Jääappiin kertyy aina vanhaa ruokaa jota pitää heittää pois
Nytkin. Iso muovikassillinen menossa roskiin.
Milloinhan sitä oppisi siivoamaan jääkaappia useammin niin ei tuntuisi niin pahalta kerran kuussa heittää paria muovikassillista roskiin.
Ruokajakelusta tulee joskus mitä sattuu niin sitten käy näin.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa aina syödä ensin kaappi tyhjäksi, sitten ostoksille.
Mitä sinne kaappiin jää ap?Nytkin heitin kolme mämmilaatikkoa, piimän, korvapuusteja, kanapastaa, leikkelettä, kolmioleivän, kananmunia, juustoa, avokaadoja, valmissalaattia, mandariineja, possunlihaa, kylmäsavulohta ja valmiskanasuikaleita muun muassa.
Näitä ruokia ei saa ruokajakelusta.
Miksi et pakasta esim lihoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinne kaappiin jää ap?Nytkin heitin kolme mämmilaatikkoa, piimän, korvapuusteja, kanapastaa, leikkelettä, kolmioleivän, kananmunia, juustoa, avokaadoja, valmissalaattia, mandariineja, possunlihaa, kylmäsavulohta ja valmiskanasuikaleita muun muassa.
Kyllä, kaikki on ruokajakelusta. Minulla ei ole pakastinta.
Vierailija kirjoitti:
Kun jouduin työttömäksi ja aloin käymään ruokajakelussa niin alkuun minullakin oli ongelma, että sieltä tuli vähän mitä sattuu. Usein oli tilanne, että kotona ei ollut mitään järkeviä aterian aineksia, vaan joukko sekalaisia raaka-aineita. Niistä ei saanut aikaan mitään kunnon ateriaa, koska aina puuttui puolet reseptin aineista.
Mutta kannattaa pakastaa. Juustotkin olen opetellut raastamaan ja pakastamaan. Lihat ja pullat voi pakastaa. Yli päiväyksen menneestä piimästä ja saa leivottua pannukakkua tai lettuja, ja muniakin voi käyttää päiväyksen jälkeen. Mandariinien seuraksi voi ostaa hedelmäsäilykepurkin ja tehdä hedelmäsalaatin. Avokadosta saa avokadopastaa. Mutta en kyllä minäkään tajua, mitä voi tehdä mämmistä, jos sitä ei syö sellaisenaan.
Pakastaa sen ainakin voi
Eikö ne tosiaan ole kertoneet sinulle, että
ruokajakelusta ei ole pakko ottaa kaikkea? Otat vain sellaista ja sen verran, mitä syöt,.
Laita vähän vanhentuneet ruuat pihalle laatikkoon ja kirjoita saa ottaa. Varmasti kelpaa jollekin nälkäiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi olisi opetella käyttämään kaikki ruoaksi, kuin opetella heittämään useammin pois... Miksi edes käyt ruokajakelussa, jos et sitä ruokaa tarvitse? Tai voisitko heti antaa pois sellaiset, jotka itseltäsi jää käyttämättä?
Niin, tässähän sitä opetellaan. Ruoka on tosiaan ollut ilmaista, enkä ole itse sitä päässyt kassiini valitsemaan. Joka viikko käyn kuitenkin jonossa, sillä viikon vanha ruokajakelusta saatu ruoka on auttamattomasti vanhaa. Pitäisi siivota jääkaappi viikottain.
Vihaksi pistää tuollainen idiootti! Saat ilmaista ruokaa ja heität sitä roskiin!
Mikset voi siellä ruuanjakelupaikalla kysellä muilta hakijoilta, haluavatko he ruokia, mitä sinä et tarvitse? Älä ota kotiin mitään, mitä et aio syödä.
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla kerry, koska ostan vain sen mitä syön ja syön sen mitä olen ostanut. Ruokajakelun ruokaa ei ole tarkoitettu kaltaisillesi idiooteille roskiin heitettäväksi.
Yleensäkin kannattaa kaupassa katsoa mikå on se parasta ennen päivämäärä etenkin jos pyrkii ostamaan useamman päivän ruuat ja juomat yhdellä kertaa. Tietysti jos kyttää niitä -30 % alennuksessa olevia tuoteita, niin ne pitää luultavasti syödä tänään tai huomenna eikä 5 päivän päästä. Pakasteet, säilykkeet ja tietyt peruselintarvikkeet (makaronit, riisit, nuudelit, mausteet, näkkileivät, kahvi, tee) toki säilyvät pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, kaikki on ruokajakelusta. Minulla ei ole pakastinta.
Täytyy olla todella vanha jääkaappi, jos sen alapuolella ei ole pakastinta. Onko siinä jääkaapissa sentään pakastinlokero esim. pakastevihanneksia varten?
Niin, tässähän sitä opetellaan. Ruoka on tosiaan ollut ilmaista, enkä ole itse sitä päässyt kassiini valitsemaan. Joka viikko käyn kuitenkin jonossa, sillä viikon vanha ruokajakelusta saatu ruoka on auttamattomasti vanhaa. Pitäisi siivota jääkaappi viikottain.