Kuvitteellinen kauppaleikki
Psykologinen testi. Lähetetään henkilöitä seuraamaan ja n s. maalittamaan jotain henkilöä.
Heitä pyydetään raportoimaan kohteen reagoinnista. Heille kerrotaan, että kohde ei tiedä tuosta, eikä tiedä, ketkä on mukana ja ketkä ei.
Kohde tietää tuosta, (saanut vihjeitä) vaikka ei ole lupautunut olemaan missään testeissä ja tunnistaa varsin hyvin ketkä mukana, Tahalleen hieman näyttelee tilanteissa.
Mitä järkeä tuollaisessa on?
Jos joku väittää. että ei voi tietää , että tuollaista on tai ei voi huomata keitä on mukana ja kuka ei, on tyhmä.
Mutta toisaalta, eikö olisi hilpeää keskustelu: Se väittää tuollaista, sellaiselta, joka itse mukana siinä?
Joo, mä seurasin ja maalitin mut eihän se huomannut ja eihän se voinut huomata? Joo kyl se vähän oudosti kohtasi tai kääntyi pois. Outoa jos luulee, että tuollaista on.No eihön se seuraaja mitään myöntäisi, ellei luule olevana oikeasti jossain psykologisessa testissä..
Edellinen vain kuvitelma psykologisesta testistä. mutta seuraavasta olen kuullut että olisi toteutettu oikeasti, oliko Ruotsissa? Nimittäin olisi valehdeltu että joku olisi koeostaja. Näytetty etukäteen kuva ja pyydetty esim. puhumaan tietyllä tapaa.
Ehkä jotkut ihan tietoiseti mukana, mutta eräs ei ole tai ollut. Tuolla järjestelyllä on järjestetty joitain hieman ehkä outoja tilanteita kassoilla tai vaikka ei outoja niin sellaisia, mistä henkilö tietää, että on jotain tuollaista Tuossa on kyllä ollut paljon muutakin, joten tuo vain yksi juttu koko jutussa. Ilman tietoa niistä. olisi tuo jäänyt ehkä huomaamatta.
No kai heillä omat motiivinsa tuohonkin leikkiin. Oli huhuja gang stalking toiminnasta.
Kuulostaako mielenkiintoiselta?
Kuulostaa todella mielenkiintoiselta. Olisin mielelläni tekemässä noita tutkimuksia. Mutta nykyään on niin tiukat eettiset lait kaikessa tutkimusjutuissa ja muissa että ei varmaan menisi läpi.