Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko lääkärin iällä sinulle merkitystä?

Vierailija
28.05.2026 |

Varaat ajan lääkärille ja hän voisikin ikänsä puolesta olla vaikkapa tyttäresi/poikasi, merkitseekö ns.mitään sinulle ja siihen koetko hänet "uskottavana" tms? Vaikuttaako käytökseesi, siihen miten koet hänelle "avautumisen" vaivoistasi/olostasi?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksesta voin sanoa vanhempi lääkäri on parempi, joka jo ymmärtää ettei parasetamoli auta kipuun ja ymmärtää mitä rajoitteita se kipu aiheuttaa, kun et saa edes nukuttua öitäsi. Joo en minäkään alle 40 vuotiaana sitä ymmärtänyt että vähän kun ikää tulee niin pitäisi myös nukkua. Alle 30 vuotiaana samoilla silmillä meni vuorokausi helposti 

Vierailija
22/48 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras lääkäri tähän mennessä oli nuori mieslääkäri, ja kyse oli naisen alapäävaivoista. Lähete jatkotutkimuksiin epäröimättä, ha perusteelliset verikoe- ym. lähetteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iällä ei ole väliä, kielitaidolla on. Vain sujuvaa suomea kiitos. 

Vierailija
24/48 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha on viisaampi.

Koululääketiede

Mitä koululääketiede on?

25/48 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat lääkärit määrävät helpommin keskushermostoon vaikuttavia lääkkeitä.

Kokemusta on.

Jos sellaisia haluaa ottaisin vanhan lääkärin.

Nuoret lääkärit eivät niitä määräile.

Vierailija
26/48 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat mieslääkärit ovat pahimpia. Eivät jaksa kuunnella, ovat muutenkin hajamielisiä ja huolimattomia. 

Vierailija
27/48 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On merkitystä sikäli, että jos lääkäri on kovin vanha, syntynyt esim. 40-luvulla, en varaa hänelle. Hän on todennäköisesti ollut eläkkeellä jo sen verran kauan, ettei ole enää päivittänyt osaamistaan, vaan omaa vanhentunutta tietoa. Poikkeuksia toki on, mutta tuntemattomalle vanhalle kääkälle en ikinä varaa aikaa. Suosin nelissäkymmenissä (30-50v) olevia lääkäreitä. He eivät ole enää ihan aloittelijoita, vaan ovat kokeneita alallaan, mutta toisaalta eivät niin vanhoja, että ammattitaito olisi alkanut rapistua. Nuoretkin voivat olla hyviä, mutta keski-ikäinen lääkäri on varmin valinta.

Kysytkö aikaa varatessa lääkärin iän 🤣

Vierailija
28/48 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä olen joutunut tässä alkuvuodesta käyttämään terveyspalveluita ja nuorehko (mies)lääkäri otti asiani vakavasti ja laittoi jatkotutkimuksiin. Seuraava lääkäri - ikäiseni mies - perehtyi asiaani vielä paremmin ja olen menossa magneettikuvauksiin vaivoineni. Alkumatkasta tutkinut  liki eläkeikäinen naislääkäri oli vain sitä mieltä että olen hakemassa huumaavia lääkkeitä ja lähti hoitotilanteesta karkuun.

N 54

Vierailija
29/48 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yleensä, mutta ihotautien puolella hieman huvitti nuori lääkäri, joka ei tiennyt mistään mitään. Soitti toiselle lääkärille, joka neuvoi häntä. 

Oli surkuhupaisaa maksaa poliklinikkamaksu asiasta, joka oli todettu yksityislääkärillä vuotta aiemmin.

Vierailija
30/48 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa ei ikä ole mulle ongelma, mutta se minkä olen huomannut, niin nuorempi lääkäri on paljon tarkempi ja varmistaa kaikin keinoin, että oikea syy selviää. Ikävä kyllä vanhemmat lääkärit ovat jo päivää sanan jälkeen varmoja siitä mikä vaivaa kun ovat niin "kokeneita", ettei edes verenpainetta tartte mitata jos kerran pystyssä pysyy.

Vierailija
31/48 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oikein nuo 22 vuotiaat työtöntylleröt tai poikaset vakuuta, ne tuntuu epäpäteviltä. Viimeksi sain nuoren naisläkärin huijattua määräämään tyräleikkauksen kun valehtelin että on tosi kipeä. tosin oli se sitten kun se sitä tunnusteli. Ei tyttö edes tiennyt että tyräleikkauksen voi tehdä missä tahansa EU-maassa Kelan laskuun

Andy

Vierailija
32/48 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorehko naislääkäri on valintani. Seuraava on ulkomaalaiset nuorehkot mieslääkärit. 
Jalkani leikattiin enkä saanut tarvittavaa kipulääkitystä vanhemmalta rouvalta, sen sijaan nuori ulkomaalainen mies ymmärsi kipulääkityksen päälle. Jos saan hyvää hoitoa tietyltä lekurilta niin suosin häntä jatkossakin, oli ikä mikä tahansa. Paskinta ikinä on ollut 50-65 v naislääkärit ja n 50v ukko.

Vierailija
33/48 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha on viisaampi.

Koululääketiede

Mitä koululääketiede on?

Oireiden ei juurisyiden hoitamista tyhmille ihmisille joilla on liiallinen auktoritettiluulo

Vierailija
34/48 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin kerran olin tullut Israelista ja sain jonkin vatsapöpön matkalla kia, tulehdusarvot oli kovat ja just ja just pystyin kävelemään sairaalaan ja heti lähettivät teko-osastolle

siellä joku vanhempi mieslääkäri iski mahaa nyrkillä ja sanoi ett'ä "sattuuko ?" sanoin että ei helvetti tottakai sattuu, sanoi että he leikkaa sen yöllä kun ei tiedä mikä se on ja röntgenissä ei näy mitään

lupasin siinä yöllä Jumalalle, etten juo enää alkoholia koskaan jos sitä ei leikata. Jumala kuuli ja enkelinnäköinebn naislääkäri tuli aamulla sanomaan että "hän oli tarkastanut röntgenin uusiksi ja huomasi siellä olevan jonkun bakteerin" ja sanoi ettei leikatakaan, ja annettiin antibioottia ja se tulehdus parani sillä päivässä

miksi antibiottiia ei annettu heti? ja viikon päästä jatkoin juomista. 

Andy

Vierailija
35/48 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaan ajan itseäni nuoremmalle mutta kuitenkin yli 35 vuotiaalle.

Vierailija
36/48 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oxamininini olen jo viimeisen 15 vuoden ajan hakenut vanhemmalta setämies-lääkäriltä. Kuuntelen hänen huoliaan ja saan sen jälkeen reseptin. Kerran hän kyseli, olenko parisuhteessa.

Ennen tätä miestä kävin 15.vuotta vanhemmalla naislääkärillä silloisessa Diacorilla hakemassa vastaavat lääkkeet. Hän vaihtoi kuitenkin Pihlajalinnaan ja tekee vain yksipäiväistä työviikkoa. Vastaanottoaikansa ovat minulle hankalat, joten siksi nyt setämies ja Terveystalo.

Vierailija
37/48 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei oikein nuo 22 vuotiaat työtöntylleröt tai poikaset vakuuta, ne tuntuu epäpäteviltä. Viimeksi sain nuoren naisläkärin huijattua määräämään tyräleikkauksen kun valehtelin että on tosi kipeä. tosin oli se sitten kun se sitä tunnusteli. Ei tyttö edes tiennyt että tyräleikkauksen voi tehdä missä tahansa EU-maassa Kelan laskuun

Andy

Ai Andy McCoy!!

Vierailija
38/48 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Andy

Ai Andy McCoy!!

Vieläpä VAUVA-PALSTALLA 🤣

39/48 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoria ei ole vielä ala lannistanut ja kyynistänyt. Parhaita ovat 30-40v, tiedot vielä suht tuoreet, eivätkä usko nähneensä jo kaikkea.

Mulla oli aikoinaan työterveyshuollossa ihan mahtava lääkäri.  Hoiti ppotilasta kokonaisuutena eikä vain yhtä oiretta kerrallaan. Hän jäi eläkkeelle ja tuli tilalle sellanenn about 50v naislääkäri. Selkeästi työhönsä jo tympiintynyt. Ja hoiti vain sitä yhtä oiretta kerrallaan. Määräsi mulle yhteen vaivaan lääkkeen, jota ei saanutkaan käyttää samaan aikaan kuin mitä määräsi mulle toiseen vaivaan lääkkeen. Ja siis ihan itse oli molemmat lääkkeet määrännyt, mutta ei kiinnostanut tippaakaan, voiko niitä käyttää samaan aikaan. Joten....koska mulle oli jo vuosia aeimmin erään perussairauteni vuoksi määrätty oma lääkäri terveyskeskuksessa, niin päätin vaihtaa julkiselle. Kun ekaa kertaa menin odotusaulaan ja sellanen nuori pojankloppi tuli kutsumaan mua nimeltä, ensin ajattelin, että onkos nykyisin noita TET-jaksolaisia ysiluokkalaisia ihan terveyskeskuksissakin avustamassa lääkäreitä. Mutta ei, se olikin mun omalääkäri. Kun menin vastaanotolle, se läkäri oli perehtynyt jo ihan kaikkiin mun taustalla oleviin sairauksiini. Väänteli, käänteli, tutki. Olin ihan että mitä nyt tapahtuu.  Mutta mä taisin olla muutaman harvinaisen juttuni vuoksi hänelle eräänlainen kultakimpale oppimisessa. Hän ei hoitanut vain sitä vaivaa, jonka vuoksi olin varannut ajan. Pisti kuntoon kaiken muunkin. Eikä maininnut halaistua sanaa mun ylipainostani. Kun lähdin vastaanotolta, olisin ottanut pari tanssiaskelta, jos olisin pystynyt. Kotona ajattelin, että se lääkäri taisi haluta, että elän 100-vuotiaaksi. Ja se oli sellainen motivaatiopläjäys mulle, että vuosi myöhemmin olinkin jo  normaalipainoinen.  

Joten... nuori uransa alussa oleva motivoitunut ja oppimaan innostunut lääkäri vai uransa loppupuolella työhönsä kyrsiintynyt kokenut lääkäri? Valitsen ton ensimmäisen. 

Vierailija
40/48 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaamalleni ajalle terveyskeskuksessa, sain itseäni n.20v nuoremman hunnutetun naislääkärin. Jätti puolet asioistani tutkimatta, yksi virhediagnoosi, ei järjestänyt jatkoseurantaa, joka pakollista, ei suostunut kirjoittamaan kipulääkettä... Oli kohtelias, mutta etäinen, koska olen vanhempi mies. Tehty ilmoitus Valviraan, lääkäri joutuu kirjoittamaan vastineen. Nyt sattui näin kohdalleni, olisi voinut mennä huonomminkin jonkun toisen lääkärin kanssa... Harmi ettei ole varaa yksityisille.

Yksityinen lääkäri on saanut ihan saman koulutuksen kuin julkinenkin. Monet erikoislääkrit työskentelevät myös julkisella, koska heistä on pulaa.  Ainakin meidän sote munasi pahasti, kun säästi nimenomaan lääkärien palkasta ja koko yhden osaston kaikki lääkärit äänestivät jaloillaan ja muuttivat jonnekin Helsinkiin. Nyt sitten maksetaan yksityiselle keikkalääkärille paljon enemmän kuin heidän palkankorotuksensa olisi ollut.