TErveyskeskuksien asioihin ei ilmeisesri nykyään kuulu vaihdevuosiongelmat,peräpukamien poisto ja luomien poisto?!
Törkeästi käsketään vaan yksityiselle. Millä rahalla?!
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä ne pitäisi kuulua?
Vaikea varmaan ymmärtää jos ei maksa veroja.
Olen sitä mieltä että jos on akuutti tarve niin varataan aika yksityiselle lääkärille. Minä maksan aivan tarpeeksi veroja, sinunkin elämisesi.
No, kaunis kiitos että maksat minunkin elämäsi. Tyhmähän sinä olet kun muiden elämisen maksat. Tai luulet ääliö maksavasi.
Kaikkien kotiin ruokittujen eläminen maksetaan verorahoista.
Myös silmäongelmat! Käsketään optikolle,
Jos olet nainen, niin noihin auttaa laihduttaminen, kävely raikkaassa ulkoilmassa ja tarvittaessa Bepanthen. Ole hyvä! En veloita edes terveyskeskusmaksua.
Vierailija kirjoitti:
Ai että luomet ja peräpukamat pitää hoitaa itse? Pukamia ei ole, mutta luomia kyllä, eikä niitä pidä itse ruveta poistamaan jo ohjeistustenkin mukaan. Siellä taas joku oman elämänsä sankari antaa ohjeita.
Pienet varsiluomet lähtee ihan nyppäisemällä. Vähän aikaa tihkuttaa hieman verta, mutta se asettuu äkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Peräpukamien poisto: hirtto vahvalla kuminauhalla, jossa kitkapinta (esim. prym). Lääkärissä nämä silvotaan, paranemisaika kuukausia ja tosi isoja ongelmia. Itse hirttämällä paranemisaika pari päivää-viikko, ei ongelmia. Kuminauhan hinta pari kymppiä, silpomisen hinta muutama tonni.
Luomien poisto: hirtto "skin tag removal kit" tai plasmakynä. Molempia saa amazonista. Laserpoisto ja leikkaukset lääkärillä: satoja euroja, tuhansia jos useita luomia. Kumpparit ja plasmakynä 20e.
Lopettakaa pakottamasta kehojanne lääkäreille. Ne ovat teidän kehonne. Huolehtikaa niistä ja hoitakaa niitä. Lääkärit eivät omista niitä, eivätkä hoida niitä, vaan kiristävät teiltä rahaa.
Hae apua psykoosiisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä ne pitäisi kuulua?
Vaikea varmaan ymmärtää jos ei maksa veroja.
Olen sitä mieltä että jos on akuutti tarve niin varataan aika yksityiselle lääkärille. Minä maksan aivan tarpeeksi veroja, sinunkin elämisesi.
Ime persettä, kokoomushuora.
En tiedä miten muualla, mutta minun asuinpaikakkunnallani kiireetöntä lääkäriaikaa saa odottaa 3 kk. Siis jonotusaika sille, että edes ajan saa, on 3 kk. Sitten saa ajan ehkä kuukauden sisään. Eli jos kyselet aikaa tammikuun puolivälissä, saat tekstarilla tiedon varatusta ajasta ehkä vähän ennen huhtikuun puoliväliä johonkin muutaman viikon päähän ja pääsee lääkärille joskus toukokuun alussa.
Toki tuollaisesta kannattaa aina tehdä valitus, kun jonotusajat on noin pitkät. Kun niistä valittaa, niin se johtaa sakkoihin HVA:lle, joten jonoja ruvetaan purkamaan vauhdilla, koska sakot on niin mittavat. Eli VALITTAKAA JONOJEN PITUUDESTA!!
Akuutit tilanteet sitten erikseen, niitä varten mennään terveyskeskukseen ja otetaan akuuttivastaanoton vuoronumero, siitä istuskelun jälkeen hoitajan arvioon ja siitä sitten tilanteesta riippuen ohjeet hoitajalta tai saa vuoronumeron lääkärin vastaanotolle tai käsketään päivystykseen, jos sinä päivänä ei terkassa enää keretä hoitaa.
Minä menin muutama vuosi sitten akuuttivastaanotolle rinnassa olevan kyhmyn vuoksi. Kysyin ensin chatissa, että varaanko kiireettömän ajan, mutta vastaus oli, että menevät yli kuukauden päähän (tuolloin vielä noinkin lyhyt odotusaika), joten käskettiin tulla akuuttiin. Pääsin lääkärille noin kahdessa tunnissa ja sain ajan mammoon + ultraan (olin 27 v) 5 viikon päähän. Aiemmin ei kuulemma ollut aikoja... Parin päivän päästä soitin, että olisiko peruutusaikoja ja niitä saa minulle tarjota, mutta vastaus oli, että aikoja on vaikka kuinka. On jo heti tälle illalle tai huomiselle tai ylihuomiselle. En tiedä mitä heemettin kalenteria se minulle ajan varannut terkkarin hoitaja oikein katseli, kun hänen kalenterissaan tyhjiä aikoja ei ollut... Otin sitten ajan seuraavalle päivälle. Ja ihan julkisella puolella siis.
Nykytilannetta en tiedä, että kuinka pitkään pitää jonottaa mammoon (+ultraan).
Mutta aina sanokaa lähetettä saadessanne, että teille saa tarjota myös peruutusaikoja, jos siis itse voitte sellaisen ottaa lyhyellä varoitusajalla. Ja voitte ehkä myös itse soitella, että olisiko peruutusaikoja saatavilla, niin pääsette nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Sain apua vaihdevuosioireisiin. Piti vaan odottaa aika kauan.
Mäkin varmaan saan, kunhan oireet menevät tarpeeksi pahoiksi. Esivaihdevuosiin ei vielä saanut hoitoa julkiselta, yksityiseltä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin otettiin hankalassa paikassa olevat luomet pois. Kai se kriteeri on se, että niiden pitää hankaloittaa elämää niin ottavat pois.
Multakin otettiin paidankauluksen kohdalla oleva varsiluomi pois aika helposti. Syynä oli todennäköisesti se, että se osui aina paitaan, joten se hankautui herkästi verille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä ne pitäisi kuulua?
Elämä on aika vaikeaa kun hikoilee itsensä märäksi,tulee rytmihäiriöitä ja toosa kuivuu korpuksi. Tai jos on rypäleet ahterissa. TERVEYSkeskuksen kuuluisi auttaa terveysongelmissa.
Käypä hoitoon tuli suositus vaihdevuosien hoidosta viime vuoden lopussa. Tk-lääkärin pitää määrätä korvaushoito jne. Se ei saa olla mikään tukikysymys, jossa apua saa vain suurella rahalla. Minä sain avun verrattain nopeasti suosituksen julkaisun jälkeen, koska olen ollut vti-kierteessä viimeiset viisi vuotta. Nyt on pitkästä aikaa normaalia elämää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että luomet ja peräpukamat pitää hoitaa itse? Pukamia ei ole, mutta luomia kyllä, eikä niitä pidä itse ruveta poistamaan jo ohjeistustenkin mukaan. Siellä taas joku oman elämänsä sankari antaa ohjeita.
Pienet varsiluomet lähtee ihan nyppäisemällä. Vähän aikaa tihkuttaa hieman verta, mutta se asettuu äkkiä.
Ne voi hirttää ompelulangalla. Meillä olemme puolison kanssa laittaneet hirttolankoja tiukkaan solmuun toistemme varsinuomiin kainaloiden seudulle ja ne ovat tippuneet muutamassa päivässä pois itsestään.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miten muualla, mutta minun asuinpaikakkunnallani kiireetöntä lääkäriaikaa saa odottaa 3 kk. Siis jonotusaika sille, että edes ajan saa, on 3 kk. Sitten saa ajan ehkä kuukauden sisään. Eli jos kyselet aikaa tammikuun puolivälissä, saat tekstarilla tiedon varatusta ajasta ehkä vähän ennen huhtikuun puoliväliä johonkin muutaman viikon päähän ja pääsee lääkärille joskus toukokuun alussa.
Toki tuollaisesta kannattaa aina tehdä valitus, kun jonotusajat on noin pitkät. Kun niistä valittaa, niin se johtaa sakkoihin HVA:lle, joten jonoja ruvetaan purkamaan vauhdilla, koska sakot on niin mittavat. Eli VALITTAKAA JONOJEN PITUUDESTA!!
Akuutit tilanteet sitten erikseen, niitä varten mennään terveyskeskukseen ja otetaan akuuttivastaanoton vuoronumero, siitä istuskelun jälkeen hoitajan arvioon ja siitä sitten tilanteesta riippuen ohjeet hoitajalta tai saa vuoronumeron lääkärin vastaanotolle tai käsketään päivystykseen, jos sinä päivänä ei terkassa enää keretä hoitaa.
Minä menin muutama vuosi sitten akuuttivastaanotolle rinnassa olevan kyhmyn vuoksi. Kysyin ensin chatissa, että varaanko kiireettömän ajan, mutta vastaus oli, että menevät yli kuukauden päähän (tuolloin vielä noinkin lyhyt odotusaika), joten käskettiin tulla akuuttiin. Pääsin lääkärille noin kahdessa tunnissa ja sain ajan mammoon + ultraan (olin 27 v) 5 viikon päähän. Aiemmin ei kuulemma ollut aikoja... Parin päivän päästä soitin, että olisiko peruutusaikoja ja niitä saa minulle tarjota, mutta vastaus oli, että aikoja on vaikka kuinka. On jo heti tälle illalle tai huomiselle tai ylihuomiselle. En tiedä mitä heemettin kalenteria se minulle ajan varannut terkkarin hoitaja oikein katseli, kun hänen kalenterissaan tyhjiä aikoja ei ollut... Otin sitten ajan seuraavalle päivälle. Ja ihan julkisella puolella siis.
Nykytilannetta en tiedä, että kuinka pitkään pitää jonottaa mammoon (+ultraan).
Mutta aina sanokaa lähetettä saadessanne, että teille saa tarjota myös peruutusaikoja, jos siis itse voitte sellaisen ottaa lyhyellä varoitusajalla. Ja voitte ehkä myös itse soitella, että olisiko peruutusaikoja saatavilla, niin pääsette nopeammin.
Asioikaa Omaolo.fi:n kautta ja kertokaa oireenne mahdollisimman selkeästi. Minulle soitettiin kyhmystä kerrottuni ja kysyttiin, ehdinkö tulla peruutusajalle. Mammografiaan pääsin seuraavalla viikolla. Moni saattaa sortua epämääräisiin selityksiin puhelimessa ja sen vuoksi vaiva arvioidaan väärin. Jos välttämättä haluaa asioida puhelimitse niin kirjoittakaa jo ennen puhelua lista oireista ja niiden alkamisesta vaikka ranskalaisin viivoin. Sitten vastatkaa täsmällisesti kysymyksiin. Kettuilu ei edistä hoitoonpääsyä,
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin otettiin hankalassa paikassa olevat luomet pois. Kai se kriteeri on se, että niiden pitää hankaloittaa elämää niin ottavat pois.
Tai näyttää pahanlaatuiselta. Esteettisistä syistä ei poisteta.
Hankkikaa itsellenne lääkäri mies, tekee kaikki pientoimenpiteet teille ilmaiseksi. Se kannattaa. Lisäksi on hyvätuloinen.
T. Lääkärin vaimo.
Ei ole ollut koskaan iho-ongelmien poistoa tai vuosikausiin. Nauravat asiakkaan ulos? Osalla se jatkaa muutostaan iholla.
Joo vaihdevuosiongelmat. Booooriiingg ja naisten vaiva. Next.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä ne pitäisi kuulua?
Elämä on aika vaikeaa kun hikoilee itsensä märäksi,tulee rytmihäiriöitä ja toosa kuivuu korpuksi. Tai jos on rypäleet ahterissa. TERVEYSkeskuksen kuuluisi auttaa terveysongelmissa.
Käypä hoitoon tuli suositus vaihdevuosien hoidosta viime vuoden lopussa. Tk-lääkärin pitää määrätä korvaushoito jne. Se ei saa olla mikään tukikysymys, jossa apua saa vain suurella rahalla. Minä sain avun verrattain nopeasti suosituksen julkaisun jälkeen, koska olen ollut vti-kierteessä viimeiset viisi vuotta. Nyt on pitkästä aikaa normaalia elämää!
Jos on riski että saa hormoneista vaikka syövän niin ei pääse keskustelemaan riskeistä erikoislääkärin kanssa. Taas tuutataan naisiin hormoonia tutkimatta.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miten muualla, mutta minun asuinpaikakkunnallani kiireetöntä lääkäriaikaa saa odottaa 3 kk. Siis jonotusaika sille, että edes ajan saa, on 3 kk. Sitten saa ajan ehkä kuukauden sisään. Eli jos kyselet aikaa tammikuun puolivälissä, saat tekstarilla tiedon varatusta ajasta ehkä vähän ennen huhtikuun puoliväliä johonkin muutaman viikon päähän ja pääsee lääkärille joskus toukokuun alussa.
Toki tuollaisesta kannattaa aina tehdä valitus, kun jonotusajat on noin pitkät. Kun niistä valittaa, niin se johtaa sakkoihin HVA:lle, joten jonoja ruvetaan purkamaan vauhdilla, koska sakot on niin mittavat. Eli VALITTAKAA JONOJEN PITUUDESTA!!
Akuutit tilanteet sitten erikseen, niitä varten mennään terveyskeskukseen ja otetaan akuuttivastaanoton vuoronumero, siitä istuskelun jälkeen hoitajan arvioon ja siitä sitten tilanteesta riippuen ohjeet hoitajalta tai saa vuoronumeron lääkärin vastaanotolle tai käsketään päivystykseen, jos sinä päivänä ei terkassa enää keretä hoitaa.
Minä menin muutama vuosi sitten akuuttivastaanotolle rinnassa olevan kyhmyn vuoksi. Kysyin ensin chatissa, että varaanko kiireettömän ajan, mutta vastaus oli, että menevät yli kuukauden päähän (tuolloin vielä noinkin lyhyt odotusaika), joten käskettiin tulla akuuttiin. Pääsin lääkärille noin kahdessa tunnissa ja sain ajan mammoon + ultraan (olin 27 v) 5 viikon päähän. Aiemmin ei kuulemma ollut aikoja... Parin päivän päästä soitin, että olisiko peruutusaikoja ja niitä saa minulle tarjota, mutta vastaus oli, että aikoja on vaikka kuinka. On jo heti tälle illalle tai huomiselle tai ylihuomiselle. En tiedä mitä heemettin kalenteria se minulle ajan varannut terkkarin hoitaja oikein katseli, kun hänen kalenterissaan tyhjiä aikoja ei ollut... Otin sitten ajan seuraavalle päivälle. Ja ihan julkisella puolella siis.
Nykytilannetta en tiedä, että kuinka pitkään pitää jonottaa mammoon (+ultraan).
Mutta aina sanokaa lähetettä saadessanne, että teille saa tarjota myös peruutusaikoja, jos siis itse voitte sellaisen ottaa lyhyellä varoitusajalla. Ja voitte ehkä myös itse soitella, että olisiko peruutusaikoja saatavilla, niin pääsette nopeammin.
Ilmeisesti he pitävät jotenkin jemmassa niitä aikoja. Mulla ja miehelläni oli toimenpide, joihin oli sanottu, että puolen vuoden sisällä pääsee.
Puoli vuotta meni ja mitään ei kulunut. Alettiin soitella perään, niiin kas kummaa. Aijan sai kahden päivän päähän. Miksi niitä ei ollut sen puolen vuoden aikana yhtään aikaa?
Tämä Hus- alueella.😈
Vierailija kirjoitti:
Joo vaihdevuosiongelmat. Booooriiingg ja naisten vaiva. Next.
Miten olisi booring, jos miehen eturauhasvaivoihin ei saisi apuja.
Housuissa on booring🤯
Onko ne joskus kuulunut yleiseen terv. huoltoon?