Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos olet vuosia työtön

Vierailija
27.05.2026 |

Voi käydä niin että jäät loppuelämäksi työttömäksi. Varaudu siihen.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallisesti olen työtön ollut vuosia. Epävirallisesti olen tehnyt aika paljon pimeitä hommia. En ole oikeasti ollut työtön edes 6 kuukautta. Aina jotain hommaa on ollut.

Vierailija
2/41 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, uutinen sinulle: Vesi on märkää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näy tilastoissa työttömänä enkä työllisenä. Kun en käy töissä, puuhailen kaikkea muuta.

Vierailija
4/41 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut niin monta vuotta työttömänä, että tiedän pysyväni työttömänä jatkossakin. Puuttuu myös kunnon koulutus niin tässä sitä ollaan. Silti pitää joka kuukausi pakotettuna neljä hakemusta laittaa paikkoihin, joita ei minun kaltaisilleni edes ole olemassa. Saan vastauksen ehkä yhteen hakemukseen viidestäkymmenestä ja työhaastattelussa en ole ollut 2020-luvulla kertaakaan. 

Vierailija
5/41 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut niin monta vuotta työttömänä, että tiedän pysyväni työttömänä jatkossakin. Puuttuu myös kunnon koulutus niin tässä sitä ollaan. Silti pitää joka kuukausi pakotettuna neljä hakemusta laittaa paikkoihin, joita ei minun kaltaisilleni edes ole olemassa. Saan vastauksen ehkä yhteen hakemukseen viidestäkymmenestä ja työhaastattelussa en ole ollut 2020-luvulla kertaakaan. 

No miksi tyydyt tuollaiseen tilanteeseen? Miksi et hanki lisäkoulutusta?

Vierailija
6/41 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi jo putkeen ja tuntuu eläkkeellä olemiselta. En voisi kuvitella meneväni töihin enää koskaan.

Vierailija
7/41 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko niin sairas, ettet voi tehdä mitään parantaakseen mahdollisuuksia joskus työllistyä? Vai ehket edes halua ja tarvitse?

Mä olin nelisen vuotta työttömänä ja pidän pienenä ihmeenä, että viiskymppisenä vielä työllistyin.

Vierailija
8/41 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, uutinen sinulle: Vesi on märkää!

;)

Vierailija
9/41 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas töräys. Mitenkähän tuohon nyt sitten pitäisi varautua?

Tyhjäämällä tili, ettei vaan ole liikaa säästössä?

Vierailija
10/41 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla niin. Tai voit saada potkut huomenna ja jäädä loppuiäksesi työttömäksi. Tai voit olla pitkäaikaistyötön ja työllistyä huomenna. Elämä on.

Vierailija
11/41 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut 2,5 vuotta työttömänä ja periaatteessa tuntuu siltä että mihinkään ei pääse töihin. Mutta mä yritän syksyllä päästä työkokeiluun hommiin mihin mun koulutus(ins. Amk) riittää, mutta muuten en niihin hommiin pääsisi, koska ei ole siltä puolelta kokemusta ja uskon, että sitä myötä pääsen tekemään niitä hommia tai ainakin parannan jatkossa tsäänssejä päästä kyseisiin hommiin.

Vierailija
12/41 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo. Huomenna sataa - tai sitten ei.

Vierailija
13/41 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa. Mies elättää mut ja saanhan mä eläkettä,a😁

Vierailija
14/41 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on hyvä uutinen.

M56, viimeksi töissä 2022.

Vierailija
15/41 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen on valmistauduttu. Täytyy saada elämään muuta arvoa kuin raha ja oravanpyörä. Tänä kesänä teen pitkän pyörämatkan aina Jäämerelle asti. Koitan rahoittaa sen kalastamalla ja keräämällä tien varresta tölkit. Työkkärit säästän talveksi.

Vierailija
16/41 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kokeiltu jo työllistymiseen, siltikin ei mitään muutosta. En ole varautunut siihen että loppuelämä menisi näin, mutta kuinka nyt tässä voi varautuakaan. Odottelen tuota tekoälyä, että alkaa porukkaa miljoonittain työttömäksi niin ehkä sitten päättäjätkin heräävät ja voisi saada ehkä ilmaiskoulutusta ilman lainoja. Veikkaan että olen tuolloin jo jokusen 60v. mutta eläkeikäähän nostetaan vielä sataan omana elinaikana.

Vierailija
17/41 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on tiedostettu jo. Jäin 51 vuotiaana työttömäksi, kun korona vei duunin konkkaan. Hakemuksia on laitettu, kurssilla käyty opettelemassa CVn tekoa, että jos teenkin asiat väärin. En tehnyt, mutta silti jotain.. 

Yhteen paikkaan pääsin palkkatuelle. Oli kiva paikka, viihdyin todella hyvin sen vuoden. Sen jälkeen tuli masennus, kun ei ole pääse edes haastatteluun. Edes henkilöstöpalvelu ei ottanut mua listoille... ajattelin, että tekisin keikkaa, mut ei.

Tuolta palkkatuki paikasta soittivat, että mikä mun tilanne on.. Huono! Heillä aukeis paikka syksyllä. Kyllä kiitos tulen!

Työkkärin virkailija pyöräytti silmiään, että kai sä ymmärrät, ettei ne pysty sua vakkariksi ottamaan.. Kyllä, mutta onpahan jotain tekemistä ja saan pikkasen enemmän rahaa kuin työttömänä.

Nähtävästi teen tuolla vuoden puolitoista keikkaa (itse lisäsin työkokeilun, pehmeä lasku työnaloitukseen) kahden vuoden välein vuosikymmenen, kun pääsen eläkkeelle. Ei ruusuiselta kuulosta, mutta tähän on sopeuduttava. 

Vierailija
18/41 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virallisesti olen työtön ollut vuosia. Epävirallisesti olen tehnyt aika paljon pimeitä hommia. En ole oikeasti ollut työtön edes 6 kuukautta. Aina jotain hommaa on ollut.

Virallisesti olen työtön. Ei ole työsuhdetta siis. En ole vakkari enkä määräaikainen.

- keikkaduunari 2500e kuukausinetolla

Vierailija
19/41 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama vuosi jo putkeen ja tuntuu eläkkeellä olemiselta. En voisi kuvitella meneväni töihin enää koskaan.

Ap, lupaatko?

Ollut 1,5 vuotta työttömänä, enkä halua töihin enää koskaan.

N55

Vierailija
20/41 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei jää loppuelämäksi työttömäksi jos eläkeikään asti elää.