Sekasyöjä, eikö sinua häiritse eläinten kaltoinkohtelu?
Kommentit (1043)
Vierailija kirjoitti:
Hei vilpitön kysyjä,
haluatko elää luonnonmukaisesti? Luonto on julma. Luonto ei ole muumimaa. Ihminen on sekasyöjä ja osa luontoa.
Kyllä, kiinnitän huomiota lihassa siihen mistä se on peräisin. Mutta kysymyksesi vihjaa että sekasyönti itsessään olisi rikos luontoa kohtaan.
Eläimet syövät toisiaan. Ihminen on eläin.
Kyse ei ole vain kuolemisesta tai joutumisesta toisen ruoksi. Kyse on siitä koko sen eläimen elämästä alusta loppuun asti, siitä millaista se on. Miten tyhmä pitää olla, ettei tätä tajua? Ja ylijalostamisella tehotuonnalla ei ole edelleenkään yhtään mitään tekemistä luonnon kanssa. Tajutkaa jo tämäkin yksinkertainen tosiasia.
P.s. jos kerta ihminen on eläin, niin kannatat varmaan sitäkin, että keskosena syntyneet, vammaiset ja sairaat lapset jätetään johonkin puskaan kuolemaan. Eikö? Sillä niinhän ne eläimet luonnossa tekee, ja ihminenhän on eläin. Vai pitäiskö ne pistää uuniin paistumaan, koska eläimethän syö toisiaan, ja ihminen on eläin. Kumpaa näistää sinä ja tuttusi teette? Sillä olettehan tekin eläimiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Toivon että teuraaksi päätyviä eläimiä kohdellaan hyvin ja eettisesti. En vaan voi sitä tietää varmasti mitenkään.
Eikä minua haittaa yhtään vaihtaa kasvisvaihtoehtoihin vaikka saman tien. Valintani ei vaan vaikuttaisi mihinkään.
Siksi syön myös lihaa niin kauan kun sitä on tarjolla / se ei ole liian kallista / löytyy varteenotettava kasvisvaihtoehto korvaamaan lihan
"Toivon" :D
Luomulihaa kohdellaan hieman inhimillisemmin, mutta ei sekään mikään huippuelämä ole. Toisaalta laitoksessa on turvallisempaa ja pidempi elämä, kuin villinä, joten mielestäni tuo luomu on ihan ok, jos on ihan pakko syödä näitä. Mutta pakko ei ole, proteiinit saa muualtakin ja ihmisen proteiinitarve on tieteessä muutenkin eläintuotantotalouden vuoksi ihan liioteltu.
No sitä elämää ei olisi lainkaan, jos. niitä ei kasvatettaisi ruuaksi.
Ja mitähän haittaa siitä muka olisi? 🤦🏻
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö, että luomuviljely on tehotonta, saastuttavaa ja tuotteet sisältävät yleensä vähemmän ravintoaineita kuin normaaliviljellyt.
Samalla tavalla luomuviljelyssä käytetään torjuntaa. Aineet vain ovat vähemmän tutkittuja.
Olet foliohattuporukkaa, joten en viitsi puuttua tähän :D
Ihan pienellä googlaamisella selvittäisit jo paljon.
Luomuviljelyn ympäristövaikutukset.
Luomutuotteiden ravintoarvot ja niin edelleen.
No eipä tuosta paljoa luotettavaa tietoa löytynyt googlettamalla noilla hakusanoilla. Pari kiistanalaista tutkimusta luomutuotantoa vastaan, koska se tarvitsee suuremman peltoalan saman määrän tuottamiseen. Vaikuttaa siltä, että noissa tutkimuksissa on suljettu silmät monilta tärkeiltä asioilta ja keskitytty vain yhteen seikkaan monien asioiden yhteissummassa. Ei kovin luotettavaa.
Mitä tulee luomutuotteiden väitettyihin heikompiin ravintoarvoihin, niin hakutulos oli vielä surkeampi.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö, että luomuviljely on tehotonta, saastuttavaa ja tuotteet sisältävät yleensä vähemmän ravintoaineita kuin normaaliviljellyt.
Samalla tavalla luomuviljelyssä käytetään torjuntaa. Aineet vain ovat vähemmän tutkittuja.
Olen tutkija ja olen lukenut tutkimuksia aiheesta. Jokainen väittämäsi on väärä. Esim. luomuperunassa oli erään tutkimuksen mukaan noin 15 prosenttia enemmän c-vitamiinia. Se voi kuitenkin olla myös lajikekohtainen kysymys eli tulos ei ole aivan yksiselitteinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä tuosta paljoa luotettavaa tietoa löytynyt googlettamalla noilla hakusanoilla. Pari kiistanalaista tutkimusta luomutuotantoa vastaan, koska se tarvitsee suuremman peltoalan saman määrän tuottamiseen. Vaikuttaa siltä, että noissa tutkimuksissa on suljettu silmät monilta tärkeiltä asioilta ja keskitytty vain yhteen seikkaan monien asioiden yhteissummassa. Ei kovin luotettavaa.
Mitä tulee luomutuotteiden väitettyihin heikompiin ravintoarvoihin, niin hakutulos oli vielä surkeampi.
-eri
Viljoilla luomutuotannossa päästään tavanomaisen tuotannon keskisatoihin hyvinä vuosina, mutta vaihtelu on suurempaa vuosien välillä. Nurmilla luomutuotanto tuottaa enemmän satoa, luonnollisesti, koska luomutuotannossa pääpaino on maan viljavuuden vaalimisessa (rakenne, pieneliöstö jne.)
Ei, sika ja nauta on ruokaa ja rakit ja katit lemmikkejä, siis jos on niin tyhmä että sellasia on ottanut.
Vierailija kirjoitti:
Kaltoinkohtelu häiritsee mutta liha on hyvää.
Ei pelkästään hyvää vaan sitä oikeaa ravintoa, mikä on tehnyt ihmisestä älykkään, kunnes vegaanit tulivat ja alkoivat romuttaa ihmistä eläinten pahoinvoinnin varjolla ja muilla hölmöillyillä. Varmaan haluavat itse muuttua kasveiksi, koska ovat sitä mitä syövät.
Miksi palstan sekasyöjät ovat jutuissaan niin epäloogisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tutkija ja olen lukenut tutkimuksia aiheesta. Jokainen väittämäsi on väärä. Esim. luomuperunassa oli erään tutkimuksen mukaan noin 15 prosenttia enemmän c-vitamiinia. Se voi kuitenkin olla myös lajikekohtainen kysymys eli tulos ei ole aivan yksiselitteinen.
Hyvä tutkija, etkö tiedä, että c-vitamiini tuhoutuu 80-90 asteen lämpötilassa puhumattakaan 100-asteessa 20 min keittämisessä. Voi olla, että perunassa oli sitä kuitenkin enemmän ennen keittämistä, mutta se tuhoutuu. Kuka syö raakaa perunaa saadakseen kivat c-vitamiiniannokset, käsi ylös.
mikä ihmeen kaltoinkohtelu. Eläimillä ei missään tällä pallolla ole asiat niin hyvin kuin suomalaisilla maatiloilla. Ei missään! Mieti ja ota asioista selvää äläkä usko kaikkea vihreää propagandaa. Ajattele joskus omilla aivoillasi.
Vierailija kirjoitti:
mikä ihmeen kaltoinkohtelu. Eläimillä ei missään tällä pallolla ole asiat niin hyvin kuin suomalaisilla maatiloilla. Ei missään! Mieti ja ota asioista selvää äläkä usko kaikkea vihreää propagandaa. Ajattele joskus omilla aivoillasi.
Joojoo, ihan varmasti ja Suomessa lehmätkin lentää... Sinä se näköjään uskot kaikki markkinapuheet ja mainokset mitä kuulet. Vai oletko peräti itse näitä välinpitämättömiä ja ahneita tuottajia tai lihatalojen edustajia, jotka repii voittonsa suoraan viattomien eläinten selkänahasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pelkästään hyvää vaan sitä oikeaa ravintoa, mikä on tehnyt ihmisestä älykkään, kunnes vegaanit tulivat ja alkoivat romuttaa ihmistä eläinten pahoinvoinnin varjolla ja muilla hölmöillyillä. Varmaan haluavat itse muuttua kasveiksi, koska ovat sitä mitä syövät.
Tuo on jo osoitettu vanhentuneeksi "tiedoksi".
Vierailija kirjoitti:
Miksi palstan sekasyöjät ovat jutuissaan niin epäloogisia?
Miksi palstan vegaanit ovat kuin l e s t o j a, jotka väkisin tyrkyttävät uskonnollisia ja ideologisia syömistapojaan ihmisille, joille se ei sovi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitapa faktaa peliin linkeillä, mutta luulen, että sitä ei ole. Pelkää hyvesignalointia ja ilmastohörhöilyn pauloissa pyörivien vegaanien ideologista harhailua. Mutta eläkää niin kuin saarnaatte ja teistä tulee kasveja, koska olette mitä syötte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitapa faktaa peliin linkeillä, mutta luulen, että sitä ei ole. Pelkää hyvesignalointia ja ilmastohörhöilyn pauloissa pyörivien vegaanien ideologista harhailua. Mutta eläkää niin kuin saarnaatte ja teistä tulee kasveja, koska olette mitä syötte.
Miksi sä sotket jonkun ilmastohörhöilyn tähän asiaan? Eikö sulla ole mitään oikeaa sanottavaa, niin pitää alkaa hörhöillä?
Tässä on yksi juttu tuosta aiheesta. Lisää voinet etsiä itse, jos vaan älli riittää...
Häiritsee, mutta itselläni on niin paljon allergioita ja muita terveysongelmia, joten en pysty jättämään eläinperäistä ravintoa pois ruokavaliostani.
Ei häirinnyt tänäänkään, kanaa ja possua tuli syötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä tutkija, etkö tiedä, että c-vitamiini tuhoutuu 80-90 asteen lämpötilassa puhumattakaan 100-asteessa 20 min keittämisessä. Voi olla, että perunassa oli sitä kuitenkin enemmän ennen keittämistä, mutta se tuhoutuu. Kuka syö raakaa perunaa saadakseen kivat c-vitamiiniannokset, käsi ylös.
Osa C-vitamiinista liukenee keitinveteen, mutta silti peruna on yksi suomalaisten tärkeistä C-vitamiinin lähteistä. Kuorineen keittäminen säästää vitamiinit paremmin. Tuossa yksi lehtijuttu aiheesta:
https://yhteishyva.fi/ruoka-ja-reseptit/onko-peruna-terveellista-ravits…
Peruna on täysin aliarvostettu Suomessa ja monet jopa välttelevät perunaa, onneksi itse olen aina siitä tykännyt ja syönyt usein. Tuossa lisää tietoa:
no ei edelleenkään häiritse, mutta tää jatkuva ulina aiheesta vitut..,