Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömyys jatkaa kasvua: huhtikuun lopussa oli 333 200 työtöntä eli 6 % enemmän kuin vuosi sitten

Vierailija
27.05.2026 |

Orpon ja Purran aikaansaannoksesta voi lukea lisää täältä
https://yle.fi/a/74-20228116

Niin häpeällistä.

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

562 119 ja tuossa todellinen luku.

Kyllä tuo tilastovirhe sillä Suomessa on  edelleen huutava työvoimapula.

Arto, exTM

Joo, niin puhuvat. M52

Vierailija
62/86 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se urpo&co:n hyvä hallitusohjelma!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on se urpo&co:n hyvä hallitusohjelma!

On häpeällistä, kuinka kokoomuksesta on tullut tyhmien persujen apupuolue.

Vierailija
64/86 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä se palkankorotukset tiesi. Yritykset pitävät huolen tavalla tai toisella, että saavat voittonsa. Palkkakustannukset nousivat, joten niitä tasattiin potkimalla väkeä pois.

Työnorjien ja isompien yritysten rahantekokoneet kallistuivat, joten pitihän kustannuksia vähentää ja työnsä säilyttäneille orjille lisää kuormaa.

Vierailija
65/86 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paisutetaan julkista puolta lisää, eikös niin. Valtio voi ottaa meidät kaikki töihin. Mitä työtä sinä tekisit. 

Kokoomushan ajaa sitä, että työttömyysturva tehdään vastikkeelliseksi työharjoittelua vastaan. Sit on hyvä irtisanoa kaikki ja ottaa samoihin hommaan yleistukea vastaan. 

Näin se kapitalismi toimii.

Vierailija
66/86 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä se palkankorotukset tiesi. Yritykset pitävät huolen tavalla tai toisella, että saavat voittonsa. Palkkakustannukset nousivat, joten niitä tasattiin potkimalla väkeä pois.

Työnorjien ja isompien yritysten rahantekokoneet kallistuivat, joten pitihän kustannuksia vähentää ja työnsä säilyttäneille orjille lisää kuormaa.

Onneksi työntekijäbooliin saadaan oikein valtion taholta hankittua lisää väkeä muualta, josta voi ottaa halvinta mahdollista tilalle, kun kalliista suomalaisesta ei saa revittyä enää irti tarpeeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/86 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

PersujenPerseilyjä maksetaan vielä pitkään. Hyvin pitkään.

Vierailija
68/86 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PersujenPerseilyjä maksetaan vielä pitkään. Hyvin pitkään.

Olet valitettavasti oikeassa. M52

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/86 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tehty niin monta virhettä tässä asiassa. Tuo 4:n paikan pakkohaku on tehnyt, että moni jättää paikat ilmoittamatta kun ei sitä hakemustulvaa ole aikaa käydä läpi ja 90% on ihan ettei sovellu työhön. Pitäisi laskea 2paikkaan kuussa ja syrjäseuduilla missä töitä ei ole niin pois koko velvoite. Suojaosan poisto taas ajoi porukan toimeentulotuelle, kun ennen sentään edes vähän yritti elättää itseensä. Ja tuo, että vain kokoaikatyötä pitäisi olla. Työttömät pitäisi lajitella niihin ketkä oikeasti voi työllistyä, koulutuksen tarpeessa olevat ja alentuneet työkykyiset. Tärkein keskittyä löytämään työ noille kellä on siihen heti valmius, sitten porukka lisäkoulutukseen kellä siihen tarve ja sairaista heikommassa kunnossa olevat eläkkeelle ja lopuille sitä kuntoutusta. Tuo että vaan tiukennetaan ja lisätään rangaistuksia ei ketään hyödytä.

Vierailija
70/86 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jo velkajarru päätetty puolueiden kesken. Nyt pitää päättää ma- mutusjarru jonka tarkoituksena on palauttaa kielitaidottomat ja matalapalkkaiset kehitysmaalaiset takaisin kotimaihinsa. Heidän matalista palkoista ei makseta yhdenkään suomalaisen eläkkeitä. 

Tarvitsemme ulkomaalaisia, jotka kotoutuvat ilman kalliita kursseja ja kotouttamisia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/86 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyysluvut kaunistuisisivat. Jos Suomen valtio puuttuisi haitalliseen m. muuttoon. Tämä Suomeen muuttava porukka tulee todella kalliiksi maalle. 

Puhutko siis työssäkäyvistä maahanmuuttajista haitallisina? Jos taas he eivät ole työelämässä, miten he silloin vievät paikat suomalaisilta? Oletko tosissasi sitä mieltä, että yritykset eivät työllistä suomalaisia muualta tulleiden takia? Prisma ei palkkaa myyjiä, Fazer ei palkkaa vihreiden kuulien puolittajia, SOL ei palkkaa siivoojia ja kaikki tämä, koska Suomessa asuu tummaihoisia?

Mitä millään prosenteilla on väliä, jos ihmiset eivät silti pääse töihin?

Vierailija
72/86 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 000 työtöntä lisää ja 31 000 työllistä vähemmän vuodessa. Kolmessa vuodessa luvut ovat noin 90 000 ja 80 000.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/86 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys on EU:n ja OECD-maiden korkein, itse asiassa yli tuplat OECD-maiden keskitasoon nähden, ja ensimmäistä kertaa historiassa EU/OECD-maiden huonoin. Kummasti "suhdanteet" koittelevat nyt vain Suomea. Vaikka viime hallituskaudella oli paljon pahemmat kriisit päällä, silti työttömyys oli EU-tasolla ja työllisyys ennätyksellistä.

Vierailija
74/86 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys on EU:n ja OECD-maiden korkein, itse asiassa yli tuplat OECD-maiden keskitasoon nähden, ja ensimmäistä kertaa historiassa EU/OECD-maiden huonoin. Kummasti "suhdanteet" koittelevat nyt vain Suomea. Vaikka viime hallituskaudella oli paljon pahemmat kriisit päällä, silti työttömyys oli EU-tasolla ja työllisyys ennätyksellistä.

..niin ja velkaa otettiin huomattavasti vähemmän OIKEISTA kriiseistä huolimatta, joten  velanottokaan ei selitä eroa. 

 

Purra myönsi: Orpon hallitus ottaa enemmän velkaa kuin Rinteen ja Marinin hallitukset

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4214333e-eb34-4895-afc0-9f660ef5f…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/86 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50 000 työtöntä lisää ja 31 000 työllistä vähemmän vuodessa. Kolmessa vuodessa luvut ovat noin 90 000 ja 80 000.

Perslogiikalla työttömien määrä on lisääntynyt mut työllisyys pysynyt samana. 

Vierailija
76/86 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntomarkkinat ovat romahtaneet kiitos hallituksen.

Vierailija
77/86 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys on EU:n ja OECD-maiden korkein, itse asiassa yli tuplat OECD-maiden keskitasoon nähden, ja ensimmäistä kertaa historiassa EU/OECD-maiden huonoin. Kummasti "suhdanteet" koittelevat nyt vain Suomea. Vaikka viime hallituskaudella oli paljon pahemmat kriisit päällä, silti työttömyys oli EU-tasolla ja työllisyys ennätyksellistä.

Tyttöhallitus ei tehnyt yhtään merkittävää työmarkkinauudistusta.

Vierailija
78/86 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

50 000 työtöntä lisää ja 31 000 työllistä vähemmän vuodessa. Kolmessa vuodessa luvut ovat noin 90 000 ja 80 000.

Perslogiikalla työttömien määrä on lisääntynyt mut työllisyys pysynyt samana. 

Orpo tuota bull--shittiä heittänyt enemmänkin. Kuitenkin hallituskauden aikana työllisyys pudonnut 70 000 - 80 000 hengellä, eli työllisyystavoite 170 000 - 180 000 työllisen päässä, ja miljardilisäkulut sen mukaiset jotka selittävät osaa ennätyksellisestä velanotosta. Ja toisin kuin talousoikeisto valehtelee, ulkomaalaiset työlliset eivät ole nollanneet kantisten työllisyyden laskua. EKokoomuksen propagandakone toimii nyt kyllä paniikissa 7 prosenttiyksikön galluprailon takia. 

Vierailija
79/86 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys on EU:n ja OECD-maiden korkein, itse asiassa yli tuplat OECD-maiden keskitasoon nähden, ja ensimmäistä kertaa historiassa EU/OECD-maiden huonoin. Kummasti "suhdanteet" koittelevat nyt vain Suomea. Vaikka viime hallituskaudella oli paljon pahemmat kriisit päällä, silti työttömyys oli EU-tasolla ja työllisyys ennätyksellistä.

Tyttöhallitus ei tehnyt yhtään merkittävää työmarkkinauudistusta.

Kauhukabinetti loi taas tukun työllistymisen esteitä, joten ei ihme EU:n ja OECD:n pahin työttömyys ja pudonnut työllisyys. 

Vierailija
80/86 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveystalon tämän päivän ilmoitus: 85 irtisanotaan, 400 lomautetaan. Hienoa Suomi ! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi