Hain vanhaan työpaikkaani töihin enkä päässyt edes haastatteluun
Miten tuo on käytännössä edes mahdollista? Kuka voisi olla muka parempi kyseiseen työhön kun ihminen, joka jo valmiiksi osaa kaikki työtehtävät, tuntee työpaikan käytännöt ja työssä käytettävät ohjelmistot, ja jolla työkokemus on juuri kysesestä työstä kyseisessä firmassa.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa työssä ollessani sain paljon kiitosta työkavereilta ja pomoltani. Olin vuokratyöntekijä ja määräaikaisella sopparilla. Oletin että tuo olisi ollut varma paikka, koska pärjäsin hyvin työssäni. Ilmoituksessa ei kylläkään selvinyt oliko ihan täsmälleen samasta osastosta kysymys, mutta työn kuvauksesta päättelin, että todennäköisesti oli.
Eli siis et ole aiemmin ollut töissä kyseisellä työnantajalla.
Oli sama vuokrafirma ja sama yritys, oletettavasti myös sama osasto. Erona ainoastaan että silloin kun sain paikan mulla ei ollut minkään näköistä työkokemusta kyseisestä tehtävästä ja nyt on.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti olit joko ikävä ihminen tai sitten jälki ei tyydyttänyt.
Olin mukava ihminen ja jälki tyydytti. Halusivat tilalle ikävän ihmisen, jonka jälki ei tyydytä.
Vierailija kirjoitti:
nuoremmalla hakijalla oli isommat tissit
Halusivat rumemman tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Olet liian kallis. Kokemattoman saa halvemmalla.
Niin ottavat halvemman ummikon mielummin.
Minä olen ollut sijaisena kohta 1.5 v
Voisin jäädäkin.
Vanha työntekijä ei tule takaisin ja paikka laitetaan hakuun. Mun sopimus jatkuu siihen asti, että saadaan joku muu. Varmaan joudun opettamaan tulokkaan töihin.
Pitäiskö hakea paikkaa? (Olen ylikoulutettu toiselle alalle, hyvin tehnyt työni ja pyydetty sijaiseksi vuosia.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa työssä ollessani sain paljon kiitosta työkavereilta ja pomoltani. Olin vuokratyöntekijä ja määräaikaisella sopparilla. Oletin että tuo olisi ollut varma paikka, koska pärjäsin hyvin työssäni. Ilmoituksessa ei kylläkään selvinyt oliko ihan täsmälleen samasta osastosta kysymys, mutta työn kuvauksesta päättelin, että todennäköisesti oli.
Eli siis et ole aiemmin ollut töissä kyseisellä työnantajalla.
Oli sama vuokrafirma ja sama yritys, oletettavasti myös sama osasto. Erona ainoastaan että silloin kun sain paikan mulla ei ollut minkään näköistä työkokemusta kyseisestä tehtävästä ja nyt on.
Eli ottivat silloin halvan ja kokemattoman ja nyt hakivat samanlaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet liian kallis. Kokemattoman saa halvemmalla.
Niin ottavat halvemman ummikon mielummin.
Ottivat kalliimman ummikon tilalle. Olisin tullut halvemmaksi.
Ehkä osaat entisen työsi, mutta teitkö sitä silloin kunnolla vai saikutitko jatkuvasti tai olit muuten hankala? Olivat varmasti iloisia, kun lähdit muualle ja takaisin on harvoin paluuta.
Jos aiemmin teit hommaa vuokratyöfirman kautta herää kysymys onko firmalla mahdollisesti ollut vuokratyöfirman kanssa sopimus että ei saa rekrytä vuokrafirman tekijöitä tietyn aikaa sopparin lopumisen jälkeen ilman että maksaa isot korvaukset?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä osaat entisen työsi, mutta teitkö sitä silloin kunnolla vai saikutitko jatkuvasti tai olit muuten hankala? Olivat varmasti iloisia, kun lähdit muualle ja takaisin on harvoin paluuta.
Eivät osaa työtäni. Tein kunnolla työni päinvastoin kuin uusi tyontekijå. En saikuttanut enkä ollut hankala. Halusivat tilalle jonkun, joka ei osaa töitänsä ja joka tulee mahdollisimman kalliiiksi.
Haluavat tilalle jonkun, joka tekee työt mahdollisimman rennosti vähän sinne päin laissez faire.
Vierailija kirjoitti:
En saikuttanut ja olin tunnollinen työntekijä ja autoin aina työkavereita. Olin määräaikaisella työsopimuksella ja sopimustani jatkettiin muutaman kerran. Juuri ennen määräajan loppua olin saanut pomolta palkinnon hyvin tehdystä työstä. Pomoni ja työkaverini olivat pahollaan siitä että työsopimustani ei voitu jatkaa, johtui silloisesta työtilanteesta. Meillä oli ollut pakkopekkasia ja kaikki vuokratyöntekijät joutuivat lähtemään.
Vierailija kirjoitti:
Jos aiemmin teit hommaa vuokratyöfirman kautta herää kysymys onko firmalla mahdollisesti ollut vuokratyöfirman kanssa sopimus että ei saa rekrytä vuokrafirman tekijöitä tietyn aikaa sopparin lopumisen jälkeen ilman että maksaa isot korvaukset?
Tää saattaa muuten olla mahdollista. Selittäisi miksi en päässyt edes haastatteluun. Mutta mielestäni tällöin olisi reilua kertoa tämä etukäteen ettei turhaan hae kyseiseen paikkaan uudestaan. Viihdyin tuolla todella hyvin. Meillä oli tosi hyvä työporukka ja itse työkin oli mukavaa. Vuokratyöntekijänä jatkuvasti joutui kyllä pelkäämään että sopimusta ei jatketa, mutta nyt silläkään ei olisi väliä, koska tarvitsisin muutenkin vain väliaikaista työtä opintojen ohelle ja tuo olisi ollut täydellinen koska se olisi ollut valmiiksi tuttu.
Jospa on päässyt joku joka on siellä ollut harjoittelussa vaikka opiskelu aikana, tai kesätyö tekijänä ja on parempi kuin sinä. Toisekseen eihän siitä ole kyse kuinka hyvin tunnet työpaikan vaan siitä ettei sinua haluta takaisin, syytä en tiedä mikseivät halua, enkä tiedä tiedätkö sinäkään
Vierailija kirjoitti:
Tiedän muutaman jolle ovat maksaneet tuon korvauksen, toki ala on semmoinen että siihen harvempi kykenee ja harvempi on koulutettu, kuinka monella onnistuu painaa piirilevyjä ?
Työskentelin varatj:n assarina vuosia sitten. Entinen kollega soitti hänelle parikin kertaa työpaikasta, ts. puhelut tulivat minulle, kun esihenkilö oli palaverissa.
Jätin tietenkin soittopyynnöt, mutta varatj ei halunnut kollegan palaavan, ei soittanut.
Ikävä tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää saattaa muuten olla mahdollista. Selittäisi miksi en päässyt edes haastatteluun. Mutta mielestäni tällöin olisi reilua kertoa tämä etukäteen ettei turhaan hae kyseiseen paikkaan uudestaan. Viihdyin tuolla todella hyvin. Meillä oli tosi hyvä työporukka ja itse työkin oli mukavaa. Vuokratyöntekijänä jatkuvasti joutui kyllä pelkäämään että sopimusta ei jatketa, mutta nyt silläkään ei olisi väliä, koska tarvitsisin muutenkin vain väliaikaista työtä opintojen ohelle ja tuo olisi ollut täydellinen koska se olisi ollut valmiiksi tuttu.
Eivät halua palkata sellaisia, jotka viihtyvät työssään. Työssä ei saa viihtyä. Se on epäilyttävää jos joku tykkää työstänsä. Työstä ei saa tykätä. Töihin mennään kärsimään, pakottamalla, vastentahtoisesti. Viihtyminen on kielletty.
Ehkä olet liian kiltti ja tunnollinen. Onko vielä joku uusi pomokin? He haluavat ympärilleen oman Dream Teamin, joka on koottu aivan muilla perusteilla kuin sillä, kuinka hyviä työntekijöitä ovat.
Töihin halutaan mieluummin Hyviä Tyyppejä kuin Hyviä Työntekijöitä.
Ellei olisi näin huono työtilanne, nostaisit vain leuan pystyyn ja jatkaisit eteenpäin.
Olin halvempi, kokeneempi ja mukavempi. Ottivat tilalle kalliimman, kokemattoman pystymetsästä ihan vaan vittuillakseen ja pelkästä kateudesta.