Seksielämä raiskauksen jälkeen?
Löytyisikö täältä ihmisiä, jotka voisivat antaa vinkkejä siihen, miten rakentaa seksielämää uudelleen raiskauksen jälkeen? En ole parisuhteessa, mutta toivoisin vielä joskus olevani.
Raiskauksen jälkeen pelkäsin niin paljon, että se tuhoaa seksielämäni, että yritin väkisin. Nyt en enää pysty. Mitä tehdä?
Kommentit (40)
Yritän pysyä, en voi sanoa, että toiveikkaana tai positiivisena, se tuntuisi väärältä, mutta rehellisenä itselleni. Se on ehkä ainoa mitä voi tehdä. Liian suuret toiveet siitä, että kohtaisi jonkun, joka olisi turvallinen ja joka rakastaisi kaiken jälkeen tuntuvat tuhoisilta. En tiedä tapahtuuko sitä koskaan. Haluan oppia tuntemaan parempia miehiä.
-ap vielä
Vierailija kirjoitti:
kyllä se raiskattu on pilalla. ei siitä enää ole seksiin ja parisuhteeseen.
raiskattu on kuin pilallehakattu koira. luimistelee häntä koipien väilissä ja pelkää kaikkea. puree hyväätarkoittavaa kättä. menetetty tapaus.
Itse taidat olla jo pilalle syntynyt luuseri, kuten kaikki naisia raiskaavat tai seksiin pakottavat. Miesten irvikuvia ja vähä- älyisiä juntteja.
Pitäisi kuohita kaikki sellaiset, niin oppisivat olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos teille mielettömän hienoista kommenteista <3
(pois lukien nämä muutamat jotka pyysin asiattomina poistettaviksi)
Olen saanut dissosiaatiokohtauksia tai poissaolokohtauksia seksin aikana seksuaalisen väkivallan jälkeen. Se tuntuu siltä kuin olisi kutistunut pienenpieneksi versioksi itsestään ja mennyt katon rajaan katsomaan. Mies, vaikka olisimme kuinka läheisiä, on silloin kuin jokin kuolaava lihamöykky, oudon ulkoavaruuden otuksen näköinen rynkyttävä kaksijalkainen hirviö, ja itse on vain muuttunut näkymättömäksi. Joskus on pitänyt melkein huutaen pyytää lopettamaan.
varoitus tähän
Mutta hirveämpiä ovat olleet ne kerrat, kun mies on suuttunut siitä, että olen yrittänyt vetää rajoja. Yritin hetken tapailla yhtä miestä, mutta hän teki mm. sellaista, että halusi koko ajan laittaa käden kaulalleni, koska tiesi, että raiskauksen yhteydessä minua kuristettu. Itsehän en kykene edes pitämään kauluksellisia pooloja ja joskus pelkkä omien kasvojen koskettaminen oli vaikeaa, koska minua lyötiin niin usein kasvoihin. Se oli tälle miehelle peli, hän halusi voittaa raiskaajan. Pyysin aina häntä ottamaan käden pois, mutta aina toisessa tilanteessa hän laski sen siihen uudelleen. Kuukausien kuluessa aloin jotenkin tottua siihen ja kun hän ei kuristanut, en enää pelännyt sitä. Sitten hän lopetti, eikä koskaan enää koskenut kaulaani, edes hyväilläkseen. Hän halusi vain vallata minut raiskaajalta, olla se, joka saa kohdella minua kuten haluaa. Hän sanoi sen joskus suoraankin, hänellä pitää olla oikeus koskea minua kuten haluaa ja toinen mies tai hänen muistonsa ei saa sitä estää. Minä olin kahden miehen pelikenttä, minulla ei ollut mitään väliä. Nyt kun kirjoitan tämän, tajuan miten hirveää tuo koko ajatus edes on.
Tämä on viattomimmasta päästä näitä esimerkkejä, mitä on tapahtunut kun mies ei ymmärrä eikä välitä. Ne traumatisoivat vielä lisää. Älkää siis miehet ikinä ajatelko, että voisitte ns. panna naisen ehjäksi raiskauksesta, pakottaa hänet harrastamaan seksiä ettei siitä tule mörköä tai laittaa väkisin tottumaan siihen, että nyt on uusi mies käsineen mukana. Se kaikki yleensä vain tuhoaa naista pahemmin.
Huhhuh 😢
Nyt etsit tervepäisen, normaalin ja tunneälyä omaavan kumppanin itsellesi! Ei mitään tämmöistä sekoilua, joka vahingoittaa lisää! Tai jos ei löydy, niin parempi olla vaikka yksin
Jos aluksi mies olisi sängyssä ihan passiivinen, jotta sinä tekisit, mikä tuntuu hyvältä itsestäsi ja etenisit omien tuntemuksiesi mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Jos aluksi mies olisi sängyssä ihan passiivinen, jotta sinä tekisit, mikä tuntuu hyvältä itsestäsi ja etenisit omien tuntemuksiesi mukaan?
En nyt osaa ihan itse aloittajan mainitseman trauman kokeneena ymmärtää miksi minua auttaisi kosketella täysin passiivista miestä? Siitä tulisi lähinnä kummallinen ja kiusaantunut olo.
Kyllä minä haluan ihan normaalisti kokea molemminpuolista halua ja kiihkoa. Minulla on auttanut ennen kaikkea se, ettei mies painosta yhtään ja että hän on hyvä lukemaan jos dissosioin ja varsinkin lopettaa heti kaiken toiminnan jos ynähdänkin mitään 'ei'n suuntaista. Ja että sitten voidaan joko jatkaa kun olo on parempi tai siirtyä vaikka vaan juttelemaan ja halimaan tai jotain. Sellainen on luonut turvallisuudentunnetta ja luottamusta.
Se, että mies makaa tyydytettävänä tai tutkittavana on ihan ok jos se on miehen fantasia, en dissaa. Mutta minulle henkilökohtaisesti asetelma olisi aika ikävä. Varmaan siinä kohtaa kun passiivisena makaava mies huokaisi että saan tehdä mitä vaan haluan niin lähtisin makkarista 😅
Hanki ensim dildo ja vaihda se sitten mulkkuun.
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut dissosiaatiokohtauksia tai poissaolokohtauksia seksin aikana seksuaalisen väkivallan jälkeen. Se tuntuu siltä kuin olisi kutistunut pienenpieneksi versioksi itsestään ja mennyt katon rajaan katsomaan. Mies, vaikka olisimme kuinka läheisiä, on silloin kuin jokin kuolaava lihamöykky, oudon ulkoavaruuden otuksen näköinen rynkyttävä kaksijalkainen hirviö, ja itse on vain muuttunut näkymättömäksi. Joskus on pitänyt melkein huutaen pyytää lopettamaan.
varoitus tähän
Mutta hirveämpiä ovat olleet ne kerrat, kun mies on suuttunut siitä, että olen yrittänyt vetää rajoja. Yritin hetken tapailla yhtä miestä, mutta hän teki mm. sellaista, että halusi koko ajan laittaa käden kaulalleni, koska tiesi, että raiskauksen yhteydessä minua kuristettu. Itsehän en kykene edes pitämään kauluksellisia pooloja ja joskus pelkkä omien kasvojen koskettaminen oli vaikeaa, koska minua lyötiin niin usein kasvoihin. Se oli tälle miehelle peli, hän halusi voittaa raiskaajan. Pyysin aina häntä ottamaan käden pois, mutta aina toisessa tilanteessa hän laski sen siihen uudelleen. Kuukausien kuluessa aloin jotenkin tottua siihen ja kun hän ei kuristanut, en enää pelännyt sitä. Sitten hän lopetti, eikä koskaan enää koskenut kaulaani, edes hyväilläkseen. Hän halusi vain vallata minut raiskaajalta, olla se, joka saa kohdella minua kuten haluaa. Hän sanoi sen joskus suoraankin, hänellä pitää olla oikeus koskea minua kuten haluaa ja toinen mies tai hänen muistonsa ei saa sitä estää. Minä olin kahden miehen pelikenttä, minulla ei ollut mitään väliä. Nyt kun kirjoitan tämän, tajuan miten hirveää tuo koko ajatus edes on.
Tämä on viattomimmasta päästä näitä esimerkkejä, mitä on tapahtunut kun mies ei ymmärrä eikä välitä. Ne traumatisoivat vielä lisää. Älkää siis miehet ikinä ajatelko, että voisitte ns. panna naisen ehjäksi raiskauksesta, pakottaa hänet harrastamaan seksiä ettei siitä tule mörköä tai laittaa väkisin tottumaan siihen, että nyt on uusi mies käsineen mukana. Se kaikki yleensä vain tuhoaa naista pahemmin.
Apua, ap mitä oletkaan joutunut kestämään 🥺
Toivon sydämestäni, että löydät miehen joka kohtelee sinua kunnioittavasti ja hellästi.
Kirjoituksesi kertovat hyvin kuvailevasti, mitä seksuaalinen väkivalta tekee naiselle. Se on niin paljon muuta kuin pelkkä fyysisten rajojen rikkominen.
Toivon sinulle ja kaikille muille kaltoin kohdelluille kaikkea hyvää.
T: nainen itsekin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt osaa ihan itse aloittajan mainitseman trauman kokeneena ymmärtää miksi minua auttaisi kosketella täysin passiivista miestä? Siitä tulisi lähinnä kummallinen ja kiusaantunut olo.
Kyllä minä haluan ihan normaalisti kokea molemminpuolista halua ja kiihkoa. Minulla on auttanut ennen kaikkea se, ettei mies painosta yhtään ja että hän on hyvä lukemaan jos dissosioin ja varsinkin lopettaa heti kaiken toiminnan jos ynähdänkin mitään 'ei'n suuntaista. Ja että sitten voidaan joko jatkaa kun olo on parempi tai siirtyä vaikka vaan juttelemaan ja halimaan tai jotain. Sellainen on luonut turvallisuudentunnetta ja luottamusta.
Se, että mies makaa tyydytettävänä tai tutkittavana on ihan ok jos se on miehen fantasia, en dissaa. Mutta minulle henkilökohtaisesti asetelma olisi aika ikävä. Varmaan siinä kohtaa kun passiivisena makaava mies huokaisi että saan tehdä mitä vaan haluan niin lähtisin makkarista 😅
Tai sitten voi etsiä paremman naisen. Onhan tuo melkoista nuoralla tanssimista, jos kaltaisesi kanssa yrittää mitään seksiin viittaavaakan.
Nuorallatanssimista jos lopettaa kun toinen ei pystykään seksiin sillä hetkellä 🤨
Tai että osaa lukea kumppania sen verran hyvin, että ei jatka menoa kun toinen on fyysisestikin ihan "jäätynyt"?
Mutta tietenkin siis on kaikkien etu, että jos ei halua tai osaa ottaa tuollaisia huomioon niin ei tietenkään ryhdy seurustelemaan sellaisen ihmisen kanssa, jolla on jokin vaikea trauma taustalla. Tosin uskoisin että moni nainen yleensäkin arvostaa jos seksin "saa" tarvittaessa keskeyttää ilman että mies sekoaa tai romahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten voi etsiä paremman naisen. Onhan tuo melkoista nuoralla tanssimista, jos kaltaisesi kanssa yrittää mitään seksiin viittaavaakan.
Nuorallatanssimista jos lopettaa kun toinen ei pystykään seksiin sillä hetkellä 🤨
Tai että osaa lukea kumppania sen verran hyvin, että ei jatka menoa kun toinen on fyysisestikin ihan "jäätynyt"?
Mutta tietenkin siis on kaikkien etu, että jos ei halua tai osaa ottaa tuollaisia huomioon niin ei tietenkään ryhdy seurustelemaan sellaisen ihmisen kanssa, jolla on jokin vaikea trauma taustalla. Tosin uskoisin että moni nainen yleensäkin arvostaa jos seksin "saa" tarvittaessa keskeyttää ilman että mies sekoaa tai romahtaa.
Joo tottakai seksin saa keskeyttää tai olla ryhtymättä siihen. Olen itsekin kieltäytynyt, jos jostain syystä ei toimi, on vaikka flunssa, tms.
Mutta jos seksin aikana pitää koko ajan olla varpaillaan ja miettiä, että dissosiokohan tuo nyt, ja mitäköhän seuraavaksi tapahtuu, ei oikein nappaa sellainen. Eikä muutenkaan sytytä nainen, joka on raiskattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo tottakai seksin saa keskeyttää tai olla ryhtymättä siihen. Olen itsekin kieltäytynyt, jos jostain syystä ei toimi, on vaikka flunssa, tms.
Mutta jos seksin aikana pitää koko ajan olla varpaillaan ja miettiä, että dissosiokohan tuo nyt, ja mitäköhän seuraavaksi tapahtuu, ei oikein nappaa sellainen. Eikä muutenkaan sytytä nainen, joka on raiskattu.
Selväksi tuli mikä sinua ei nappaa eikä sytytä. Mutta mitä lisäarvoa sen kertominen tuo tähän ketjuun, jonka on aloittanut vaikean trauman kokenut nainen? Asetu hetkeksi hänen asemaansa ja mieti, miltä kommentti tuntuu. Hän ei valinnut kokemaansa väkivaltaa.
Ap:lle toivon toipumista ja sitä, että hän löytää hyviä ja arvostavia ihmisiä ympärilleen. Jossakin vaiheessa myös sen kumppanin ja seksin ilon.
- eri mies
^ Aika järkyttävää väheksymistä ja kyseenalaistamista seksuaaliväkivaltaa kokeneita kohtaan! En edes viitsi lainata viestiä, kun toivon että se poistetaan pian.
Paljon pitää vielä maailman muuttua ja ymmärryksen lisääntyä ennen kuin näistä asioista voi puhua ilman, että joku tulee väheksymään toisten kokemuksia. Surullista. Voit vaikka lukea vähän tilastoja Suomesta ja mennä itseesi. Suurinta osaa raiskauksista ei edes viedä oikeuteen, saati saa mitään tuomiota. Joten nekin näyttävät alakanttiin.
Toivon etten koskaan joudu kohtaamaan sinun tapaista ihmistä oikeassa elämässä. Se tuska mikä minunkin sisälläni on raiskauksen jälkeen jäänyt varmaan ikuisesti, ei kestäisi tuollaista ajatusmaailma.
tutun vaimo kävi joka viikonloppu pettämässä miestään baareissa.
aina kiinnijäädessään viikonloppupanot muuttuivat "raiskauksiksi" ja nainen alkoi uhriutua omista pettämisistään.
Vierailija kirjoitti:
tutun vaimo kävi joka viikonloppu pettämässä miestään baareissa.
aina kiinnijäädessään viikonloppupanot muuttuivat "raiskauksiksi" ja nainen alkoi uhriutua omista pettämisistään.
Ärsyttävää kun ei minun järkevät kommentit mene läpi ja ties mitkä vihapuheet kyllä sallitaan!!
No mutta kirjoitin tähän jo aiemmin, että varoisin sanojani, ellei ole omalle kohdalle sattunut tilanne. Mistä sitä koskaan tietää, mitä on oikeasti tapahtunut.
Ja jos on näin typerä nainen ollut, niin se on ihan eri asia kuin mistä täällä puhutaan. Oikeista seksuaaliv.kivallan uhreista ja heidän kokemuksista.
Sanon vielä että miettikää kommentoijat, etenkin asiasta mitään tietämättömät, oikeasti kaksi kertaa ennenkuin heitätte mitään viestejä tähän ketjuun. Nämä on vaikeita asioita, oikeita, oikeille ihmisille tapahtuneita asioita, mitä ette pysty ymmärtämään.
Pitkään uinunut viha miehiä kohtaan nostaa taas päätään kun näitä lukee..
Sama. Tulin hakemaan runkkumatskua kivoista seksikeskusteluista, luin tämän ketjun ja taidankin pistää selibaatin pystyyn joksikin aikaa.
Vierailija kirjoitti:
^ Aika järkyttävää väheksymistä ja kyseenalaistamista seksuaaliväkivaltaa kokeneita kohtaan! En edes viitsi lainata viestiä, kun toivon että se poistetaan pian.
Ai se, että ap voi elää ilman seksiä?
Ihan hyvin voi, ei seksi ole mikään ihmisoikeus.
Vierailija kirjoitti:
Pitkään uinunut viha miehiä kohtaan nostaa taas päätään kun näitä lukee..
Iik mua pelottaa
Ei kukaan minusta tietäisi, ellen sitä sano ääneen, että olen raiskattu nuorena. Eikä ole mitään syytä edes sanoa. Se oli traumaattinen kokemus ja itsekseni, sekä terapiassa sitä aikoinani hoitanut. Mutta pitkään jo yli päässyt siitä ja voin elää ihan ns.normaalia elämää ja nauttia seksistä täysin rinnoin!
varoitus tähän