Jos ei osaa laittautua juhliin
Sinä joka et osaa arkenakaan niin laittautua, miten sitten kun tulee juhlat ? Mä oon se ihminen joka ei meikkaa juuri koskaan ja hiuksetkin laitan aina kiinni ponnarille tai jätän auki, yleensä kiinni. Nyt on juhlat ja mulla on ihan järjetön stressi kun joudun miettiin näitä ulkonäkö asioita mitä en normaalisti edes pahemmin mieti. Osaan kuitenkin käydä suihkussa ja laittaa puhtaat vaatteet päälle etten ole ihan pellossa elänyt:D
Ja, rahaa palaa itse juhliin jo ihan riittävästi muutenkin joten ei houkuttele näin pienitulosena enää laittaa rahaa kampaukseen ja meikkiin
Kommentit (19)
Eihän sitä tarvitse hulluna tälläytyä. Opettele vaikka tekemään siisti nuttura. Tai kiharoita hiuksiin. Meikiksi riittää vaikka pelkkä ripsiväri. Vaatteet sen mukaan millaiset juhlat on.
Oma äiti ei pysty lainkaan käyttää meikkiä, vaikka haluaisi. Iho on hyvässä kunnossa, hiuksia huoltaa, pukeutuu siististi ja laittaa koruja asuun hillitysti juhliin
Nutturaa en saa kun on puolipitkät kerrostetut hiukset, hapsottaa joka suunnasta. En ainakaan omilla taidoilla saa siistiä. Kiharat ei meinaa pysyä.. ihan toivoton tapaus.
Aja parta ja laita tumma puku. Ei sen kummempaa vaadi.
Voihan sitä tälläytyä hillitysti:
Hiukset joko suoristettu raudalla sileäksi, suora jakaus, hieman hiuslakkaa pörrön hillitsemiseksi ja vaikka kiva hiussolki sivuun. Tai ne kiharat.
Meikiksi ihon kuorinta, kosteusvoide, vähän kasvojen taputtelua, kevyt meikkivoide, poskipuna ja ripsiväri. Huuliin huulirasvaa/kiiltoa ettei ole ihan kuivat.
Siinäpä se.
Youtubesta löytyy vaikka millä mitalla ohjevideoita helpoista meikeistä ja kampauksista. Sieltä vaan valitsemaan mieluisia, jos haluaa laittautua juhliin.
Mulla on luonnonkiharat hiukset, jotka arkena on useimmiten kiinni. Juhliin jätän ne auki, tai laitan vain osittain kiinni. Juhlat on yleensä sellaiseen aikaan, että ehdin käymään suihkussa ja kuivattamaan hiukset vapaasti ennen niitä, silloin kiharat ovat parhaimmillaan. Arkena käy useimmiten iltaisin suihkussa, joten normielossa kiharani ovat nukkumisen pörröttämät.
Juhliin laitan näyttävämmät korut, ja joskus hitusen ripsiväriä, luomiväriä ja jotain peitevoidetta tms. (Joku sellainen kosteahko massa), nypin kulmakarvat. Minulla on luonnostaan ruskeat kulmat ja pulleat huulet, niille harvemmin teen mitään.
Miksi oletat ettei osata? Osaan kyllä meikata mutta ei yhtään huvita.
Esim. YouTubesta ja TikTokista voi katsoa meikkaus- ja kampausvideoita ja opetella niiden avulla meikkaamaan ja tekemään kampauksia, jos haluaa.
Mä kyllä väittäisin näyttäväni ihan juhlakelpoiselta kun harjaan hiukset ja vedän mekon päälle. Ei ole kukaan vielä valittanut meikittömyyttäni tai kampauksen puutetta.
Vierailija kirjoitti:
Voihan sitä tälläytyä hillitysti:
Hiukset joko suoristettu raudalla sileäksi, suora jakaus, hieman hiuslakkaa pörrön hillitsemiseksi ja vaikka kiva hiussolki sivuun. Tai ne kiharat.
Meikiksi ihon kuorinta, kosteusvoide, vähän kasvojen taputtelua, kevyt meikkivoide, poskipuna ja ripsiväri. Huuliin huulirasvaa/kiiltoa ettei ole ihan kuivat.Siinäpä se.
Jos ei omista näitä tuotteita, niin halvemmaksi tulee mennä meikkaajalle kuin ostaa useampi tuote..
Aloittaja kirjoitti:
Nutturaa en saa kun on puolipitkät kerrostetut hiukset, hapsottaa joka suunnasta. En ainakaan omilla taidoilla saa siistiä. Kiharat ei meinaa pysyä.. ihan toivoton tapaus.
Voihan sitä laittaa sen normaalin ponnarin, hiuslakalla tai geelillä hapsotukset kuriin ja hiuksiin koristeeksi jotain vähän koristeellisempia solkia yms.
Meikkiä ei välttämättä tarvitse ollenkaan, tai pelkkä ripsiväri ja meikkivoide.
Hiuskoruilla saa yksinkertaisestakin kampauksesta näyttävän. Esimerkiksi tästä verkkokaupasta löytyy kaikenlaisia kivoja hiuskoruja:
Essencen meikit ovat edullisia, mielestäni laadukkaita sekä cruelty free ja vegan.
Osaan pukeutua ja meikatakin vaikken arjessa välitäkään. Hiusmalli sellainen että saa siistiksi.
Olen hankkinut yhdet mahdollisimman mukavat jalkaan 3 cm korolla olevat, mustat, nahkapohjaiset, tanssikengät juhlakengiksi, yhden hyvän polvimittaisen kellohelmaisen mekon (puuvillaa, käy kesän kukkamekostakin), lisäksi on kyllä yksi pidempi kukkamekko, tyllialushameen, yhden täyspitkän iltapuvun aitoa silkkiä, kun sen hyvään hintaan (vain 300 €) alesta ja oli vielä oikean sävyinenkin minulle, kolme eri väristä aitoa silkkihuivia hartioille (selästä avonaisen iltapukuni kanssa hartioille ja arkivaatteiden kanssa kaulahuivina, alle 100 €/kpl värivirheellisiä, mutta vähintään yhtä kauniita kuin 1-laatuna myytävät, pitkän villakangastakin iltapuvulle, olkahihnattoman iltaetiketin mukaisen iltalaukun, yhden huomiota herättävän hienon käsilaukun (maksoi vain 300 €, mutta kääntää katseita, huomasin, makuni mukaan valittu) ja näillä aion juhlia koko elämäni juhlat. Valitsemani värit käyvät aina yhteen.
En näe siis vaivaa enää ikinä juhlavaateostoksilla. Ja paskanko sillä on väliä vaikka näytänkin klassisen kauniisti ja varakkaasti pukeutuneelta nyt?
Hautajaiset huomioin mustalla jakkupuvulla. Aina on myös kahdet ihonvärisen 15 den puolikiiltävät sukkahousut varattuna.
Meikiksi kevyttä ihonsävyä tasoittavaa, mutta ei peittävää meikkivoidetta, roosan sävyistä poskipunaa (luonnollisen punoituksen väri), kestovärit ripsiin ja kulmiin sopivasti ennen (viikkoa ennen) juhlia tai vain väripaletista itse vähän lisää väriä kulmiin. Ripsiväriä on vähän tylsää pitää, joten joskus laitan pelkän huulten rajauksen kynällä ja reippaamman sävyistä huulipunaa siveltimellä ohuelti, niin että se pysyy hyvin huulissa. Hiukset kiinni tai auki, pitkät kun ovat. Koruja. Vaikeinta on päättää koru.
En pidä meikkaamisesta. En ole opetellut luomivärien laittoa. En muotoile kasvojani varjostuksilla, joten jätän ihomeikkini ohueksi ja läpikuultavaksi ja yhdellä meikkivoiteella tehtynä kevyt poskipunan lisäys estää kasvojani näyttämästä liian tasasävyiseltä.
Hanki helppo rutiini ja toista ajattelematta sen kummemmin. Huolla vaatteesi heti juhlien jälkeen.
Juu, joku hiuskoru tai vaikka nätti koristeellinen panta päähän. Itsellä ohut hapsuttava tukka jossa ei korut pysy kiinni. Ratkaisin asian laittamalla päähän kukkapannan ja hieman kiharsin hiusten latvoja.
En meikkaa tai käy kampaajalla, mutta luulisi että hämää riittävästi kun värkkää nutturan ja ostaa komean juhlasoljen tms., ja että käyttää peitevoidetta että iho näyttää tasaiselta.