunut luopumaan lajista ja elämäntavasta, joka oli aiemmin iso osa identiteettiä. 

Siksi tuntui pahalta kuulla rivien välistä, ettei nykyinen, pehmeämpi vartaloni enää kelpaa hänelle. Jäin miettimään, miksi niin moni mies pitää tällaisia ajatuksia sisällään pitkään eikä puhu niistä suoraan silloin, kun ne alkavat vaikuttaa suhteeseen?

Tosiasia on, että ero taitaa olla edessä. Eikä syy ole pelkästään siinä, mitä hän sanoi, vaan myös siinä, miten hän käyttäytyy. Kukaan meistä ei ole täydellinen, mutta olen aina hyväksynyt hänen kehonsa sellaisena kuin se on ollut. Enemmän minua hämmästyttää se, että yli 40-vuotias mies tuntuu edelleen pitävän hauiksen kasvattamista tärkeämpänä kuin henkistä kasvua. Luulisi, että tässä iässä ulkonäköön liittyvät kuittailut ja lapselliset kommentit olisivat jo jääneet vähemmälle.

Rehellisesti sanottuna olin jo aistinut tämän muutoksen. Seksin vähyys ja läheisyyden väheneminen oli jo antaneet viitteitä siitä, ettei hän enää pidä minua yhtä viehättävänä kuin ennen. Ehkä hänen silmissään se entinen body fitness versio minusta oli parempi kuin nykyinen, naisellisempi ja pehmeämpi versio. En ole ylipainoinen, mutta en myöskään enää se ihminen, jonka keho mahdollisti rankan treenaamisen ennen kaikkia terveysongelmia.

Ehkä kaikkein surullisinta tässä on se, että minä olen oppinut hyväksymään oman kehoni muutokset paljon paremmin kuin mies, jonka olisi pitänyt olla ensimmäisenä tukemassa minua niiden keskellä. 

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perseesi roikkuu kuin Galilean riippuvat puutarhat. Tuoksu vain on toinen ...

Ja naama on kuin Eesaun perse.

Vierailija
42/61 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan järkyttävää "keskustelua" täällä. Nyt puhelin pois kädestä ja ulos raikasta ilmaa haukkaamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan järkyttävää "keskustelua" täällä. Nyt puhelin pois kädestä ja ulos raikasta ilmaa haukkaamaan.

Niinpä. Ei ole ihme, että tästäkin uutisoitiin, että niin moni nainen on tapettu tänä vuonna, kun miesten keskustelutaito on tällä tasolla. 

Vierailija
44/61 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Ei ole ihme, että tästäkin uutisoitiin, että niin moni nainen on tapettu tänä vuonna, kun miesten keskustelutaito on tällä tasolla. 

Ai tällä tasolla: "Mistä sä miesvauva lässytät? Ap sanoi, että joissain asioissa löysä henkisesti. Ethän sinä mamman poika edes tiedä mistä ne keskusteli ennen sitä. Mutta tyypillinen palstan miesvauva aina löytää syyn vihata naisia. "

Vierailija
45/61 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vittuatämä kirjoitus tekee seksipalstalla? :D

Sitä että olemme ole naapurin kaverin kanssa samaa mieltä että on sama lyllerö joka ei edes se himoitse.

-sori siitä

Vierailija
46/61 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

itseppähän ovat niihin "jännämiehiin" retkahtaneet...

v akka kantensa valitsee

Vierailija
47/61 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paneppa ukko vuodeksi selibaattiin, oppiipahan olemaan. 

Vierailija
48/61 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä, möläyttelevät kaikenlaista. Minun mies sanoi, että en näytä laihtuneelta vaan ihan ennallaan. No en laihtunut kuin 10 kiloa ja paino oli hyvät 70 silloin. Nyt olen ne 10 kiloa lihonut ja mies sanoo, että voisit laihtua. 

Vierailija
49/61 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää vähän lomaa sekseistänne. Se tekee molemmille hyvää niin innostuneelle kuin sille jolla on väljehtynyt aika. Kyllä se siitä. Lopettakaa piikittely. 

Vierailija
50/61 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vittuatämä kirjoitus tekee seksipalstalla? :D

Sitä että olemme ole naapurin kaverin kanssa samaa mieltä että on sama lyllerö joka ei edes se himoitse.

-sori siitä

Luuletko oikeasti, että kaikki av mammat muuttuu automaattisesti “lylleröiksi”, jos eivät enää elä kisakireässä kunnossa?

Jos ihminen on treenannut vuosia tavoitteellisesti ja joutuu myöhemmin vähentämään harjoittelua esimerkiksi kuormittavan elämäntilanteen tai loukkaantumisen vuoksi, se ei tarkoita, että hän olisi yhtäkkiä lihava. On ihan normaalia, että keho muuttuu ajan myötä. Kun ei enää eletä jatkuvalla dieetillä tai treenata lihaskasvu päätavoitteena, pehmeyttä tulee takaisin, rasvaprosentti nousee hieman ja esimerkiksi rinnat sekä lantion seutu varsinkin naisella muuttuu. 
Minusta on aika erikoinen ajatus, että kenenkään naisen pitäisi näyttää ikuisesti samalta kuin silloin, kun hän treenasi useita kertoja viikossa ja laittoi suuren osan ajastaan fysiikkansa ylläpitämiseen. Jos miehelle ei kelpaa se, että keho muuttuu vuosien, stressin, lasten ja elämän mukana, niin se kertoo enemmän hänen odotuksista kuin mistään muusta. 

Vierailija
51/61 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En taitaisi siihen itse pystyä :D 

Vierailija
52/61 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten toinen pannaan selibaattiin?

Vierailija
53/61 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä välitä, möläyttelevät kaikenlaista. Minun mies sanoi, että en näytä laihtuneelta vaan ihan ennallaan. No en laihtunut kuin 10 kiloa ja paino oli hyvät 70 silloin. Nyt olen ne 10 kiloa lihonut ja mies sanoo, että voisit laihtua. 

Kiitos. Monesti niitä vaatimuksia asetetaan toiselle, vaikka ei itsekään olla mitään täydellisyyden ruumiillistumia. Siksi tuntuu aika kohtuuttomalta arvostella toisen ulkonäköä.

Minun mies kyllä myönsi jälkeenpäin, että suutuspäissään tuli sanottua typeriä asioita, ja rehellisyyden nimissä myönnän, että niin tuli minullakin. Silti ne sanat jäi kyllä piikkinä lihassa mieleen pyörimään. Vaikka tiedän, että kommentit sanottiin riidan keskellä, en voi olla miettimättä, mitä hän oikeasti ajattelee minun vartalosta. Tuleeko hänelle mieleen kasvaneet rinnat, selluliitti tai muut kehon muutokset, jotka  vuosien varrella on tulleet. 

Vierailija
54/61 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"olin yrittämässä sanoa miehelle, että mielestäni hän on joissain asioissa liian löysä henkisesti ja luovuttaa liian helposti"

Jos sanoit tuon sillä tyylillä, että mies loukkaantui, hän saattoi vain yrittää loukata sinua takaisin.

Mutta tiedät varmasti itse paremmin, kun tunnet miehesi, me ei.

Voihan se tosiaan olla noin. Myönnän myös, että vastasin itsekin rumasti takaisin. En kuitenkaan tiedä enää, onko tällä suhteella toivoa, jos toinen ei ole valmis tekemään yhdessä henkistä kasvua tai ymmärtämään minun tunteita..

Minulla saattaa olla myös alkavia vaihdevuosioireita, mikä tuo omat haasteensa jaksamiseen ja mielialaan. Silti kaipaan lämpöä ja läheisyyttä enemmän kuin nyt saan, ja seksin puute on yksi isoista kipukohdista tässä suhteessa.

Mies ei myöskään tunnu jaksavan ymmärtää minun mielialavaihteluita, jotka on viime aikoina alkaneet korostua. Miten sen edes selittäisi, kun en itsekään erityisemmin nauti niistä, mutta ne ei vaan ole täysin omassa kontrollissa. 

Haet omalle käytöksellesi oikeutusta vaikka mistä ja mies on vaan sysipaska, kun ei ymmärrä?

En hae oikeutusta, vaan yritän kuvata sitä, miltä tilanne minusta tuntuu ja miksi se on kuormittava. En myöskään ole kutsunut ketään “sysipaskaksi”, vaan puhun käyttäytymisestä ihan molemmin puolin,  ja sen vaikutuksista tähän parisuhteeseen. 

Sanallakaan ei ole kerrottu, mikä tilanne miehellä on ja käykö hän kenties asioita läpi, jolloin ei ehkä jaksa painaa ja pusertaa siitä harmaan kalliokiven lävitse, kuten sinun mielestäsi näemmä pitäisi.

No sehän siinä usein on, että hän pitää asiat itsellään eikä niistä puhuta.  En vain ymmärrä miksi mies sulkeutuu sen sijaan, että avaisi suunsa, koska usein asiat saattaa kasaantua, kunnes lopulta turhautuu tai suuttuu.

En ihan ymmärrä, miten sinun kommenttisi liittyy siihen, mitä kysyin aloituksessa: ”Jäin miettimään, miksi niin moni mies pitää tällaisia ajatuksia sisällään pitkään eikä puhu niistä suoraan silloin, kun ne alkavat vaikuttaa suhteeseen?”

Puhuminen kuitenkin auttaisi molempia ymmärtämään toista paremmin. 

Aika äkkiä sitä oppii pitämään mölyt mahassa, jos vastauksena on vätykseksi haukkumista yms. Niin sanotusti ei varsinaisesti kannusteta puhumaan, mutta silti pitäisi puhua, kunhan puhuu vaan niin kuin puoliso haluaa.

Vierailija
55/61 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"olin yrittämässä sanoa miehelle, että mielestäni hän on joissain asioissa liian löysä henkisesti ja luovuttaa liian helposti"

Jos sanoit tuon sillä tyylillä, että mies loukkaantui, hän saattoi vain yrittää loukata sinua takaisin.

Voihan se tosiaan olla noin. Myönnän myös, että vastasin itsekin rumasti takaisin. En kuitenkaan tiedä enää, onko tällä suhteella toivoa, jos toinen ei ole valmis tekemään yhdessä henkistä kasvua tai ymmärtämään minun tunteita..

Minulla saattaa olla myös alkavia vaihdevuosioireita, mikä tuo omat haasteensa jaksamiseen ja mielialaan. Silti kaipaan lämpöä ja läheisyyttä enemmän kuin nyt saan, ja seksin puute on yksi isoista kipukohdista tässä suhteessa.

Mies ei myöskään tunnu jaksavan ymmärtää minun mielialavaihteluita, jotka on viime aikoina alkaneet korostua. Miten sen edes selittäisi, kun en itsekään erityisemmin nauti niistä, mutta ne ei vaan ole täysin omassa kontrollissa. 

Haet omalle käytöksellesi oikeutusta vaikka mistä ja mies on vaan sysipaska, kun ei ymmärrä?

En hae oikeutusta, vaan yritän kuvata sitä, miltä tilanne minusta tuntuu ja miksi se on kuormittava. En myöskään ole kutsunut ketään “sysipaskaksi”, vaan puhun käyttäytymisestä ihan molemmin puolin,  ja sen vaikutuksista tähän parisuhteeseen. 

Sanallakaan ei ole kerrottu, mikä tilanne miehellä on ja käykö hän kenties asioita läpi, jolloin ei ehkä jaksa painaa ja pusertaa siitä harmaan kalliokiven lävitse, kuten sinun mielestäsi näemmä pitäisi.

No sehän siinä usein on, että hän pitää asiat itsellään eikä niistä puhuta.  En vain ymmärrä miksi mies sulkeutuu sen sijaan, että avaisi suunsa, koska usein asiat saattaa kasaantua, kunnes lopulta turhautuu tai suuttuu.

En ihan ymmärrä, miten sinun kommenttisi liittyy siihen, mitä kysyin aloituksessa: ”Jäin miettimään, miksi niin moni mies pitää tällaisia ajatuksia sisällään pitkään eikä puhu niistä suoraan silloin, kun ne alkavat vaikuttaa suhteeseen?”

Aika äkkiä sitä oppii pitämään mölyt mahassa, jos vastauksena on vätykseksi haukkumista yms. Niin sanotusti ei varsinaisesti kannusteta puhumaan, mutta silti pitäisi puhua, kunhan puhuu vaan niin kuin puoliso haluaa.

Miksi vääristelet asiaa?? Ei tässä ollut kyse siitä, että puhumisesta seuraisi vätykseksi haukkumista. Riidan yhteydessä yritin ilmaista, että minun näkökulmasta mies saattaa joissain tilanteissa luovuttaa melko helposti, ottaa asiat liian ”löysästi”, eikä aina jaksa viedä asioita loppuun asti, mikä ei taas vie meitä eteenpäin mitenkään. 

Vierailija
56/61 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Monesti niitä vaatimuksia asetetaan toiselle, vaikka ei itsekään olla mitään täydellisyyden ruumiillistumia. Siksi tuntuu aika kohtuuttomalta arvostella toisen ulkonäköä.

Minun mies kyllä myönsi jälkeenpäin, että suutuspäissään tuli sanottua typeriä asioita, ja rehellisyyden nimissä myönnän, että niin tuli minullakin. Silti ne sanat jäi kyllä piikkinä lihassa mieleen pyörimään. Vaikka tiedän, että kommentit sanottiin riidan keskellä, en voi olla miettimättä, mitä hän oikeasti ajattelee minun vartalosta. Tuleeko hänelle mieleen kasvaneet rinnat, selluliitti tai muut kehon muutokset, jotka  vuosien varrella on tulleet. 

Sä saat arvostella miehesi luonnetta ja se on ihan OK? Taas kerran kaikki vika on miehessä.

Vierailija
57/61 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vääristelet asiaa?? Ei tässä ollut kyse siitä, että puhumisesta seuraisi vätykseksi haukkumista. Riidan yhteydessä yritin ilmaista, että minun näkökulmasta mies saattaa joissain tilanteissa luovuttaa melko helposti, ottaa asiat liian ”löysästi”, eikä aina jaksa viedä asioita loppuun asti, mikä ei taas vie meitä eteenpäin mitenkään. 

Jospa se yritys ilmaista ei mennyt aivan putkeen. Tässä vaan ei nyt ole kuin toisen ihmisen näkökulma tapahtumiin. 

Vierailija
58/61 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä saat arvostella miehesi luonnetta ja se on ihan OK? Taas kerran kaikki vika on miehessä.

Missä kohtaa sanoin, että asia on ok? Osaatko edes lukea? Oma reaktio tuli siitä, että triggeröidyin tilanteessa ja vastasin siinä hetkessä samalla mitalla. Teen sentään itse itsereflektiota jälkikäteen, toisin kuin te, jotka olette heti valmiita lyömään lyötyä.

Vierailija
59/61 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kohtaa sanoin, että asia on ok? Osaatko edes lukea? Oma reaktio tuli siitä, että triggeröidyin tilanteessa ja vastasin siinä hetkessä samalla mitalla. Teen sentään itse itsereflektiota jälkikäteen, toisin kuin te, jotka olette heti valmiita lyömään lyötyä.

Vkaa ei vaa koskaan huomaa itsessään. Kivaa, että olet niin täydellinen! Jatka samaan malliin ja miehesi häipyy kyllä.

Vierailija
60/61 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen kerran tässä ketjussa on tahallaan väärinymmärtämistä ja provosoitumista. Se on nettipalstojen vakiokamaa, mutta jättäkää se nettiin. Jos samalla mentaliteetilla lähtee keskustelemaan parisuhteessa, on suhde tuomittu epäonnistumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan