HAAVEILIJAT vko 20
Tein uuden ku en täälle viikkoa pinoa löytänyt.
edellinen:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10256006&p=2&tmode=1&smod…
Kommentit (20)
Minnes kaikki on kadonneet?
Pirskules ku tuo meidän poika sai jonku ihme räkätaudin niin ei suostu syömään ollenkaan. Maitoa menee vähän, mutta ei mielestäni tarpeeksi. On kuitenkin ihan virkeä ja kuumeeton.
Eilen oli ihan selvät ovis tuntemukset. Jotenkin harmittaa kun ei pääse yrittämään ja kaikki rakautumiseen tarvittavat merkit kuitenkin itestään huomaa. Ilman vauvakuumetta en varmasti huomais mitään :D
Jos kaikki menee ok niin haluaisin aloittaa yrityksen heinä- tai elokuussa. Miehen kans en oo puhunu mitään, mutta tiedän että silläkin on jo kova kakkoskuume ;) No luultavasti jää haaveeksi, mutta saahan sitä haaveilla.
T: Ull-Mai & Jani (huomenna 8kk)
Kylläpäs on ollut raskan päivä. raskasta jo ilman raskauttakin, murehtuttaa taas että miten sitä sitten töitä jaksaa tehdä huonon voinnin ja ison mahan kanssa...
Mut olis se vauva silti ihana :)
voi voi, olispa kiva päästä jo yrittämään vauvaa. taitaa tulla meille samoihin aikoihin jos heti tärppää. meillä samat suunnitelmat yrittämisen ajankohdasta:)
Mä koitan käydä aina välillä lueskelemassa.. Mutta on tuo muutto ja paljon töitä, joten aina ei kerkeä..
Ja muutenkin on kaikkea tekemistä paljon..
KP
Poitsu kattoo tossa Katto Kassista, aina syönnin päälle ruukataan kattoo noi lastenohjelmat, hyvä levähdystauko. Kerkee hetken istua koneella.
Mulla viikko taas alkanut gradun merkeissä. Eilen kävin purkamassa yhden testin ja tänään kirjasin koneelle tuloksia ja sainpa piirrettyä jonku käppyränkin!
Viikonloppu meni vähän ahdistuneissa tunnelmissa. Mun mies on niin vakaasti päättänyt ettei toista halua.. Ja sitten kun käytiin tosiaan kattomassa sitä pientä vauvaa ja sain pitää sitä sylissäkin niin tunteet tuli kyllä kotona pintaan:(.
Onko teillä kellään ollu niin et mies ois oikeesti tosi paljon vastaan, mut onkin sitten myöntynyt? Mun mies on sanonu et mee jonku neekerin kaa tekee lapsi, minä en sitä siitä:( Hän on perustellut kantansa sillä, ettei jaksa lapsen itkua. Hän ei kyllä kestä mitään tilanteita, joissa lapsi ei käyttäydy mallikkaasti, eikä osaa kunnolla käsitellä omia kielteisiä tunteita.. Oonkin miettiny voiko tuo kielteisten tunteiden sulkeminen olla joku takauma lapsuudesta.. Tai siis jos niiden kotona on suhtauduttu itkuun ja kiukutteluun " vääränlaisella" asenteella..
GALLUP:Milloinkas muuten olette viimeksi hemmotelleet itseänne tai teitä on hemmoteltu(nyt ei lasketa äitienpäivää)? Mää kävin tänään kampaajalla. Viime kerrasta oli kulunut lähes puoli vuotta!! (Järkyttävää, mutta totta). Nyt on kaunisolo:)
Ull-maij totesi saman kuin minä, mihin kaikki on hävinneet? Itsekään en kyllä usein ole " ehtinyt" kirjottelemaan. Varmasti moni käy lukemassa...
Viime viikolla tuli taas ikää lisää... Joskus kauan kauan sitten olin päättänyt, että 25-vuotiaana olen viimeistään äiti. 22-25 vuotta tuntui minulle henk.koht. silloin niin oikealta iältä. Nyt kun ne vuodet on täynnä, lapsirintamalla näyttää todella hiljaiselta... Pieni pettymyshän siitä tuli..???
Ja miehelleni kun (taas!) yritin vihjailla perheen perustamisesta tai häiden suunnittelusta, puheenaihe vaihtui moottoripyöriin! Ärr... Kesä lähestyy ja vihdoinkin tarkenee taas ajella! Nyt suurin osa hänen vapaa-ajasta menee ajellessa Suomea ympäri. Ja minä vaan pelkään kotona aina pahinta... :( Tiedättehän: " Mitä enemmän vauhtia, sen parempi."
Tuon lauseen kun saisi iskostettua miehen päähän lasten hankinnastakin; mitä nopeammin, sen parempi! :D
Minullakin on taas aikaa vierähtänyt viime kirjoittelusta. Olen aina välillä käynyt kurkistamassa mitä muut on täällä höpötelleet, mutten ole itse jaksanut kirjoittaa riviäkään. No nythän se sitten korjautuu. Taitaa tuo kesän tulo, ainakin täällä etelässä, vaikuttaa ettei huvita koneella loputtomiin istua. Sitä niin mieluusti näyttää naamaa tuolla ulkosalla.
TUTTILUPPANA: Mä olen huomannu että itse olen äitinä aika pitkälle samanlainen kuin mitä minun äitini oli minulle ja sisaruksilleni. Niin valitettavaa kuin se onkin. Esim. äitini saattoi monesti hermostua kun maitolasi vahingossa kaatui pöydälle. Ei tietenkään käyny kurkkuun kiinni, mutta eipä sekään tuntunu mukavalta kun rähjäsi, että etkö sinä ikinä opi, jatkuvasti pitää siivota jälkiä, olet kuin pieni possu. Omalla kohdallani olen sitten yrittänyt muuttaa näitä piirteitä itsessäni.
Olen myös huomannut että mieheni on aika tiukka mitä tulee syömisiin ja juomisiin, aivan kuten hänen isänsä on ollut aikoinaan. Jos lapsi kiukkaa pöydässä ettei halua syödä, niin mieheni tasan yhden kerran kysyy että syötkö. Jos ei vieläkään kelpaa niin lähtö pöydästä tulee just sillä sekunnilla. Ei houkuttele eikä kysy toista kertaa.
Pitipäs muuten kysymäni että miten suhtautuisitte kun lapsi 2v uhmassaan kiukkuaa ja heittelee tavaroita ympärilleen? Puutun tietenkin jos heittää kengällä ihmisiä kohti tai esim peiliin, mutta jos muuten vaan paiskoo kenkiä ja muutakin käteen osuvaa tavaraa ympärille. Jätätteko kokonaan huomioimatta vai otatteko syliin niin kauaksi aikaa että rauhoittuu? En oikein tiedä että mitä tekisin kun on ensimmäinen lapsi. Aiemmin ollut tosi rauhallinen ja kiltti, mutta nyt on alkanut tosissaan raivoamaan kun ei saa tahtoaan läpi. Esim. aamulla olin laittamassa puuroa mikroon kun pikkumies halusi juotavaa. Sanoin että odota hetki, äiti laittaa puuron mikroon ja annan sit mehua. Poika sai raivokohtauksen heti. Oli tippua syöttötuolista, kun selkä kaarella kirkui, kurkkuviipaleet ja leivät lensi lattialle. Oon miettiny että ajatteleeko naapurit että yläkerran akka vähintään pieksää lastaan.
Ja ennenkaikkea kestääkö kuinka kauan tuo vaihe? Nyt ollut ehkä reilun viikon ajan tuollaista. Täytyy sanoa että vauvakuume on ollut aika tehokkaasti minimissä.
Ihanan tutun kuulosta toi sun juttus. Meillä neiti 2,5v. ja ihan mahdoton uhmaikä just nyt päällä.Jos jokin asia menee neidin mielestä pieleen, niin se repee ihan kokonaan, kiljuu, huutaa, potkii, paiskoo jne. Muutoinkin meno tätä nykyään ihan mahdotonta, mikään ei mene perille ja joka asiasta on takuttava. Tällaista ollut nyt kuukauden päivät ja omat hermot alkaa olemaan aika kireellä.Tänäänkin just ollut semmoinen yleinen kiukkupäivä ja huudettu on puolin ja toisin niin et varmaan on kuulunut (onneksi meillä ei ole naapureita lähellä).Meilläkin neiti on ensimmäinen lapsi ja välillä tuntuu että keinot selvitä neidin kanssa alkaa olla vähissä.
Sun juttus tosta äiti jutusta oli myös aivan kuin mun elämästä. Meillä äiti ollut kans aina kova pitämään kuria ja muutoinkin ihan kuin sun kuvailusta ja ennen omaa lasta olin päättänyt että yritän olla omalle lapselleni erilainen äiti. Ikävä kyllä ne geenit tai opittu käytös tuntuu istuvan aika tiukassa ja monesti huomaan toimivani samalla tavalla kuin oma äitini, vaikka en sitä haluaisikaan.
Tsemppiä jaksamiseen....eiköhän se uhmaikä jossain vaiheessa ohi mene.
lueskelin tossa taanoin haaveilijoiden esittelyn ja jäsenet ja sinne ei ollut päivittynyt tieto että tositoimissa ollaan. Varmaan viesti jäänyt untenmaille. mutta joo, kk vasta siis takana yritystä. Menkat kaks päivää myöhässä. Tein ekan testin 2 päivää enne oletettua alkamis päivää ja toisen aloituspäivänä. Mutta negaa näytti molemmat. Mutta oletetut oireet vaan pahenee... Kävin kaks uutta testiä ostamassa ja huomenna aamulla teen taas testin. kun hätäilijä oon niin yritän liian aikaisin tehdä. Rdellisessä raskaudessa en saanut kotona ollenkaan plussaa, labra testi näytti plussan. Mutta jospa tällä kertaa. on ollut nyt huonohko olo ja maha tosi kipee. Samalla tavoin kuin viimeks alkuraskaudessa polttaa alavatsaa ja tosi kipee. En pysty kunnossa istumaan ja vähänkin tekee niin kipu pahenee. mutta töihin taas huomenna... Jos on plussa niin mietin että jäiskö sairaslomalle. Silla sit sais syyn tähän kamalaan väsymykseenkin. mutta tää on vaan nyt haaveiluja vaan! :)
tuttiluppana: meidän seurustelun alkuaikoina mieheni sanoi ettei halua ikinä lapsia, tai ainakaan ennen kuin on 40v. Ei kestänyt yhtään lasten itkua tai kiukutteluja!! Jos naapurista kuului lasten kiukkuumista niin mies tuli tosi pahalle päälle... Siloloin jo mietin että jätänkö, kun itse tiesin että haluaisin JOSKUS lapsia. Mutta olin niin rakastunut ja toivoin että mieli muuttuu. ja muuttuihan se!! 3 vuotta kun oltiin oltu yksissä niin syntyi kaksoset ja nyt haaveilaan kolmosesta. Ja MIES oli se jolle nousi ekaksi kuume! :)
Huh, miten osaa väsyttää, kolme päivää oli töitä ja nyt eka päivä töissä ja ihan puhki. ja 7 päivää vielä töitä. 8 siis peräkkäin! Ärsyttävää!! Pitääkö kenenkään muun täällä tehdä noin pitkiä putkia?? Pomo vaan sanoo että saa laittaa esim 12 päivää putkeen kun viikkoon menee 1 vapaa. Siis yks on pakollinen, toisen voi laittaa myöhemmäksi.
cerwa, kovasti täällä toivon että huomenna testi näyttääpi plussaa :) Toivottavasti tässä itsekkin pääsis tositoimiin.
En tiedä kuka listaa päivittää, aika hiljaiselta on pino vaikuttanut.
Tuttiluppana, kummalisia nuo miehet, kun pitää olla niiin ehdotomia noissa päätöksissään. Mun mies olis kyllä kuullut kunniansa ja nukkunu pihalla jos olis mulle noin sanonu. Mie oon aikas äkäinen, ehkä liiankin päällepäsmäri välillä. Monasti oonkin miettiny että miten toi miun mies jaksaa minnuu kahtella.. kait se tietää että en pahaa tarkoita vaikka oonkin tällänen.
Tällä hetkellä tuntuu että en saa kotona mittään aikaste. Poika on nyt just siinä iässä (8kk) että vaan sylissä pitäs olla. Aijemmin oli hyvinkin " itsenäinen" viihtyi hyvin ja sain laitettua kotia kuntoon. Mulla toi reuma jonkin verran vaivaa ni en taho saaha tehtyä mitään ku on poika kainalossa. No kait se tästä helpottaa.
Miehenkäännytystuulia sitä tarvitseville ja muillekkin onnea haaveen täyttymiseen.
T: Ull-Maij & Jani 8kk
cerwa: Kuinka kävi?! Toivottavasti + !!!!!!!!!!!!
Missäs kaikki haaveilijat?!
Tänne ei mitään uutta. Mies on ja pysyy kannassaan. :/ Voi kun mä kaipaan isoa mahaa ja kömpelöä oloa ja sitä pientä tuhisevaa nyyttiä!
Meillä pojat nauttii keväisestä/kesäisestä säästä ja touhuilevat paljon pihalla. Me täälä tyttösen kanssa siivoillaan sisällä ja laitellaan ukkoväelle ruokaa.
Tyttö menee ensi viikolla korvien putkitukseen. On nyt siis kohta 9kk ja 8 kuuria syönyt ajalla 29.1.-9.5. Tk:ssa ei vieläkään reagoitu milläänlailla mutta onneksi on yksityiset lääkärit olemassa!!!
Ja nyt palaa ruoka uuniin kun jäin tänne haaveilemaan... :D
Palailen myöhemmin!
Heips!
Päivällä yhden viestin kirjoitin, mutta tietysti kone jumi kun sen valmiiksi sain.
nega tuli että pätkähti. :( Oon miettinyt että miten viimeksi jaksoi kuukaudesta toiseen (no, meillä ei kestänyt tärppäämiseen kuin 6kk) pettyä, kun nyt tuntuu ylivoimaiselta. Ärsyttää kans kun menkkoja ei tule. Mulla on ollut säänöllinen rytmi, ja nyt 3 päivää myöhässä. Ja olevinaan tunsin raskausoireet. ne kyllä on vähän helpottanut negan jälkeen, joten ihan psyykkinen juttu oli taas. On tää maha kipee, mutta menkkoja siis odotan. Muistaakseni viimeksikin yrityksessä ekojen kuukausien pettymykset tuntui suurimmalta, sit niihin jo vähän tottu.
Tämähän olis just niinku mun pino :D Meillä siis poika reilu 3,5kk (eli ihan vaavi vielä) ja mulla jo uutta kuumetta pukkaa päälle :/ Meillä tosin sektio takana, joten vielä ei voida alkaa yritykseen. Ja muutenkin mies on vähän sitä mieltä, että tähdättäis siihen, että tulis vuoden 2009 alkuvuoden lapsi. Että vielä melko pitkään saapi odottaa, jos vaan malttais... ;)
Ihanan aurinkoinen sunnuntai! Ollaan menossa kohta grillaileen tuttavaperheelle, kivaa! Vähäksi aikaa saanut unholaan nuo vauvajutut. Stressi opiskeluista ja gradusta kyllä kummittelee taustalla välillä enemmän ja välillä vähemmän. Aamulla sain nukkua pitkään, mies heräs pojan kanssa ja kävivät tamppaamassa matot:) Sain sitten siivotakin ihan rauhassa.
cerwa: Kyllä se plussa vielä tulee. Varmasti turhauttavaa ja ikävää kun ei tärppää ja pitää taas odotella. Voihan olla, et testi näyttää negaa pitkäänkin, jos hormonitaso on alhainen. Jaksamista yrittämiseen!
Han_ Tervetuloa haaveilijoihin! Mulla kans on takana sektio. Nyt poikamme on jo 2v ja uskaltaisin jo yrittää toista, mutta mies ei oo vielä lämmenny ajatukselle.. Nauti nyt vauvastasi!
HeikkoPeikko-78: Mulla ihan samanlaisia tuntemuksia kun sulla. Ois niin ihana silitellä kasvavaa mahaa, tunnustella liikkeitä ja pidellä sylissä ihanan tuoksuista vauvaa.
Itse olen ajatellut, että toisen lapsen voisi hyvin ajoittaa, kun esikko on menossa kouluun. Minulle tullaan tekemään sektio, joten ensimmäinen kuukausi menee taas parantuessa. Olisi hyvä, että eka lapsi ois jo sen ikänen ettei tarvi enää nostella. Sitten ois myös vauvan kanssa aikaa päivisin, kun toinen on koulussa. Ja toinen hyvä puoli olisi, että voisin olla kotona lapsen ensimmäiset kouluvuodet. Tässä onkin vielä useempi vuosi aikaa taivutella miestä. Vauva toki voi tulla heti, kun mies suostuu!:)
Mukavaa sunnuntain jatkoa!
Tervetuloa vaan Han_:llekin:)
Hui, kun kuulostaa vauhdikkaalta tuo vauvahaaveilu kun esikoinenkin on vasta niin pikkuinen. Siis ihan hyvällä mielellä tarkotan:) Ei vaan oo vielä itelläni kunnon käsitystä tollasesta haaveilusta kun esikoista tässä vasta yritetään saada miehen pääkoppaan...
Meillä on taidettu nyt saada se häähaaveilu miehelle läpi;) Yks kolmesta on nyt suoritettu! Jos vaikka ens kesäksi saatais The Päivä... Itteni kanssa kyllä oon käyny jo jonku aikaa kädenvääntöä, että miten sen vauvan sitte yrittäis ajottaa häiden kannalta. Ennen vai jälkeen... Molemmissa hyvät ja huonot puolensa. Ja kun sitä vauvan tuloa kun ei voi ite päättää loppujen lopuks. Yrityskertoja kun voi olla 1-100??!!??
(Ja se kolmas haave on sitte se ikioma talo... Jos jotain teistä jäi mietityttämään???)
...missäs muuten Kinttunen piileksii...?
Hyvää kesäpäivän jatkoa kaikille:) Ja tottakai tsemppiä miehen taivuttamiseen!
Ohos, en ole koko viikkona kirjotellut tänne mitään, vaikka lukemassa olen kyllä käynyt. Meillä ei ole taas ollut mitään edistystä, ainakaan positiivistä. Töitä tehty molemmat niin stressissä, ettei illalla viitsi alkaa viritellä minkäänlaista " Koskas aloteltais yritystä" -keskustelua. Huooh.
Cerwa: Hööh, negalle :( Seuraava on sitten toivottavasti jo plussa! :)
Lady82: Yhdyn sun viestis otsikkoon täysin. No niinpä! En kyllä tiedä, mitä tunnevuoristorataa siitä varsinaisesta yrittämisestä sitten tulee, kun nytkin jo tämä odotuksen odotuksen odotus on niin rassaavaa.. Ja eikös Kinttusen mies ollut tulossa lomille. Kinttusella taitaa siis olla jotain muuta tekemistä, kuin tänne kirjoittelu ;) Mutta onnittelut sulle mahdollisesti lähenevästä hääpäivästä!
Lueskelemassa olen kyllä käynyt, mutta kirjoitettua ei tule, kun tuntuu, ettei tässä mitään ihmeitä tapahdukaan. Töissäkin olen taas ollut vähän pysyvämmin eli kulunut viikko melkein kokonaan, sitä edellinen kokonaan ja todennäköisesti ensi viikkokin kokonaan.
Huomasin, että Lady82:n haaveilut on aika samanlaisia kuin itsellänikin eli täälläkin haaveillaan häistä, omasta talosta ja vauvasta ja niiden lisäksi vielä kihloihin menosta ja ties mistä. Luulisin, että kihloihin meno voisi tänä vuonna toteutuakin, muista on toistaiseksi puhuttu vähemmän. Ennen omaa taloa aiotaan kyllä vielä muuttaa ainakin yhteen vuokra-asuntoon.
tuttiluppana : mäkin pitkään olin sitä mieltä et haluun kolmannen kun nää kaksoset menee ekalle kouluun. Mutta nyt sit oollaan jo yrittämässä... Vaikutti ajatuksen mutokseen myös se kun ei vielä tiedetä aloittaako muksut ekan luokan 7 vai 8 vuotiaana. Vaikeaa ajoittaa vauvailuasen mukaan, kun voi mennä pieleen. ja muutenkin kun vauvakuume pahentui liikaa... :) muta toi oli haaveena pitkään että vauvan sais kun muksut olis menossa kouluun. Ihanaahan se olis olla kotona kun muksut on koulussa, siis ekalla kun on lyhyet päivät. mutta pitää luottaa että e-lapsille kunta järjestää aamu ja iltapäivä toimintaa. Mutta siihen on vielä pari vuotta aikaa, joten kattoo sit.
Aivan ihana ilma ulkona!! ja mä mätänin töissä aamuvuorossa (6 tunnin päivä vaan) ja sen jälkeen mentiin koko perhe nukkumaan! :) Mä ja kuumeinen poikia noustiin äsken ja vielä kuumetta nostava ja isä nukkuu. joku ihmeen väsymys jakso on. viikon olen ollut ihan tajuttoman väsynyt.
Terve!
Mukaan ilmottautuu yksi uusi kuumeilija. Edellisen kerran yritettiin 04´-05 sitten aloitin e-pillerit uudelleen (älkää kysykö miksi..) Nyt on sitten taas yrityksen paikkaa. Pillerit lopetettu kk sitten ja kovasti ovulaatiota odottelin ja testailin eikä sitä näkynyt. Sitten kp 18 sattumalta tein viimeisen ovis testin ja perhana se näytti et on siellä elämää jipii!
No, lakanat koetukselle ja nyt tässä odotellaan tärppäiskö se. Ens viikon lopulla jos tekisi testin..Mulla on niin pirun epäsäännöllinen kierto ilman pillereitä että se häiritsee kun ei tiedä milloin odottaa ja MITÄ odottaa..Luulen kyllä, että tällä kertaa olen valeraskaana tai jotain outoa, nännit ovat todella arat ja vatsaa nipistelee. Valkovuotokin on runsasta joka voisi nyt vain viitata tuleviin menkkoihin. Jostain syystä olin toissapäivänä vaan jotenkin " varma" että nyt muuten olen raskaana. Pudotus on taas suuri kun kp1 koittaa =(
Mutta JOS siellä olisikin meidän tuleva asukas alkuaan tekemässä..
Kiitos kun toivotitte tervetulleeksi. Täällä vaan kuume kasvaa, salaa toivon että olisi sattunut " vahinko" , toisaalta toivottavasti ei sillä pitäs ainakin pari kuukautta vielä parantua.
Milenna, ikävää että sinulle kävi noin. Reuman puhkeaminen raskauden jälkeen on vissiin aika yleistä. Hyvä että lääkkeet autto ja olet kunnossa... ja mikä parasta vaavi masussa.
Missäs Niamey piileksii, tulehan moikkaamaan :)
T: Ull-Maij & Jani