*~*~*~* ENSIKOT vko 20 *~*~*~*
Uusi viikko, uudet kujeet :)
Todellakin siis, koska Paarulla ihania uutisia (--> ks. viime viikon pino)! Kerrohan Paaru lisää tilanteesta, kun jotain selviää :) Ja paljon onnea matkaan.
Kirjoittelen lisää, kunhan pääsen selville mitä viime viikon pinossa on turinoitu :)
-Paula-
Kommentit (32)
Paaru: Juu et varmaan mitään bongaillu kun en ole vähään aikaan kp:tä merkkaillut. Mutta.... nyt ollaan siis menossa kp 13/26-28(33) mua vilki epäilyttää toi viime kierto,joten sen merkkaan ny sulkuihin.
Luultavasti ovis lähestyy,mutta en ajatellut tikutella kun tosiaan sovittiin et pidetään tikuttelu tauko kesän yli kert ei pahemmin ees nähä toisiamme sillon.
Sandette:Eiköhän me kaikki saada joskus niitä kortteja ja lahjoja sitten kun sen aika on =)
dbdbdbdb hurjasti piinailijoille!!!
Ja tsemppiä muillekin. Ja tietty pupuiluintoa oviksen metsästäjille.
marzu: mulla on tainnut muisti mennä, kun en muista mitähän korttijuttua mä olen selittanyt..
Se nipistely on erilaista kuin oviskipu. Mulla ainakin oviskipu on ihan eri paikassa ja sitä voisi melkein kuvailla säryksi. o-kipu tuntuu siis munasarjojen kohdalla mulla ainakin. Nyt tämä oletettu vauvatuntemus on selvästi kohdun puolella. Se on välillä sellainen ihan pistävä fiilis yhdessä tietyssä kohdassa. Tunne ei siis juurikaan liiku, eli olisi ympäri ämpäri, vaan kiinteästi yhdessä kohdassa. Olen ajatellutkin, että jos siellä todella vauva asuu, niin taidan tietää tarkalleen missä kohdin. :)
Sit välillä kun kääntyy esim sängyssä tai heilauttaa päätään, tulee kohtuun sellainen " venyvä fiilis" , vähän kuin ihoa vedettäisiin kahteen suuntaan.
Muuta oiretta ei sit oikeastaan ole ollut. Rinnat ovat sivuilta " juuresta" kipeät, huomaa aina kun näin isorintaisena ottaa rintsikat pois ja " tissit tipahtaa" . :)
Pahaolo on ollut yhtenä päivänä. Olisiko ollut se kp25, kun sit menin ja testasin kiireellä (negan sain). Silloin ällötti kunnolla ruuan jälkeen ja kaupassa nakkipaketti. Sen jälkeen ei ole pahaa oloa ollut.
Muutenkin on kovin oireeton olo. Ihan pitää tutkimalla tutkia itseään, että huomaa jotain.
Joku joskus sanoi jossain, että kyllä sen sitten tietää kun on vauva mahassa. Noh, jos tämä todellakin on sitä itseään mulla, niin yhdyn tuon tuntemattoman ajatukseen. Joku ihmeellinen fiilis on ollut jo viikon, että taitaa tässä olla odotus palkittu. :)
Saas nähdä, jännittää edelleen valtavasti. Huomenna aamulla ajattelin tehdä uuden testin ja katsoa vieläkö viiva löytyy ja onko se vahvistunut.
- Paaru 30/27-29
eliikä piinaviikko alkas olla käsillä, ja jännittää vähä mut en oikeen jotenkii usko et nyt ois se hetki, mut katsellaan, plussa tuulia, kattelin et siel oltiin haamua saatu :D mä oon niin omanapa sorge, ja vaiika on jo jonkun aikaa palstaillu nii ei siltikkää taho erottaa nimimerkkejä, tohelo minä :D kesäloma alkas ensviikolla, et jos reissailis vähä ja miettis maailmaa. mutku halluisin ( arvaatte varmaan mitä ) ystäväni täräytti eilen synnyttää poikavauvan, on kuulemma suloinen, joskus viikonloppuna kävis kattomassa :D mutta näköstellään ja tsemppiä typykät.
Jonriik
Juup, meikä dorka oli taas kirjotellu vanhaan pinoon...
mulla kun nää päivät menee niin sekasin kun on töitä miltei joka päivä :D Nytkin ihan lauantai-olo, kun on kerrankin vapaata :D
Baulie: Moips sinne! Plussatuulia puhaltelen sinne suuntaan!
jonriik: Sinne on myös peukut pystyssä piinan keskelle *bdbdbd*
Paaru: Hmm.. jospa mullakin tää oireettomuus olis oire :) Onnea nyt vaan vielä kerran, ootko jo testannut vahvempaa viivaa?
Marzu: Onkos se ovis nyt bongattu ja hyödynnetty? Peukkuja!
Sandette: Mikäs vaihe kierrosta siellä on meneillään? *bd*
Edelleen huutelen s-k:ta, Juliaanaa, nellamaijaa ja fiiuuta! Huhuu :) Pidätte niin hiljaiseloa että oikein pelottaa :)
Omaa napasta ).(
Ei mitään kummempaa. Odottelua ja piinaa... kp25/28.
-Mary
Voi mua...unohdin eilen ihan tyystin...
Paaru: Onnea haamusta! Eiköhän se ihan sitä ole =)
MaryRose: No viime kierrossa en sitä ovista oikeen bongannut kun ei tikuissa ainakaan viivat vahvistunu mihinkään suuntaan. Ja tässä kierrossa ei sitten olla edea tikuteltu,kun pidetään breikkiä kesän yli siinä hommassa. Mutta mitään ovis tuntemuksia ei ainakaan nyt ole,vaikka luultavasti lähiaikoina sen pitäis olla. Mutta ainakin on tullut hyödynnettyä nyt kunnolla sitten kun joka päivä on peittoja pöllytelty nytte =)
Joku ihme innostus.
No juu..taidan hipsiä jumppaamaan.
Sandette: Ne kortti jutut oli sitä kun kirjottelit,että olis ihana saada lahjoja jne. Ei kai vain muisti ala jo pätkimään ystäväin??! Hehe...
maryrose: pari päivää päälle viikon on menkkojen alkamispäivästä nytten.. että koht pupuileen vaan..
marzu: juu niin tosiaan mähän sanoin että musta on tulossa dementikko.. tai ehkä olen jo..
Kävin jo tammikuisissa ja elleissä selittämässä tilannettani, mutta nyt vielä enskoille siis tiedoksi. Testasin tänään taas clearbluella haamun. Ei ollut viiva vahvistunut kahteen päivään yhtään. :( Ei kestä hermo ei!
En tiedä mitä ajatella. Ahdistaa vain. Tulis nyt selvä merkki. En testaa nyt viikkoon, katsellaan ensi viikolla jos täti ei tuu ennen sitä.
- Paaru 31/27-29
Ihanaa, huomenna helatorstai eikä koulua! Voisi yrittää keksiä jotain kehittävää tekemistä... Vaikka lopputuloksena todennäköisesti vaan kotona löhöilyä ja ehkä joku leffa. Mikäs sen mukavempaa :)
PAARU: Kiitos oireiden valaisusta :D Vitsit kun repesin, nakkipaketti kaupassa aiheutti pahaa oloa, hahaa! Kävin sun juttuja lueskelemasta noista muista pinoista... Kummallista, kun ei se viiva ollut vahvistunut. Mutta, ei vielä heitetä lusikkaa nurkkaan, kuulostaa nuo teitin oireet niin lupaavilta ja raskaushormoonikin voi joillakin lisääntyä melko hitaalla vauhdilla. Lastwish hyvänä esimerkkinä... Hang on there ;)
JONRIIK: Kivaa lomaa ja tsemiä piinikselle :)
MARYROSE: Piinis-voimia myös sulle :) Sullahan tuo piinailu on jopa lähempänä kuin Marzulla...
Moikkelis myös MARZU ja SANDETTE!
Täällä ei mitään uutta, mahaa hieman kipristelee. Tiedä häntä, mistä johtuu, enteilee todennäköisesti menkkoja... Näin ainakin paukutan päähäni, etten taas lähde liitelemään :) Vkonloppuna siis todennäköisesti tätskän tapaan, mutta odotellaan nyt sinne asti. Muuten ei sitten minkäänlaisia tuntemuksia!
Ulkoilkaahan ahkerasti, tämänhetkinen tuuli ainakin täällä Keski-Suomessa voipi viedä mennessään!
-Paula-
Käppi tuli, eihän siis Marzulainen vielä edes piinaile :) MaryRoselle kun vastailin, niin Jonriik:ia siinä tarkoitin Marzun tilalla. Jos tämä yhtään selvensi...
Juuri kotiuduin töistä...huoh,onneks loppu viikon saa vaan lepäillä.
baulie: Mitäs tuosta,itse kukin aina välillä sekoilee nimissä =)
on: En ole nytte ihan varma mutta luultavasti vois sanoo että bongasin oviksen. Elikkä päivällä löysin vessassa käydessä pöksyistä viti valkosta paksua limaa. (anteeks kuvaus!) ihan erillist kun v-vuoto mulla yleensä.
Ala-selkää on pikkusen särkenyt ja masusta nippaillut aina välillä.
Jos se sitä on niin on tullut ainakin hyvin hyödynnettyä =)
~~marzuli~~kp 15/26-28(33)
On juu ihanaa ku on huominen lomaa koulusta ja mulla perjantai ja maanantai myös. Löhöilyksihän se varmaan menee ku viime aikoina joteskii väsyttäny kummasti, mutta hyvä se on välillä vähän huiliakin=)
Ens viikko oiskii sit hullua odotusta et alkaaks menkat vai ei. Nyt menossa kp 21/29-32. Koko ajan yrittää kehitellä pienimmästäkin vatsan nippailusta ja pahasta olosta raskausoireita. Mä oon kyllä mestari kehittää noit oireit. Sairauksiakin on mukamas millon mitäkin;) No toivotaan et ois sitä itteensä!!!
Toivottavasti Paarua onnistaa, mutta oireet kuulostaa kyllä lupaavilta.=) Tsemppiä sulle!
Ei jaksa enään taustailla, pitää saada jollekkin kertoa kuumeilustaan ja uudesta sotasuunnitelmasta. :D
Eli...
Tilasin halpa-testi.fi:stä useamman kuukauden satsin ovistikkuja ja siinä tuli muutama raskaustestikin. Täytyy vain toivoa, että ne olis perjantana jo tulleet, kun lähdetään sille naima-reissulle Etelä-Suomeen. Kiva kun ovulaatio sattuu sopivasti kun mennään Äidin kanssa saman katon alle. :D Mukavaa pöllytellä peittoja, kun tietää että oma äiti nukkuu toisessa huoneessa. :D Kävin tuolla perhesuunnittelun kotisivuilla laskemassa ovulaatiota, niin hedelmällisin aika osuu juuri 20.-25.5. :D Häät onkin sitten 26.5. <3 Harmi, olin uhkaillut miestä ettei saa ainakaan viikkoon ennen papin aamenta. :D
Mutta ei tässä kummempia. Mun taustailut tais päättyä tähän, terrorisoin teitä lisää huomenna tai viimeistään perjantaina.
-Koiruus- kp 7/28 (29)
P.S. Pitäkäähän peukkuja, mennään karvakorvien kanssa huomenna mätsäriin. ;)
tilasit ovistikkuja siis mistä?? musta tuntuu että tartteen niistä kanssa ja voisin ehkä tarttee, kun tässä jo yritetty tammikuusta tuloksetta, että jos tuon tikkujen avulla tärppäis.. paljon tuollaiset yleensä maksaa? nyt on kyllä niin ankee raha tilanne kun hyvinkään kaupunki ei suostu maksaa palkkaa joudun kituuttaa ihan koko ajan ja opintotuki on mennyt ajat sitten.. en mä viitsi olla koko ihan mieheltäni ruinaamassa rahaa.. saiskohan anttilasta ovistikkuja kun ainakin sielt saa raskaustestejä.
mua jänskättää ihan sikana tulla raskaaksi, että muuttuuko ihminen jotenkin tai sillein, mutta jooh..
Olen joskus viime syksyllä tänne enemmän kirjoitellu ja sitten se jäi. Nyt on vuoden alusta aloitettu paremmin vauvan yritys ja kaipailisin samassa tilanteessa olevia. Ensimmäistämme siis yritetään. Mahdunko mukaan?
[color=maroon]Pitäähän sitä välillä tulla ilmottamaan, että hengissä sitä ollaan. Tää alkukierto on vaan niin tylsää aikaa. Tätskä on tajunnu lähteä litomaan jo jonkin aikaa sitten ja kai sitä ovistakin saa vielä hetken odotella. Tässä kierrossa taidan koittaa muistaa kaivaa noi ovistikut tuolta kaapin pohjalta ja harjotella taas tikuttamista.
Ihanaa ku eilen oli vapaa päivä :) . Olin kisoissa hommissa koko päivän ja siitä hyvästä sitten onkin helottavat kasvot. Sain naaman palamaan oikein kunnolla, mutta näin käy mulle ihan joka kesä tai oikeestaan kevät. Silti mä näytän loppukesästä kalkkilaivan kapteenilta :( .
[color=darkblue]Paaru: eiköhän se viiva sieltä vahvistu *bd* :)
Koiramamma: menikö mätsäri hyvin? Pupuiluintoa :)
Nennaliina: tervetuloa vaan taas mukaan joukkoon, kyllä tänne mahtuu :)
Sandette: netistä saa ainakin tilattua kohtalaisen edullisesti noita ovistikkuja. Esim. kotitestit.com tai mammaksi.fi tai halpa-testi.fi. En osaa sanoa saako anttilasta ovistestejä, ei oo tullu tutkittua niiden valikoimia tässä asiassa niin tarkasti. Ite tilasin silloin syksyllä noita ovistestejä mammaksilta.
Butterfly: *bd* piinaluun :)
Marzu: onnea oviksen bongaamisesta, toivottavasti peittojen heiluttelu tuottaa nyt tulosta :)
Jonriik: *bd* piinailuun
Baulie: jokos siellä päästään piinailemaan?
Missäs Juli, Nuutti, fiuu, Nellamaija ja kaikki muut enskat luuraa?
[color=maroon] Omanaista tekstiä tulikin heti alkuun, joten ei kai tässä mitään kummepia. Pitää vissiin jatkaa työntekoa tälle päivälle, pääsee joskus kotiinkin kun saa hommat valmiiks.
-Sara-Maria kp 9/33-46-
Kivaa,että täältä löytyy samassa tilanteessa olevia :) Ovistesteistä oli puhetta...itse aloitin tässä kierrossa tekemään testejä ja totesin, että se Clear bluen digitaalinen on helppo. Ei tartte arvailla viivojen paksuutta tms. Mulla on mammaksin ovistestejä, jos joku niitä haluaa. Itse en niitä kuitenkaan käytä.
Nenna kp18/30 eli vielä saa jännittää...
Ei tartte enää jännittää mun puolesta. Verenvuoto alkoi nyt eli kp 33 muuttui haamujen jälkeiseksi kp1:ksi. Itkettää kamalasti.
-Paaru
Voi apua, kirjotinko mä tosiaan viime viikolla vain kerran¿ Sorgen, kaikkien kirjoitukset olen kyllä käynyt lukemassa :) Mut olinhan mä vastaavasti aktiivinen ja aloitin uuden pinon, MaryRose ja Paaru muistaakseni kirjoittelivat tuonne edelliseen.
PAARU: Kiva kun huhuilit :) Ja vielä kerran onnittelut, mahtavaa! Kerrot sitten myöhemmin lisää. Millaista tuo nipistely muuten on? Onko se kovinkin erilaista, kuin esim. ovulaationipistely (vaikka en ovista itse tunnekaan)? Tuntuuko koko ajan ja missä päin masua? Onko muita oireita, lämpö koholla?
MARYROSE: Tuo sanomalehtiaika oli välillä itsellä aika hermoja raastavaa, toki koiranpennun söpöyden kannalta ihanaa¿ Harvoin ne panokset osuivat paperille, pisut hieman useammin ;) Märistä sanomalehdistä jää ikävät jäljet lattiaan, mutta onneksi ne lähtee melko helposti pois. Tuo meidän sankari (tätä nykyä jo melkein aikuinen, elokuussa 2 v.) teki sen nro kakkosen yleensä niin inhottavaan paikkaan, että sitä oli vaikea saada kokonaan pois¿ Kuten esimerkiksi kirjahyllyn nurkalle, jolloin osa jätöksistä oli kaapin takana ja sotkuna sähköjohtojen päällä¿ Jee.
Kun noista nimistä viime viikolla puhelit, niin mullakin välähti eräs päivä. Siis tulevien lasten nimet. Nyt on mielessä nimi tytölle ja pojalle, mutta en mä noista mitenkään kynsin hampain kiinni pidä¿ Miehellä olisi pojalle nimi mielessä (mun mielestä kiva nimi), mutta yhdistettynä sukunimeen meidän pikkupiltistä tulisi sitten huippujääkiekkoilijan kaima :) Ja sulla on piinaviikko kohta alkamassa, tsemiä!
KOIRAMAMMA: Voi, häät lähestyy, ihanaa! Pahoittelut pettymyksestä¿ Nuo kierrot on kaikista inhottavimpia, kun täti ei anna itsestään minkäänlaista merkkiä ja sitten pamahtaa paikalle ihan puskista¿ Siinä on toiveet jo kerenneet kohota. Mutta jospa häähuuma vetää niin kiireelliseksi, että seuraavassa kierrossa plussa tulee ihan sen takia, kun ei ole asiaa kerennyt ajatella :)
SAIKKU: No voi että, harmittava tilanne¿ Toisaalta, ei se lapsen alulle saanti aina vaadi aktiivisuutta, mutta parantaahan se mahdollisuuksia. Toivottavasti saat pian paremman mielen ja asiat oikealle tolalle perheenne kannalta. Oma neuvoni on, että jatka vauvakuumeilua, kun kerran olet sitä mieltä että haluat saada lapset nuorella iällä. Kun ei sitä koskaan pysty ennalta tietämään, että kuinka kauan sitä raskautumista joutuu odottamaan... Sekin voi tuoda jo paljonkin ikää lisää.
BUTTERFLY: Meillä sinänsä samankaltainen tilanne, että opiskelen. Koulu saa ilomielin jäädä tauolle sitten kun tulen raskaaksi. Tässä ¿projektissa¿ vain on mennyt harmittavan pitkä aika, huhtikuussa tuli vuosi täyteen. Vaikuttaahan tämä osaltaan opiskelumotivaatioonkin, kun mielessä on aika usein se, että josko nyt olisi onnistunut. Onnenpotkuja teidän yritykseen :)
MARZU: Niimpä, kaikki me ollaan tulevia ihania äisköjä (vai meneekö se äiskiä?) :) Mietin tuossa, kuinka ihanaa olisi ollut kertoa omalle äidille ja anopille äitienpäivänä, että heistä tulee mummeja¿ Noh, isänpäivä on tuloillaan, tosin LIIAN kaukana :) Eli otetaan kaikki ne plussat ennen talvea!
Heipat myös SANDETTE, KATA, CERISE, JONRIIK, JANNA ja SARA-MARIA!
Huh, tulipas pitkä sepustus¿ Helpottaisi varmasti, jos kävisin kirjoittelemassa useammin. Musta on vaan niin kivaa kommentoida vähän enempi :)
Omaa sen verran, että kiertopäiviä en ole edelleenkään laskenut. Muistaakseni viime menkat alkoivat jonakin päivänä viikonloppuna, joten ilmeisesti tilanne selkeytyy tuossa loppuviikolla¿ Nännit oli tuossa jossakin vaiheessa hieman arat, joten se saattoi olla merkki o:sta, taidettiin silloin hempeilläkin. Mutta, toiveet ei ole kuitenkaan millään lailla korkealla. Hyvää viikon alkua tyttöset :)
-Paula-