Mitä lisäarvoa kaasugrilli antaa? Siis miksi en valmistaisi ruokaa hellalla saman tien.
Tarvitsen pikaista neuvoa: mies menee tänään ostamaan Weberin kaasugrillin - jos minä annan vihreää valoa.
Olen perinteisesti hiiligrillin kannattaja. Maun takia. Kun olen ystävien luona syönyt kaasugrillillä tehtyä ruokaa, niin minusta se ei ole ollut kummoisempaa kuin ihan keittiössä valmisetttu. En tiedä sitten, onko ongelma ystäväni kokkaustaidoissa.
Neuvokaa, kannattaako ostaa se kaasugrilli vai ei!
Kommentit (7)
juuri tuon haluan kuulla; mikä on grillien välinen makuero! Meillä oli vähän aikaa kerrostaloasunnossa sähkögrilli, ja siinä ei kyllä mitään makueroa ollut.
Mutta se savuttaa, on hankala eikä sovi kuin haja-asutusalueelle jos yhtään haluaa ympäristöä huomioida. Kaasugrillillä saa hyvät pihvit ja makkarat, mutta myös loistavat kasvikset, vartaat yms, myös pidempää kypsentämistä vaativat hienommat grilliruuat.
Kaasugrilli ei savuta, ei sotke, ei aiheuta tulipalovaaraa, ei polta ruokia ellei kokki ole täysi urpo. Mutta tärkeintä minusta on se, että kaasugrillillä voi tehdä melkein mitä vaan ruokaa, hiiligrillillä onnistuu vain ne perinteiset. Että jos ap ei osaa laittaa muuta kuin sitä iänikuista kyrsää grillissä, niin ei kannata kaasugrilliin sijoittaa.
Tuota hellavertausta en tajunnut alkuunkaan, grillaushan on ihan oma ohjelmanumeronsa, ei sitä voi verrata sisällä kokkaamiseen!
Kaasugrillissä pitää olla nykyään kaikki mahdolliset lämmönsäätimet, sivukeittimet, lämpölevyt ym. Okei, samat releet kuin sisältä löytyy. Se nyt on vain suomalainen äärijuntti tapa grillata ulkona.
Mieluummin / siistimmin / helpommin / ilman kärähtämisriskiä teen ruuat sisällä. Jos haluan oikeaa tunnelmaa ja tuoksua (muuta kuin kaasua), niin laitan puut palamaan isoon muurattuun tulisijaan ja grillaan ruuat siinä. Aivan eri fiilis kuin noissa kamalissa kaasukeittimissä.
Jos nyt kuitenkin ostatte sen kaasukeittimen, niin ostakaa kunnollinen. Ja hintaluokka silloin noin 500 e. Satasen pannuja ei kannata ostaa. Tai ostakaa sellainen, jossa 12 poltinta, niin saatte kytkettyä sen suoraan maakaasuputkeen.
Tuo mainitsemasi täyttää kyllä ulkoiselta olemukseltaan tarvittavan, mutta onko koko riittävä herättämään kateutta? Se on yleensä ongelma.
Ja mitä ruoan makuun tulee, kaasugrilliruoka on parempaa kuin muut, vaikka vertaisimme grillattua kengänpohjaa kaviaariin.
Eli jos ukkos ei ole vielä ehtinyt ostamaan sitä grilliä, käske se kauppaan ja vähän äkkiä.
Minä olen aina siis sanonut,e ttä en hyväksy kaasugrilliä pihalleni. Ja sanonut, että ainoa, jonka voin hyväksyä on Weberin malli, jossa on flavorizer tangot, jotka antavat makua ruoalle.
Nyt tuo malli on tarjouksessa neljällä sadalla (naapurikauppa myy 550e).... Eli ainoa syy on tässä, miksi voisin nyt kaasugrillin ottaa. Mies ei ole vielä soittanut, mitä olen päättänyt....
meillä on kaasugrilli (ennen hiiligrilli) enkä ole maussa mitään eroa huomannut.