Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jääappiin kertyy aina vanhaa ruokaa jota pitää heittää pois

Vierailija
27.05.2026 |

Nytkin. Iso muovikassillinen menossa roskiin. 
Milloinhan sitä oppisi siivoamaan jääkaappia useammin niin ei tuntuisi niin pahalta kerran kuussa heittää paria muovikassillista roskiin.

Ruokajakelusta tulee joskus mitä sattuu niin sitten käy näin.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkaappiin siis, ei appiin.

Vierailija
2/29 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoolaisen ongelmia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, joillakin on varaa heittää pois. Mun mielestä ruoka on niin kallista, että pyrin kyllä syömään kaiken mitä ostankin.

Vierailija
4/29 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikset syö niitä sitä mukaa kun saat?

Vierailija
5/29 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla kerry, koska ostan vain sen mitä syön ja syön sen mitä olen ostanut. Ruokajakelun ruokaa ei ole tarkoitettu kaltaisillesi idiooteille roskiin heitettäväksi.

Vierailija
6/29 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa aina syödä ensin kaappi tyhjäksi, sitten ostoksille.

Mitä sinne kaappiin jää ap?

Vierailija
7/29 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävettää myöntää, mutta mulla pakastimen kanssa vähän samaa ongelmaa. Tarjouksesta tietenkin ostetaan tavaraa sinne, aika hurahtaa kauhean nopeasti ja yhtäkkiä ovatkin olleet pakastimessa vuoden ja eikun roskiin. En enää osta sinne mitään.

Vierailija
8/29 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua ollenkaan tuollaista. Oli se ruoka maksettu tai ruokajakelusta. Törkeää ruoanhaaskausta.

Vierailija
9/29 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vanha ruoka sinne itsestään kerry, sinä sitä sinne hamstraat ihan omilla kätösilläsi.

Vierailija
10/29 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo lusmu edes osta ruokaansa itse vaan lokkeilee leipäjonossa saatana. Ja joku toinen oikeasti tarvitseva jää ilman.

Vierailija
11/29 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi olisi opetella käyttämään kaikki ruoaksi, kuin opetella heittämään useammin pois... Miksi edes käyt ruokajakelussa, jos et sitä ruokaa tarvitse? Tai voisitko heti antaa pois sellaiset, jotka itseltäsi jää käyttämättä? 

Vierailija
12/29 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, joillakin on varaa heittää pois. Mun mielestä ruoka on niin kallista, että pyrin kyllä syömään kaiken mitä ostankin.

Etkö lukenut aloitusta? Ruoka oli ruokajakelusta.

Vierailija
13/29 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi olisi opetella käyttämään kaikki ruoaksi, kuin opetella heittämään useammin pois... Miksi edes käyt ruokajakelussa, jos et sitä ruokaa tarvitse? Tai voisitko heti antaa pois sellaiset, jotka itseltäsi jää käyttämättä? 

Isoja kasseja.

Vierailija
14/29 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkava muistisairaus

Vierailija
15/29 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nytkin heitin kolme mämmilaatikkoa, piimän, korvapuusteja, kanapastaa, leikkelettä, kolmioleivän, kananmunia, juustoa, avokaadoja, valmissalaattia, mandariineja, possunlihaa, kylmäsavulohta ja valmiskanasuikaleita muun muassa.

Vierailija
16/29 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käy!! 

Miksi haet jos ruokaa on? Jätä se oikeasti nälkäsille'

Vierailija
17/29 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänhallinta hukassa luultavasti muutenkin. Pyydä jotain apua kodinhoitoon.

Vierailija
18/29 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nytkin heitin kolme mämmilaatikkoa, piimän, korvapuusteja, kanapastaa, leikkelettä, kolmioleivän, kananmunia, juustoa, avokaadoja, valmissalaattia, mandariineja, possunlihaa, kylmäsavulohta ja valmiskanasuikaleita muun muassa.

Ja kohta postaat tänne aloituksen jossa valitat että sulla on nälkä ja jääkaappi tyhjänä eikä yhtään rahaa.

Vierailija
19/29 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä nyt niin täydellisiä ihmisiä taas liikkellä, kiva että että tee ikinä mitään huonosti tai väärin. 

Vierailija
20/29 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jouduin työttömäksi ja aloin käymään ruokajakelussa niin alkuun minullakin oli ongelma, että sieltä tuli vähän mitä sattuu. Usein oli tilanne, että kotona ei ollut mitään järkeviä aterian aineksia, vaan joukko sekalaisia raaka-aineita. Niistä ei saanut aikaan mitään kunnon ateriaa, koska aina puuttui puolet reseptin aineista. 

Mutta kannattaa pakastaa. Juustotkin olen opetellut raastamaan ja pakastamaan. Lihat ja pullat voi pakastaa. Yli päiväyksen menneestä piimästä ja saa leivottua pannukakkua tai lettuja, ja muniakin voi käyttää päiväyksen jälkeen. Mandariinien seuraksi voi ostaa hedelmäsäilykepurkin ja tehdä hedelmäsalaatin. Avokadosta saa avokadopastaa. Mutta en kyllä minäkään tajua, mitä voi tehdä mämmistä, jos sitä ei syö sellaisenaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi