Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TErveyskeskuksien asioihin ei ilmeisesri nykyään kuulu vaihdevuosiongelmat,peräpukamien poisto ja luomien poisto?!

Vierailija
27.05.2026 |

Törkeästi käsketään vaan yksityiselle. Millä rahalla?!

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kutiava, verta vuotava iso luomi kainalossa, ei poistettu, vaikka hankasi pahasti. Käskettiin yksityiselle...

Vierailija
42/46 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä Sannulin ja demareitten sote-uudistuksella haettiin. Köyhät kuolkoot pois maisemaa pilaamasta.

Lisää hillotolppapositioita viherpunarintamalie ja kepulle! Suomi nousuun!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös silmäongelmat! Käsketään optikolle,

Tämä. Mut käskettiin yksityiselle myös. Mutta ylläripylläri leikkauslähetteen julkinen hyväksyi eli asia kuului julkiselle. Ei vaan terkkariin. 

Vierailija
44/46 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miten muualla, mutta minun asuinpaikakkunnallani kiireetöntä lääkäriaikaa saa odottaa 3 kk. Siis jonotusaika sille, että edes ajan saa, on 3 kk. Sitten saa ajan ehkä kuukauden sisään. Eli jos kyselet aikaa tammikuun puolivälissä, saat tekstarilla tiedon varatusta ajasta ehkä vähän ennen huhtikuun puoliväliä johonkin muutaman viikon päähän ja pääsee lääkärille joskus toukokuun alussa.

Toki tuollaisesta kannattaa aina tehdä valitus, kun jonotusajat on noin pitkät. Kun niistä valittaa, niin se johtaa sakkoihin HVA:lle, joten jonoja ruvetaan purkamaan vauhdilla, koska sakot on niin mittavat. Eli VALITTAKAA JONOJEN PITUUDESTA!!

Akuutit tilanteet sitten erikseen, niitä varten mennään terveyskeskukseen ja otetaan akuuttivastaanoton vuoronumero, siitä istuskelun jälkeen hoitajan arvioon ja siitä sitten tilanteesta riippuen ohjeet hoitajalta tai saa vuoronumeron lääkärin vastaanotolle tai käsketään päivystykseen, jos sinä päivänä ei terkassa enää keretä hoitaa.

Minä menin muutama vuosi sitten akuuttivastaanotolle rinnassa olevan kyhmyn vuoksi. Kysyin ensin chatissa, että varaanko kiireettömän ajan, mutta vastaus oli, että menevät yli kuukauden päähän (tuolloin vielä noinkin lyhyt odotusaika), joten käskettiin tulla akuuttiin. Pääsin lääkärille noin kahdessa tunnissa ja sain ajan mammoon + ultraan (olin 27 v) 5 viikon päähän. Aiemmin ei kuulemma ollut aikoja... Parin päivän päästä soitin, että olisiko peruutusaikoja ja niitä saa minulle tarjota, mutta vastaus oli, että aikoja on vaikka kuinka. On jo heti tälle illalle tai huomiselle tai ylihuomiselle. En tiedä mitä heemettin kalenteria se minulle ajan varannut terkkarin hoitaja oikein katseli, kun hänen kalenterissaan tyhjiä aikoja ei ollut... Otin sitten ajan seuraavalle päivälle. Ja ihan julkisella puolella siis.

Nykytilannetta en tiedä, että kuinka pitkään pitää jonottaa mammoon (+ultraan).

Mutta aina sanokaa lähetettä saadessanne, että teille saa tarjota myös peruutusaikoja, jos siis itse voitte sellaisen ottaa lyhyellä varoitusajalla. Ja voitte ehkä myös itse soitella, että olisiko peruutusaikoja saatavilla, niin pääsette nopeammin. 

Asioikaa Omaolo.fi:n kautta ja kertokaa oireenne mahdollisimman selkeästi. Minulle soitettiin kyhmystä kerrottuni ja kysyttiin, ehdinkö tulla peruutusajalle. Mammografiaan pääsin seuraavalla viikolla. Moni saattaa sortua epämääräisiin selityksiin puhelimessa ja sen vuoksi vaiva arvioidaan väärin. Jos välttämättä haluaa asioida puhelimitse niin kirjoittakaa jo ennen puhelua lista oireista ja niiden alkamisesta vaikka ranskalaisin viivoin. Sitten vastatkaa täsmällisesti kysymyksiin. Kettuilu ei edistä hoitoonpääsyä,

Luulet vakavissasi ettei kukaan ihminen kirjaa oireitaan ylös ja vastaa kaikkiin kysymyksiin? Kuule ilman hoitoa jää myös silloin kuin on kaiken tämän tehnyt ja on kohtelias. Katsos kun lääkäri/hoitaja ja potilas eivät ole yksi ja sama henkilö. He eivät ole toistensa jatkeita vaan erillisiä yksilöitä. Jotka ajattelevat, puhuvat ja toimivat eri tavoin. Jos itse hallinnoisi jokaista eli myös hoitajan ja lääkärin toimintaa ja ajatuksia ehdotuksesi voisi toimia.

Vierailija
45/46 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luomenpoistattaminenkin on nykyään yksi vitsi.

Ensin vänkäät hoitajan kanssa että kyllä,kyllä se luomi pitää poistaa koska on muuttanut väriä ja rintaliivit hankaa.

Sitten saat ajan jonnekin kolmen viikon päähän jolloin lääkäri katsoo luomea, antaa poistattamisluvan ja sanoo että aika tulee postissa. Sitten odotat 3kk kutsua luomenpoistoon.

Ohimooni ilmestyi yhtäkkiä ns. rasvaluomi. Pyysin lääkäriä poistamaan sen. Hän katseli ja ihmetteli sitä ja selitteli: "Tarkkaile sitä muutama kuukausi ja katso muuttuuko se. Niin ja valokuvaa sitä pari kertaa viikossa. Katsotaan sitten ensi syksyn jälkeen, olisiko syytä yrittää poistaa sitä."  Menin kotiin ja revin kynnellä luomen irti. Ei ole sitä sen koommin näkynyt. Valokuvausharrastusta en aloittanut.

Vierailija
46/46 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peräpukamien poisto: hirtto vahvalla kuminauhalla, jossa kitkapinta (esim. prym). Lääkärissä nämä silvotaan, paranemisaika kuukausia ja tosi isoja ongelmia. Itse hirttämällä paranemisaika pari päivää-viikko, ei ongelmia. Kuminauhan hinta pari kymppiä, silpomisen hinta muutama tonni.

Luomien poisto: hirtto "skin tag removal kit" tai plasmakynä. Molempia saa amazonista. Laserpoisto ja leikkaukset lääkärillä: satoja euroja, tuhansia jos useita luomia. Kumpparit ja plasmakynä 20e.

 

Lopettakaa pakottamasta kehojanne lääkäreille. Ne ovat teidän kehonne. Huolehtikaa niistä ja hoitakaa niitä. Lääkärit eivät omista niitä, eivätkä hoida niitä, vaan kiristävät teiltä rahaa.

Kiitos vinkistä! Minulla on pari ulkonevaa luomea, joita s.hoitaja/ lääkäri ei ole jaksanut pyynnöistä huolimatta poistaa. Tilasin äsken Temusta luomenpoistajan 3€ 43sent. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän