Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sappikivet, Litalgin ja raskaus

Vierailija
14.05.2007 |

Hei

Onko kellään kokemusta sappikivistä raskauden aikana? Oletteko syöneet Litalginia raskauden aikana? Vai onko se ehdottomasti kiellettyä lääkettä?

Eivät taida mielellään leikata sappileikkausta keskenmenoriskin takia?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta luulin kylkikivun kuuluvan raskauteen. Sain siis kauhean sappikohtauksen ja synnärin kautta vietiin osastolle jossa olin antibioottitiputuksessa viikon verran, samoin paastolla, en saanut juoda edes vettä että tilanne rauhoituisi. Kerran meinattiin leikata vauva jo ulos ja sen jälkeen sappi mutta tilanne rauhoittui.

Sain siis kasvattaa vauvaa mahassa vielä synnytykseen saakka. Olin Tuon viikon jälkeen vielä kotona viikon verran antibioottikuurilla ja dieetti oli kova. Oli onni onnettomuudessa että sappeni poksahti vasta raskauden loppuvaiheessa.

Vauva syntyi ja sain kohtauksia silloin tällöin, osasin aavistaa oireet ja otin jo hyvissä ajoin panadolia. Muistan kun imetin vauvaa patjalla lattialla ja kouristelin samalla sappikivuista :(

N. 5 kk päästä tulehduksesta sappi leikattiin.

Mitään Litalgineja sun muita ei annettu. Panadolilla pärjäsin vaikka oli se tuskaa välillä. Toistakymmentä kiveä leikattiin rakon mukana.

Sun täytyy varmaan keskustella lääkärin kanssa Litalginista.

Vierailija
2/3 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtaukset verrattavissa kivuliaan synnytykseen! Sairaalassa antoivat litalginia suppona ja reseptillä niitä lisää tarvittaessa. Mulla ei todellakaan mikään panadol auttanut yhtään =(

Litalgin on kuitenkin vaan satunnaiseen käyttöön ja onneks kohtauksia ei kokoaikaa tulekkaan. Litalginia käytetään myös avautumisvaiheessa synnytyksessä!

Olin itsekin huolissani, kun pakkauselosteessa lukee, että on kielletty, mutta ilmeisesti siis kokemuksen mukaan pienempi paha satunnaisesti käytettynä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivut ovat kyllä kovat ja panadol ei minullakaan hetkauta.

Kun sain ensimmäisen kohtauksen raskauden aikana, olin olevinaan vahva ja en ottanut lääkettä. Tämäpä kostautuikin ja kivut olivat pahemmat kuin ikinä, oksensin ja ambulanssikin kerettiin kutsua. Kaksi ensimmäistä oksennettuani pihalle, kolmannella kipu laukesi.

Siinä kivuissani etsin tietoa netistä ja löysinkin pari linkkiä: toisessa lääkäri sanoi että saa käyttää satunnaisesti ja toisessa jollakin foorumilla kirjoittanut hlö kertoi syöneensä koko raskauden ajan Litalginia pakosta.

Mietinkin kuinka monelle on määrätty tuota lääkettä raskauden aikaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän