Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies sanoi minua riidassa tyhmäksi

Vierailija
29.05.2026 |

Sitten selitti etytä hänestä ihminen on tyhmä jos hän lakkaa olemasta utelias ja haluamatta oppia. Hän sanoi sen hyvin rauhallisesti ja harkitusti.

Onko sinusta toisen haukkuminen ok?

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia soimauksia sinä olit vuorostasi huutanut hänelle?

Vierailija
2/61 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset usein riidan keskellä tunnekuohussaan sanovat asioita, joita eivät tarkoita. Niitä sitten sovintovaiheessa pyydetään anteeksi. Ei se tietenkään ok ole, mutta perin inhimillistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, oletko tyhmä?

Vierailija
4/61 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia soimauksia sinä olit vuorostasi huutanut hänelle?

En minkäänlaisia. Ei ole tapana.

Vierailija
5/61 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Vaihda miestä tai ryhdy itsekin psykopaatiksi ja opettele nauttimaan toisten alentamisesta ja satuttamisesta. Sellaisen kanssa sinä olet

Vierailija
6/61 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset usein riidan keskellä tunnekuohussaan sanovat asioita, joita eivät tarkoita. Niitä sitten sovintovaiheessa pyydetään anteeksi. Ei se tietenkään ok ole, mutta perin inhimillistä.

"Ihmiset usein riidan keskellä tunnekuohussaan sanovat asioita, joita eivät tarkoita. Niitä sitten sovintovaiheessa pyydetään anteeksi. Ei se tietenkään ok ole, mutta perin inhimillistä."

En itse koskaan hauku ja hän vielä perusteli miksi haukkui minua. Ei ottanut sitä takaisin eikä pyytänyt anteeksi.

Vierailija
7/61 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ihmiset usein riidan keskellä tunnekuohussaan sanovat asioita, joita eivät tarkoita. Niitä sitten sovintovaiheessa pyydetään anteeksi. Ei se tietenkään ok ole, mutta perin inhimillistä."

En itse koskaan hauku ja hän vielä perusteli miksi haukkui minua. Ei ottanut sitä takaisin eikä pyytänyt anteeksi.

Lähdetään siitä että oletko lakannut olemasta utelias ja tullut haluttomaksi oppimaan? 

Jos näin on niin sittenhän puolisosi määritelmän mukaan olet tyhmä ja hän tulee pitämän sinua tyhmänä aina.  

Sen jälkeen sinun pitää miettiä haluatko jatkaa yhdessä ihmisen kanssa joka pitää sinua tyhmänä, joko syystä tai syyttä.

Ja lopulta, jos vastaus ensimmäiseen kysymykseen oli jostain syystä kyllä, niin kannattaa vakavasti miettiä mistä moinen haluttomuus oppimiseen on syntynyt ja voiko sille tehdä jotain.

Vierailija
8/61 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähdetään siitä että oletko lakannut olemasta utelias ja tullut haluttomaksi oppimaan? 

Jos näin on niin sittenhän puolisosi määritelmän mukaan olet tyhmä ja hän tulee pitämän sinua tyhmänä aina.  

Sen jälkeen sinun pitää miettiä haluatko jatkaa yhdessä ihmisen kanssa joka pitää sinua tyhmänä, joko syystä tai syyttä.

Ja lopulta, jos vastaus ensimmäiseen kysymykseen oli jostain syystä kyllä, niin kannattaa vakavasti miettiä mistä moinen haluttomuus oppimiseen on syntynyt ja voiko sille tehdä jotain.

Olen kylläkin erittäin utelias ihminen ja nimenomaan teen paljon ja haluan oppia uutta.

Se on mieheltä todella ilkeäasti sanottu ja hänestä varmaan tuntui että minä en nyt johonkin tartu, koska se oli riita. Hän on riidoissa kontrolloiva ja sellainen että määrää keskustelun tahdin.

Vierailija
9/61 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

> hän vielä perusteli miksi haukkui minua. Ei ottanut sitä takaisin eikä pyytänyt anteeksi.

Jos hän perusteli sanomansa, niin sehän kertoo että hän on miettinyt asiaa. Tyhmäksi haukkuminen ei ollut hetken raivoa vaan toteamus että hän todell apitää sinua tyhmänä. Sisäistä tämä ja mieti jatkotoimenpiteet sen mukaan. Ja ota huomioon sekin, että saatat todella olla tyhmä sen määritelmän puitteissa, jonka miehesi esitti.

Vierailija
10/61 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

""Ihmiset usein riidan keskellä tunnekuohussaan sanovat asioita, joita eivät tarkoita. "

No ehkä jos puhutaan sellaisista ihan perinteisistä haukkumisista mutta jos toinen ihan selkeästi ja yksiselitteiesti kertoo riidassa että "olet tyhmä" niin kyllä siinä on yleensä takana ihan joku oikeakin ajatus. En ainakaan kuvittelisi haukkuvani erittäin älykästä puolisoani tyhmäksi missään riidassa. Hän voi olla ärsyttävä tai rasittava tai muuta subjektiivisesti arvioitavaa mutta ei tyhmä.

Vierailija
11/61 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

> hän vielä perusteli miksi haukkui minua. Ei ottanut sitä takaisin eikä pyytänyt anteeksi.

Jos hän perusteli sanomansa, niin sehän kertoo että hän on miettinyt asiaa. Tyhmäksi haukkuminen ei ollut hetken raivoa vaan toteamus että hän todell apitää sinua tyhmänä. Sisäistä tämä ja mieti jatkotoimenpiteet sen mukaan. Ja ota huomioon sekin, että saatat todella olla tyhmä sen määritelmän puitteissa, jonka miehesi esitti.

En ole tyhmä. Minusta hän ei vaan saanut sellaista reaktiota kuin halusi ja sikasi sanoi minua tyhmäksi. Tekeekö tämä hänestä tyhmän?

Vierailija
12/61 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus satuttaa. 

Vierailija
13/61 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kylläkin erittäin utelias ihminen ja nimenomaan teen paljon ja haluan oppia uutta.

Se on mieheltä todella ilkeäasti sanottu ja hänestä varmaan tuntui että minä en nyt johonkin tartu, koska se oli riita. Hän on riidoissa kontrolloiva ja sellainen että määrää keskustelun tahdin.

Seuraava kysymys sitten on; onko sinulla jotain syytä jatkaa hänen kanssaan? 

Varsinkin jos hän pitää sinua tyhmänä vaikka et ole (ilmeinen kontrollointitaktiikka muuten). 

Kontrolloiva ihminen ei välttämättä ole sinulle sopiva joten lähde pois / heitä tyyppi luiskaan 

ellei ole jotain tosi hyvää syytä jäädä.

Vierailija
14/61 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puolisosi määritelmä tyhmyydestä ole mikään fakta. Ei hänellä ole oikeutta määritellä, millä kriteereillä joku on tyhmä. Nuo ovat hänen omia mielipiteitään, mutta ne eivät määritele sinua.

Jokaisen pitäisi miettiä ennen kuin mitään loukkaavaa päästää suustaan, että niitä sanoja et ikinä saa vedettyä takaisin. Toinen muistaa ne aina, vaikka pyydettäisi anteeksi. Puolisoltasi tuollainen sanominen vaikuttaa ihan tarkoituksella tehdyltä loukkaukselta. Miksi hän haluaa loukata sinua? Ja kannattaako jäädä odottamaan seuraavia loukkauksia?

Vierailija
15/61 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP vaikuttaa vähän... tyhmältä.

Vierailija
16/61 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuus satuttaa. 

Niinpä. Siksi on parempi jättää totuudenpuhujat keskenään sekoilemaan ja sivistyneet, huomaavaiset ihmiset pois näiden luota. Tai sitten alkaa itsekin totuuden torveksi.

Kannattaa huomioida, että samoista rikoksista jotka kohdistuvat naisiin, miehet yleensä kyssaavat. Esim. ra iskausrikoksesta uskaltavat puhua usein vasta kymmeniä vuosia tapahtuneen jälkeen. Eli kun lähdette haastamaan riitaa naisen kanssa niin ymmärtäkää, että naisella on huomattavasti korkeampi resilienssi ja kivunsieto, kuin miehellä. Tästä syystä naiset yleensä koulutetaan suhteellisen dosiileiksi ja kilteiksi, sillä jos tappelu syntyisi, miehet tuhoutuisivat välittömästi. 

Vierailija
17/61 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuus satuttaa. 

No jaa, ei kyse välttämättä ole mistään tyhmyydestä. Riidan tuoksinassa minunkin mieheni on joskus haukkunut minua tyhmäksi, ja olen sentään väitellyt tohtori... ehkä sekään ei vielä riitä? Sitä paitsi en ole myöskään tyypiltäni mitenkään utelias ihminen. Minun ei tarvitse aina tietää, mitä siellä niin sanotun nurkan takana piilee ja uusia asioitakin opettelen lähinnä pakosta.

Vierailija
18/61 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassa on.

Vierailija
19/61 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö ymmärrä, siitä huolimatta mitä tunteita erimielisyys herättää, verbaalinen väkivalta on hyökkäys. Ei eroa siitä kuin löisi. Tässä keskustelussa olevat kommentit jotka komppaavat tuota väkivaltaa ovat vain lisää väkivaltaa. Samoja tyyppejä jotka puolustelevat r aiskaajia ja syyttelevät uhreja.

Mies on näyttänyt karvansa, viisas nainen lopettaa suhteen heti ja poistuu välittömästi. Mies joka korottaa äänensä, kätensä tai kääntää sanansa väkivaltaan, on väkivaltainen. Piste.

Vierailija
20/61 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kummaa kuinka tänne kirjoittajat eivät koskaan huuda riidan aikana mitään solvauksia. Vain muut...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi