Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En luota enää ihmisiin kuten ennen

Vierailija
28.05.2026 |

Onko jollekin käynyt samoin? Oletko onnistunut palauttamaan luottamusta tai päässyt jotenkin eteenpäin tilanteessa?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmistuntemus auttaa. Olen nykyään varovaisempi kuin ennen, mutta se on hyvä asia. Ei kaikkiin pidäkään luottaa.

Vierailija
2/23 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo koskaan luottanut. Todennut, että ei se kannata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ei pidä odottaa liikaa. Monet on kuitenkin suurimmaksi osaksi luotettavia, mutta pitää käyttää omaa arvostelukykyä mitä luottaa ja kenelle. Jotkut asiat menee hautaan.

Vierailija
4/23 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotin ennen kunnes kokonainen yhteisö johon kuuluin rupesi levittämään juoruja minusta.

Vierailija
5/23 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tarpeeksi monta kertaa saa pettyä, käy noin. En minäkään luota enää. Takaisin ei ole paluuta.

Vierailija
6/23 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottamus vieraisiin on kyllä madaltunut. Nykyään pitää oikein erikseen muistaa ettei esim. jätä kännykkää kahvilan pöytään kun lähtee käymään vaikka vessassa. Luottamus läheisiin on edelleen täysi.

Vierailija
7/23 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on petoja.  Raatelevat mielellään. Ei ihan kaikki mutta suurinosa ja on välillä vaikeaa tunnistaa. 

Oma napa ennen kaikkea ja sen eteen voidaan uhrata lähes kuka vain kun tilanne niin vaatii, että oma häpeä pitää piilottaa tai itseään vähän korottaa.

Vierailija
8/23 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä edelleen yksittäisiin ihmisiin yleensä luotan, ainakin lähtökohtaisesti. Mutta luottamus ihmiskuntaan, ihmisiin kollektiivisesti on heikentynyt paljon. En ole koskaan ollut näin pettynyt ihmisiin. Ikää lähemmäs 60. 

Vierailija
9/23 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaan hieman aloitusta, koska kirjoitin otsikon hieman mutavalkoisesti. Luotan yksittäisiin ihmisiin edelleen, mutta sellainen yleinen luotto on heikentynyt. Olen varovaisempi ja en jaksa aina uskoa hyvyyteen. En ole aikaisemminkaan ollut liian "sinisilmäinen", nutta joku taja on täyttynyt.  Luotan ja näen edelleen hyviäkin asioita, mutta valitsen tarkasti kenelle jaan asioitani tai näytän itseäni. Lupauksien pettäminen, kiusaaminen, asioiden kääntäminen vastaan, hyvän tuhoaminen ympäriltä (laveasti ilmaistuna) ja ikävät teot.  Maailmassa tapahtuu liikaa kaikenlaisia asioita, enkä tatkoita pelkästään sotia, sairauksia tai poliittisiin asioihin liittyviä asioita.

Vierailija
10/23 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen luotin, tuhottiin täysin. Olin ihana ihminen. Luulin, että muutkin ovat. Nyt olen varovainen, en luota keneenkään. Olen tosi yksinäinen. Mutta näin on hyvä. Rikottua ei enää ehjäksi saa. 

Vierailija
11/23 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luota kuin harvoihin. Menetettyä luottamusta on vaikea palauttaa. 

Vierailija
12/23 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Luotan tiettyyn pisteeseen asti, mutta olen hyväksynyt sen, että ihminen on mitä on. Eli Nykäsen Matin viisautta; Tänään tätä, kysy huomena niin on ihan päinvastoin. 

Vierailija
13/23 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnistunut palauttamaan kadonneen luottamuksen. Siks saks, leikkasin huonot oksat pois, ja näin vain elämä hymyilee. Lähimpiin on aina voinut luottaa. 

Vierailija
14/23 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhriutujien kokoontumisajo osa 438.

Vierailija
15/23 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uhriutujien kokoontumisajo osa 438.

Niin se varmaan on, kun niin sanot. Luotan suhun (wttu in your dreams).

Vierailija
16/23 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannatakaan luottaa. Ainakaan tietyn piirin ihmisiin. En luottanut ennenkään, vaikka jouduin olemaan tekemisissä näiden kanssa. Siitä ei mitään hyvää seurannut. Jotkut ovat läpimätiä yksilöitä kehdosta hautaan, ja paras palvelus, mitä voi itselleen tehdä, on katkaista heihin välit. Persoonallisuushäiriöiset päihdeongelmaiset eivät ikinä parane, ja eläessään ehtivät aiheuttaa paljon haittaa muille. 

Vierailija
17/23 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole päässyt eteen päin.

Vierailija
18/23 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotin joskus ihmisiin, läheisiin, ystäviin ja puolisoon. Enää en luota kuin itseeni, luottaminen on sinisilmäistä ja vanhanaikaista, sillä jos yksikin huomaa ja tiedostaa että luotat, silloin alkaa kieroilu, piikittely, mustamaalaaminen ja "varjostaminen". Kun käyttäydyt jääpuikon tavoin, alkaa hommat ja asiat saada aivan uuden ehdon merkityksen. Ole jääpuikko - lopeta tunteilu !

Vierailija
19/23 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En luota kuin harvoihin. Menetettyä luottamusta on vaikea palauttaa. 

Menetetty luottamus on ikuinen menetys. Jos sitä joku alkaa makeillen tai muistaen palauttaa, huomaa kyllä, että on tiedostanut asian itsekin ja silloin isken takaisin !

Vierailija
20/23 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen kun menetin luottamuksen molempiin vanhempiini, en luota enää keneenkään !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi