Katselinpa 80-luvun mainoksia. Kuinka rauhallisia ja mukavia. Nykypäivän mainokset ovat yhtä rallatusta, huutamista ja musatehosteita
Olen 80-luvun lapsi ja 90-luvun teini.
Olen nyt jo pitkään pistänyt telkkarin äänettömälle mainosten tullessa.
Sama autossa radiota kuunnellessa, vaihdan kanavaa mainosten tullessa.
Syynä on se, etten kestä sitä agressiivista huutoa, jytkettä ja ihme äänitehosteita.
Luulin vain tulleeni vanhaksi, mutta kun katsoin näitä 80-luvun mainoksia, niin eipä ärsyttänyt yhtään.
Tässäpä näitä mainoksia, katsokaa, mikä ero tähän päivään. Mainoksia kesältä 1983:
Kommentit (21)
Pakkomielteisyyteen on hoitoa, ap.
Kuka helvetin hullu katsoo mainoksia ja länkyttää niistä vuosikaudet???
Vierailija kirjoitti:
Ja täynnä nee kereitä.
Ja hokee tätä myös
Millainen lammas on koskaan mainoksia katsonut? Lol
Naiset olivat kauniita.kauniita.N28
On totta. Katselin televisiota ensi kertaa pitkään aikaan kun tulee jääkiekkoa. Uskomattoman nopeita ja äänekkäitä mainoksia! Silmiin alkoi sattua ja katselu oli suoranaista työtä. Vauhti ja vilinä oli niin nopeaa ka kaameita ääniä/musiikkia myös. Olen 45-vuotias.
Itse asiassa sellainen perusjunttvire, joka kukoisti kasarin estetiikassa, elää ja voi hyvin edelleen monessa mainoksessa: Puuilo (tuutko hakeen), Bauhaus (tää hyvältä näyttää), Prisma ( Kaikkea on)
Vierailija kirjoitti:
Ja täynnä nee kereitä.
Jostain syystä suomalaisiin nuoriin menee läpi sellainen että on mustia ja mustien musiikkia ja joku tuote.
Ihminen on outo kun viitsii nostalgisoida jotain mainoksia. Yhdenkään aikakauden mainokset eivät ole minua kiinnostaneet eivätkä kiinnosta jatkossakaan, aivan sama mihin ne liittyvät tai miten ne on tehty. Rauhallinenkin mainos on silti mainos, eivätkä sellaiset kiinnosta pätkääkään.
Samoin ajattelen ja toimin kuin ap. Sen takia en ole mainosten orjakaan, koska tv menee äänettömälle niiden ajaksi.
Ajan henki ja muutokset näkyvät selvästi myös mainoksissa. Itsekin olen välillä noita rauhallisia ja leppoisia nuoruuteni mainoksia katsellut haikena. Suomi on ihan tolkuttoman levoton ja ristiriitojen sävyttämä maa verrattuna 80- ja 90-lukuihin.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on outo kun viitsii nostalgisoida jotain mainoksia. Yhdenkään aikakauden mainokset eivät ole minua kiinnostaneet eivätkä kiinnosta jatkossakaan, aivan sama mihin ne liittyvät tai miten ne on tehty. Rauhallinenkin mainos on silti mainos, eivätkä sellaiset kiinnosta pätkääkään.
Oletkin tavallista yksinkertaisempi. Vanhat mainokset kun sisältävät muutakin kuin sen myytävän tuotteen mutta enpä ala tyhjäpäälle selittelemään. Voit poistua tältä sivustolta myrkyllisellä mielelläsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletkin tavallista yksinkertaisempi. Vanhat mainokset kun sisältävät muutakin kuin sen myytävän tuotteen mutta enpä ala tyhjäpäälle selittelemään. Voit poistua tältä sivustolta myrkyllisellä mielelläsi.
Sinä katsot mainoksia, minä en. Kumpi meistä nyt onkaan se tyhjäpää?
Mainokset kertovat korutonta kieltään yhteiskunnallisista muutoksista, siksihän vanhat mainokset mielenkiintoisia ovatkin. Ellei ole kiinnostunut yhteiskunnan muutoksesta, on todellinen tyhjäpää. Sinua toki harmittaa vanhojen mainosten näyttävän nykyistä Suomea miellyttävämmän valkoisen Suomen.
eri
Vierailija kirjoitti:
Mainokset kertovat korutonta kieltään yhteiskunnallisista muutoksista, siksihän vanhat mainokset mielenkiintoisia ovatkin. Ellei ole kiinnostunut yhteiskunnan muutoksesta, on todellinen tyhjäpää. Sinua toki harmittaa vanhojen mainosten näyttävän nykyistä Suomea miellyttävämmän valkoisen Suomen.
eri
Valkoinen Suomi? Oletko nazzzi?
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa sellainen perusjunttvire, joka kukoisti kasarin estetiikassa, elää ja voi hyvin edelleen monessa mainoksessa: Puuilo (tuutko hakeen), Bauhaus (tää hyvältä näyttää), Prisma ( Kaikkea on)
Ehkä noin. Lisäksi noita yhdistää se että ne on edelleen kotimaista tuotantoa, ei mitään ulkomaalaista alkuperää, jossa on suomenkieliset jälkidubbaukset.
ja nosto