Töissä käynnistyi muutosneuvottelut - edellisistä neuvotteluista alle 6kk
Kommentti otsikossa. Mahtavat tunnelmat, tieto osuiko lottoarvonta omalle kohdalle kerrotaan loman aikana.
Kommentit (44)
Ei firmat hyödyllisiä työntekijöitä irtisano. Sitten on toki eri juttu jos joku liiketoiminta lakkautetaan kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en edes muista, milloin puolison työpaikalla olisi ollut kokonainen vuosi ilman yyteitä, ja viime vuonna niitä oli kolmet. Tällä hetkellä on jatkuva lomautusuhka, koska ne on neuvoteltu niin, että syksyyn asti saa määrätä jaksoja ilman uusia yyteitä.
Mun mies katsoi 15 v tätä. Ekat 5 v meni hyvin, sitten alkoi yt.t, palkattiin ihmisiä, taas yt.t
Lopulta paska osui tuulettimeen ja mies sai lähteä. Viime keväänä näki entisen työkaverin. Ei ole 50 v täyttäny, pääsi sairaseläkkeelle, kun työtahti, stressi jne vei voimat
Täysin epäinhimillistä kohtelua. Kieltämättä aika synkät tunnelmat että miten Suomi tästä suosta nousee enää (vai nouseeko ollenkaan). Suomen talous ei osoita mitään merkkejä toipumisesta. Väestörakenne ei osoita mitään merkkejä toipumisesta. Näköpiirissä ei ole mitään muuta kuin naiivi toive siitä että joskus tulevaisuudessa tilanne paranee.
Mutta noinko mahtaa parantua?
-ap
Vierailija kirjoitti:
Ei firmat hyödyllisiä työntekijöitä irtisano. Sitten on toki eri juttu jos joku liiketoiminta lakkautetaan kokonaan.
3kk sitten uskoin tähän itsekin. Nyt en ole enää varma.
-ap
Mitä sitten? Meillä kait ne oli päällä koko ajan varmaan pari vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en edes muista, milloin puolison työpaikalla olisi ollut kokonainen vuosi ilman yyteitä, ja viime vuonna niitä oli kolmet. Tällä hetkellä on jatkuva lomautusuhka, koska ne on neuvoteltu niin, että syksyyn asti saa määrätä jaksoja ilman uusia yyteitä.
Mun mies katsoi 15 v tätä. Ekat 5 v meni hyvin, sitten alkoi yt.t, palkattiin ihmisiä, taas yt.t
Lopulta paska osui tuulettimeen ja mies sai lähteä. Viime keväänä näki entisen työkaverin. Ei ole 50 v täyttäny, pääsi sairaseläkkeelle, kun työtahti, stressi jne vei voimat
Jep. Puolisollakin ekat 10 vuotta menivät siinä uskossa, että töitä riittää maailman loppuun saakka, sitten seuraavat 10 vuotta oli yyteitä jotain parin-kolmen vuoden välein, ja nyt 5 viime vuotta on ollut tätä ihan älytöntä hullunmyllyä. Mitään ei uskalla suunnitella eikä oikein mistään enää haaveilla, kun koko ajan on pelko persauksissa. Ja vielä yhdet 10 vuotta pitäisi jaksaa, ennen kuin alkaa eläkeikä häämöttää.
Olen kokenut 14 yt.t/muutosneuvottelut 20 vuodessa, on tullut pelättyä ja jännitettyä, viimeisin kierros oli vuosi sitten
Nyttemmin toivon neuvotteluja ja niiden alkaessa aion pyytää, että arpa osuisi minuun...
Jo on elämässä pienet murheet, jos jaksaa stressata jostain muutosneuvotteluista. Minä olen käynyt monet läpi ja stressin suhteen menevät elämässäni mappiin öö.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa on hyödyllisiä työntekijöitä, jos firmassa on ollut jo moent yyteet.
Vierailija kirjoitti:
Jo on elämässä pienet murheet, jos jaksaa stressata jostain muutosneuvotteluista. Minä olen käynyt monet läpi ja stressin suhteen menevät elämässäni mappiin öö.
Minulle yyteet on aina olleet stressin aihe ja työpaikan menetys pieni maailmanloppu.
Vierailija kirjoitti:
Kas, kärsimyksen kruununprinsessakin suvaitsi saapua paikalle keskustelemaan.
Ihan normaalia pörssiyrityksissä. Kvartaaleittain mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa on hyödyllisiä työntekijöitä, jos firmassa on ollut jo moent yyteet.
Sitten muutamalla jäljelle jääneellä teetetään viiden työt per naama, kunnes kaikki ovat pitkillä sairauslomilla tai jopa hautausmaalla. Täysin järjetöntä ja vielä voittoa tuottavassa firmassa, kun ei kasveta tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle yyteet on aina olleet stressin aihe ja työpaikan menetys pieni maailmanloppu.
Väittäisin että näin normaalille työntekijälle jos töissä on taloudellisesti pakko käydä. Muistan lukeneeni että työpaikan menrttäminen aiheuttaa läheisen kuolemaan verrattavissa olevan kriisin.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Sehän on oikein kiva, jos pärjää ilman palkkaa. Kaikki eivät ole yhtä onnekkaita.
Miksei loman alussa, niin voi alkaa heti lomalla etsimään uutta työpaikkaa?
Vierailija kirjoitti:
Miksei loman alussa, niin voi alkaa heti lomalla etsimään uutta työpaikkaa?
Ei kesken yt-neuvotteluiden ruveta jakamaan irtisanomislappuja. Uutta työtä voi etsiä ihan milloin tahansa, mutta mieluummin lomansa viettäisi muuten kuin työasioita miettien.
Vierailija kirjoitti:
Ap, onko tämä Elisalla?
Ei ole. Sympatiani elisalaisille.
-ap
Siksi ei kenenkään kannata elvistellä työpaikalla työttömille.Kyllä se on pieni osa ihmisistä jotka ei töitä tekisi,eivätkä tule koskaan tekemäänkään.ottaa päähän nämä mene töihin provot. jokainen haluaa antaa lapsillensa hyvän lapsuuden ja samat asiat kuin muillakin.Eikä yksinäisilläkään helppoa ole, kun kaikki pitää maksaa yksin.