Hyväksikäyttö työharjottelussa
Noin kuukauden vain hyllytin kaupassa ilmaisena orjana, enkä saanut ohjaajalta edes mitään hyvää palautetta. Jo toisena päivänä sanottiin että olen liian hidas, myöhemmin tuli lisäksi palautetta, että on mennyt tuotteita väärille paikoille. Minulla on kyllä hahnotushäiriö, mikä vaikeutti hommaa jonkin verran. No kuitenkin tein ihan niin hyvin kuin pystyin, enkä todellakaan ollut mikään laiska. Jossakin vaiheessa alkoi kyllä todella ärsyttämään koko homma, joten onko ihmekään, jos meni huonommin hommat. Ahdisti vain koko työpaikka. Koen täysin epäreiluksi koko harjoittelun minua kohtaan. En päässyt edes tekemään mitään niitä asioita mitä olisi pitänyt. Välillä annettiin olla siinä luulossa, että olisi mahdollisuus päästä tekemään muutakin, mutta se oli vaan huijausta. Kaikenlaisia tekosyitä keksittiin, minkä takia jouduin vain hyllyttämään, enkä ole mikään teini edes, vaan ihan aikuinen. Tuntui etten edes harjoittelijana, jolla ei ole aiempaa kokemusta alalta, saisi tehdä mitään virheitä ja minua kohdeltiin kuin olisin ihan tyhmä. Ja nyt tunnenkin itseni ihan tyhmäksi. Ei kyllä enää lopussa kiinnostanut vaikka olisi tullutkin virheitä. Ja miksi paikka edes ottaa harjoittelijan, jos tietää ettei ole resursseja opettaa niitä asioita mitä pitäisi?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauheen pitkä kirjoitus mutta et kertonut edes että mitä sä opiskelet ja mitä sun olis pitänyt harjoitella. Olet kyllä vähän tyhmä.
No kaikkea mitä nyt kaupan työhön kuuluu. mitä väliä sillä on mitä opiskelen, tämä oli työvoimakoulutus. Sä oot tosi tyhmä
Mitä jos pyytäisit päästä tutkimuksiin? Hyllytyksen osaa apinakin.
Mitä jos menisit pois kiusaamasta?
Miksi et hyväksy totuutta? Saisit oikeasti apua ja aikaa työtehtävien tekemiseen.
Olen ollut tutkimuksissa. Ei mulla ole muuta kuin hahmotushäiriö. Miksi olet noin ilkeä?
Kaikki ohjaajat ei ole hyviä. Riippuu ohjaajasta. Jotkut voi olla aika ilkeitä ja uskon kyllä, että myös perehdytyksessä voi olla puutteita. Itselleni tuli yhdellä työpaikalla vastaan ihminen, joka perehdytti tarkkaan työhön näin: laita vain miten sinusta näyttää nätiltä. No oikeasti oli joku tietty tyyli millä asiat piti laittaa ja tää sama ihminen tuli myöhemmin huutamaan ja raivoamaan kun joku ei ollutkaan vain "laittanut nätisti" eli tahallaan antoi aina tosi epäselviä ohjeita enkä ollut ainoa kenelle teki tuota.
Miksi et hyväksy totuutta? Saisit oikeasti apua ja aikaa työtehtävien tekemiseen.