Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minun läsnä ollessani lapseeni ei oteta katsekontaktia

Vierailija
26.05.2026 |

Voi herranlettas!

En tosiaan jaksa kassalla huomioida jokaista äidin helmoissa roikkuvaa kakaraa.

T: S-marketin kassa

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000012029875.html

Harvassa ovat asiakaspalvelijat, jotka osaavat kohdata lapsen, kun menemme ostamaan tälle uusia kenkiä. Myyjä kysyy lastenkenkähyllyjen välissä vain minulta, kuinka voisi auttaa, vaikka lapseni on valmiina kertomaan tarvitsevansa uudet nappikset. Kassatyöntekijä tervehtii vain minua eikä ota katsekontaktia lapseeni, joka haluaisi myös tervehtiä ja kiittää kassalla työskentelevää ihmistä.

Lapseni nauttii vuorovaikutuksesta aikuisten kanssa. Hänestä on mukavaa, kun aikuiset näkevät hänet. Rappukäytävässä häntä tervehditään takaisin, kun minä en ole mukana. Minun seurassani hän on vain lapsi, johon ei oteta katsekontaktia. Vain aikuinen huomioidaan.

Jopa lääkärikäynnillä lääkäri puhui vain minulle ja kysyi lapseni asioista minulta, vaikka lapseni osasi niihin vastata aivan hyvin itsekin. Onneksi terveydenhuollossa lapsi kohdataan yleensä hyvin. Samoin ravintoloissa useimmiten.

Jotkut lapset ovat hyvin ujoja eivätkä ehkä nauti tällaisista vuorovaikutustilanteista asiakaspalvelijoiden kanssa. Asiakaspalvelija voi kuitenkin ottaa lapseen katsekontaktin ja tervehtiä. Miten lapset muuten oppivat kommunikoimaan ja hoitamaan asioita, ellei heihin oteta kontaktia?

Minna Päivinen

äiti Haagasta, Helsinki

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle maksetaan 12€ tunnissa vaatekaupassa. Ei kata lasten kanssa vuorovaikutustaitojen opettelua.

Vierailija
22/29 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin totta. Suomalaisilla on tosi heikot sosiaaliset taidot. 

Helsinkiläisillä tarkoitat.

Kyllä meillä Forssassa ollaan niin sosiaalisesti taitavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksavan asiakkaan kanssa kommunikoidaan.

Vierailija
24/29 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Italiassa vieraat aikuiset hymyilevät pienille lapsille sekä juttelevat heille ja ottavat syliin. Kahvilassakin työntekijät voivat ottaa syliin. 

Espanjassakin

Vierailija
25/29 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas ärsyttää kassaneitien loputon lässytys lapsille ja tekohymyt. Kakarat kuriin kassalla, ei nousta näpräämään muiden ostoksia ja meluta. Ei raivota lapselle hyllyjen välissä, muut eivät halua äidin huonoa käytöstä tai isän.

Vierailija
26/29 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin otappa lapseen katsekontaktia ja ala juttelemaan. Mikä huuto siitä alkaakaan stanan pervo! 

Vierailija
27/29 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jösses!

Vierailija
28/29 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Italiassa vieraat aikuiset hymyilevät pienille lapsille sekä juttelevat heille ja ottavat syliin. Kahvilassakin työntekijät voivat ottaa syliin. 

Kahvilan terassilla otin syliin upean vaaleahiuksisen 17-vuotiaan nuoren miehen.

Ei arvostanut.

N

Lastenkoskija.

Vierailija
29/29 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistän paremmaksi. Oltiin miehen kanssa kaupassaja kassalle meni ennen meitä lapsi kysyäkseen missä joku tavara on. Lapsi kysyi myyjältä asiansa ja myyjä alkoi kertomaan minulle missä hyllyssä se tavara on. Sanoin hymyillen että älä minua katso, en tunne tuota lasta😁

Käytin vanhaa mummoa tk:ssa. Hoitaja alkoi selittää minulle mummon asiaa. Sanoin että en ole potilaana täällä vaan hän on. Mummeli sanoi että olen vanha, en tyhmä😁

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme