Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä varmistatte, että koululaisenne kesäloma ei mene ruuduilla?

Vierailija
29.05.2026 |

Millaisia vinkkejä?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen kannettava tietokone ja puhelin pysyvät lukkojen takana ja minä päätän kuinka paljon lapsi saa niitä käyttää. Jokainen käyttötunti vastaa puolta tuntia kotitöitä, pyykinpesua, mattojen tamppaamista, tiskaamista, imurointia, puutarhan kitkemistä , ruohonleikkuuta tai kylpyhuoneen pesua., mitä nyt milloinkin.

Hyvää lomaa!

Vierailija
22/30 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa tuo termin "ruutuaika", koska siinä ei yksilöidä ollenkaan mitä laitteella tehdään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla on urheiluharrastukset 4-5 kertaa viikossa. Päälle per nuppi kolme viikonmittaista harrasteleiriä. Sitten tulee vielä päälle sukuloinnit, kun itsekin ollaan lomalla sekä yksi perheen lomareissu. 

Loppuajan saavat puolestani olla ruuduilla ihan miten huvittaa. Molemmilla kouluarvosanat kiitettäviä, tai sen tuntumassa, joten en jaksa murehtia moisista rajoituksista. 

Aikalailla ovat kyllä päivisin kavereidensa kanssa trampalla, tai läheisellä pallo- tai golf-kentällä (pelaavat molemmat myös golfia ja on pelioikeus ko. seuran kentälle).

Vierailija
24/30 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa ottaa painetta ruutuajasta. Ehkä joinain päivinä paukkuu yli, mutta teini myös käy kolme kertaa vkossa harkoissa, ja myös peleissä, tapaa ystäviä joiden kanssa ei nytkään ruudulla. Käydään piknikillä, retkillä ja uimassa. Pyöräillään.  

Vierailija
25/30 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät jaksa notkua koko aikaa ruuduilla vaan tykkäävät myös ulkoilla kavereiden kanssa.

Vierailija
26/30 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa ihan vapaasti mennä ruuduilla, ja varmaan meneekin. En näe siinä mitään pahaa. Niin minä itsekin lapsena ja nuorena tietokoneella istuin kaikki lomat, ja tulipa sitten koodaamisesta mulle ihan ammattikin.

Vierailija
27/30 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuturiippuvaisesta lapsesta tulee paljon todennäköisemmin syrjäytynyt kuin koodaada.

Vierailija
28/30 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ruuduilla, hengaa Triplassa ja kauppakeskus Kampissa, fiksu tyttö (2014), ikäistään paljon kypsempi

Vierailija
29/30 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lomallakin tulee suorittaa vai oletteko katkeria lapsen pitkästä lomasta? Olen opettaja ja ison osan lomasta katson futista ja pelaan FH6. Onneksi sentään työnantaja ei määrää miten saan rentoutua.

Vierailija
30/30 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jo päätetty, että se menee ristillä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän