Onko sinulle tapahtunut jotain mikä kuulostaa aivan saippuasarjan juonenkäänteeltä?
Aloitan, uudessa työpaikassa yhdellä työkaverilla oli aika myrskyinen parisuhde. Työkaveri avautui lopulta että hänen miehensä oli pettänyt tätä, ja olivat palanneet silti yhteen ja olleet onnellisesti siitä saakka yhdessä. No onnellinen oli aika suhteellinen käsite tässä.
Meinasi mennä taukokahvit väärään kurkkuun kun tuon työkaverin lomakuvissa oleva mies olikin sama jonka kanssa olin käynyt treffeillä useamman kerran ja tajusin että työkaverin miehen pettämissaaga osui ajallisesti juuri tuohon treffailuun. En puuttunut asiaan tai sanonut ikinä mitään.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän nyt varmasti tunnistaa jokainen tapahtuma-aikaan samalla työpaikalla ollut, mutta laitan silläkin uhalla. Itse en ole siellä enää töissä, eikä ole moni muukaan sen aikaisista työntekijöistä.
Firman omistaja-toimitusjohtaja oli sellainen perinteinen boss lady ja miehensä työskenteli jollain keksityllä päällikkötittelillä firmassa, toimenkuva kaikille epäselvä. Molemmille alko maistui ja työntekijät jotka pyörivät mukana näissä järjestämissään kosteissa henksujuhlissa pääsivät aina ns. sisäpiiriin.
Kerran oli taas jotkut kesäpäivät ja sitä varten vuokrattu tila rantasaunoineen. Päivällä oli jotain ihan asiallista osuutta ja sitten illasta alkoi taas ryyppäjäiset, jonka alta osa porukasta lähti pois ja vain sisäpiiriläiset jäivät dokailemaan ja sekoilemaan. Firmaan oli palkattu hetki sitten nuori mies assarin tehtävään ja hän ei todellakaan tiennyt tästä toimintakulttuurista juhliin jäädessä. Omistajan mies oli pian siinä kunnossa, että hänet saateltiin saunamökkiin ottamaan pienet välikuolemat. Tämän jälkeen vaimonsa alkoi sitten ihan häpeilemättömästi iskeä tätä nuorta assaria. Siis paljussa veti rintansa paljaaksi, yritti saada koskettelemaan itseään jne. Me työntekijät siellä samassa paljussa tätä todistamassa.
Pian sitten rouva oli siinä kunnossa, että myös hänet saateltiin saunamökkiin ukkonsa viereen ja me työntekijät lähdettiin päätilaan syömään ja jatkamaan juomista. Assari lähti sitten jossain vaiheessa saunamökille tsekkaamaan tilannetta ja tovin jälkeen me aloimme ihmettelemään minne hän oli jäänyt. Meitä lähti siitä pieni porukka selvittämään asiaa ja löysimme jo viilenneestä saunasta tämän toimarin välikuolemastaan selvinneet miehen paukuttamassa assaria pebaan lauteita vasten. Vaimonsa nukkui siinä seinän takana.
Aivan sairas työpaikka kaikin tavoin. Varmaan tätäkään ei kukaan usko, mutta silläkin uhalla terkkuja A:lle ja J:lle, tuskin tuo näky on teidänkään verkkokalvoilta kadonnut mihinkään.
Häh?? Tuo tarinan assari oli mies ja mies veteli sitä hanuriin??
Noinhan siinä näyttää lukevan. Miehetkin voivat panna keskenään, jopa sellaisetkin miehet jotka ovat naimisissa naisen kanssa.
Ei ollut rouvan gaydar hälyttänyt kun yritti iskeä.
Tota nyt ei kukaan usko. Joku söpö nais assari olisi vielä uskottava
Olin nuori, tyhmä ja yksin vieraassa maassa. Junan oli tarkoitus saapua määränpäähän joskus keskiyöllä. Huomasin, että ympärilleni alkoi kerääntuä hämäräperäistä miesporukkaa, jotka lupasivat saattaa mut hotellille. Yhtäkkiä siihen ilmestyi vanhempi herrasmies, joka kysyi, mistä maasta olen. Hän sanoi, että hän tuntee hyvin pastori X-n. Mun seurakunnan pastorin! Hän sanoi miehille, että häipykää, saattoi mut hotellille ja lähti. Erikoista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän nyt varmasti tunnistaa jokainen tapahtuma-aikaan samalla työpaikalla ollut, mutta laitan silläkin uhalla. Itse en ole siellä enää töissä, eikä ole moni muukaan sen aikaisista työntekijöistä.
Firman omistaja-toimitusjohtaja oli sellainen perinteinen boss lady ja miehensä työskenteli jollain keksityllä päällikkötittelillä firmassa, toimenkuva kaikille epäselvä. Molemmille alko maistui ja työntekijät jotka pyörivät mukana näissä järjestämissään kosteissa henksujuhlissa pääsivät aina ns. sisäpiiriin.
Kerran oli taas jotkut kesäpäivät ja sitä varten vuokrattu tila rantasaunoineen. Päivällä oli jotain ihan asiallista osuutta ja sitten illasta alkoi taas ryyppäjäiset, jonka alta osa porukasta lähti pois ja vain sisäpiiriläiset jäivät dokailemaan ja sekoilemaan. Firmaan oli palkattu hetki sitten nuori mies assarin tehtävään ja hän ei todellakaan tiennyt tästä toimintakulttuurista juhliin jäädessä. Omistajan mies oli pian siinä kunnossa, että hänet saateltiin saunamökkiin ottamaan pienet välikuolemat. Tämän jälkeen vaimonsa alkoi sitten ihan häpeilemättömästi iskeä tätä nuorta assaria. Siis paljussa veti rintansa paljaaksi, yritti saada koskettelemaan itseään jne. Me työntekijät siellä samassa paljussa tätä todistamassa.
Pian sitten rouva oli siinä kunnossa, että myös hänet saateltiin saunamökkiin ukkonsa viereen ja me työntekijät lähdettiin päätilaan syömään ja jatkamaan juomista. Assari lähti sitten jossain vaiheessa saunamökille tsekkaamaan tilannetta ja tovin jälkeen me aloimme ihmettelemään minne hän oli jäänyt. Meitä lähti siitä pieni porukka selvittämään asiaa ja löysimme jo viilenneestä saunasta tämän toimarin välikuolemastaan selvinneet miehen paukuttamassa assaria pebaan lauteita vasten. Vaimonsa nukkui siinä seinän takana.
Aivan sairas työpaikka kaikin tavoin. Varmaan tätäkään ei kukaan usko, mutta silläkin uhalla terkkuja A:lle ja J:lle, tuskin tuo näky on teidänkään verkkokalvoilta kadonnut mihinkään.
Noinhan siinä näyttää lukevan. Miehetkin voivat panna keskenään, jopa sellaisetkin miehet jotka ovat naimisissa naisen kanssa.
Eikös nuo miehille palveluksiaan myyvät maksulliset miehet yleensä kerro, että suurin asiakaskunta on naisen kanssa naimisissa olevat miehet.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan lähimmäksi pääsee se kuinka tapasin nykyisin mieheni, se oli sellainen saippusarjakohtaaminen.
Menin yksin lempibändini keikalle ja ennen keikan alkua menin istumaan pöytään, jossa istui myös yksinkeikalla ollut mies. Aloimme juttelemaan ja juttu luisti heti ihan älyttömän hyvin. Keskustelimme musiikista ja vastaavista aiheista ja se kemia oli alusta asti ihan uskomaton. Melkein harmitti kun keikka alkoi ja jouduimme jättämään jutustelun sikseen. Keikan jälkeen lähdimme eriteille ja jäin harmittelemaan, että miksi pitää olla niin ujo, etten kysynyt miehen numeroa.
Maanantaina aloitin uudessa työssä ja heti ensimmäisenä päivänä tapasin tämän saman miehen uudessa työpaikassani. Hän työskenteli siellä ja meillä oli jopa työpisteet vierekkäin. Siinä sitten tutustuttiin paremmin ja mies oli myös jäänyt harmittelemaan, ettei ollut pyytänyt numeroani.
Nyt ollaan oltu 10 vuotta yhdessä.
Et siis aikaisemmin ollut törmännyt häneen esim. työpaikan hississä tj?
Muutin maalaiskylästä (n. 5k asukasta) toiselle puolen Suomea pari vuotta sitten. Ei voi enää sormilla laskea kuinka monta kertaa olen törmännyt johonkin (tuntemattomaan) henkilöön samalta paikkakunnalta. Murre paljastaa etten ole täkäläisiä ja siksi tulee usein puheenaiheeksi. Saippuasarjoissa tällaiset kohtaamiset on aina sellaisia "no justiinsa, hohhoijaa" -tasoa.
Kaksi miestä piiritti minua samaan aikaan ja oli tuskaista tehdä valinta. Vakavarainen ja menestynyt, hiukan vanhempi herrasmies vai intohimoinen ja jännittävä nuorempi taiteilijasielu.
Olin pienessä firmassa töissä, konttorissa joku 7 henkeä.
Mulla ja pomollani oli salasuhde, ehkä enemmän sutinaa ja hyvää seksiä vaan, ei mitään vakavaa. Pomon vaimo sai tietää asiasta. Hän tuli konttorille illalla, kun miehensä oli taas sanonut olevansa "ylitöissä" ja käräytti meidät niin sanotusti ihan rysän päältä toimiston pöydältä. Oli se tilanne aika kauhea. Mä keräilin vaatteitani lattialta, vaimo sai niin sairaat kilarit, että vaan kirkui ja huusi ja paiskoi tavaroita. Oltiin sen jälkeen kirkonkylällä päivän puheenaihe hetken aikaa, ja se oli melkein hirveämpää kuin tuo kohtaus puolipimeässä toimistossa.
Pomon ja vaimona avioliitto jatkui, ovat vielä tänäkin päivänä naimisissa. Minäkin olin tuon jälkeen firmassa töissä vielä vuosia kunnes lähdin muualle.
Vierailija kirjoitti:
Ai vinde, tämä käy jo kirjallisuudesta. Rakastan tätä tarinaa! :D Ja nostalgialla muistelen myös omia liike-elämäaikojani XD. Tällaista se on meno ja meininki alkoholivetoisessa pöndelässä nimeltä Suomi
Vierailija kirjoitti:
Muutin maalaiskylästä (n. 5k asukasta) toiselle puolen Suomea pari vuotta sitten. Ei voi enää sormilla laskea kuinka monta kertaa olen törmännyt johonkin (tuntemattomaan) henkilöön samalta paikkakunnalta. Murre paljastaa etten ole täkäläisiä ja siksi tulee usein puheenaiheeksi. Saippuasarjoissa tällaiset kohtaamiset on aina sellaisia "no justiinsa, hohhoijaa" -tasoa.
Anteeksi, mä en nyt ymmärtänyt. Siis törmäät siellä uudella paikkakunnalla ihmisiä, jotka ovat kotoisin entisestä kotipaikastasi Suomen toiselta puolelta?
Mitä tuo "no justiinsa, hohhoijaa" tarkoittaa?
Jotain eriskummallisia tilanteita on tullut vastaan nuorena opiskelijana. Olin sosiaalinen luonne, mulla oli paljon ystäviä, nuoria miehiä ja naisia. Muutaman kerran kävi niin, että joku miespuolinen kaveri rupesi yhtäkkiä latelemaan mulle rakkauden tunnustuksia, ja ne tuli mulle ihan puun takaa, pidin heistä mutta en ollut ajatellut heitä siltä kantilta. Yksi jopa löi polvilleen edessäni, kun en ottanut muuten uskoakseni, ja tilanne lopulta nauratti kumpaakin, mutta hänestä tuli sitten kuitenkin pitkäaikainen poikaystäväni. Ja kerran jouduin tilanteeseen, jossa kaksi kaveria alkoivat tappelemaan minusta, kun kumpikin halusi olla poikaystäväni, ja minä pidin heitä ihan vain ystävinä. Tilanne oli niin absurdi, että liukenin äkkiä paikalta. En ollut uskonut, että tosielämässä ikinä tapahtuisi mitään tällaista. Se on vielä sanottava, että nämä ei tapahtuneet Suomessa - meillä tuskin sellaista voisikaan tapahtua, ollaan sen verran jäyhiä ja jalat maassa, mutta nuo muun maalaiset voi olla vähän eri sorttia.
Vierailija kirjoitti:
En usko alkuunkaan. Uudelle tulijalle heti avauduttaisiin , juu, juuu. Ja ihan valokuvien kera.
Jotkut kyllä näin tekevät.
Mulla ja kälylläni on ollut suhde samaan mieheen samaan aikaan. Käly päätyi sen kanssa naimisiin asti. Asia selvisi meille 15 vuotta tapahtumien jälkeen, oltiin appisten landella ja kälyn ex toi heidän yhteiset lapset sinne viikonlopuksi. Mulla meni kahvit väärään kurkkuun kun mies astui autosta ulos.
1+1 laskiessa tajusin että he olivat olleet yhdessä koko sen ajan, ehtineet naimisiin ja saaneet esikoisensa sillä välin kun olin kuvitellut olleeni vakavassa suhteessa ko miehen kanssa.
Mulle tuli uusi kollega ulkomailta, kun hän käveli toimiston ovesta sisään tajusimme molemmat että olimme kohdanneet reilut 10 vuotta aiemmin Roomassa ja meillä oli ollut kuuma lomaromanssi. Emme tienneet toisistamme kuin kotimaat ja etunimet.
Oltiin kumpikin tahoillamme parisuhteessa uudelleen tavatessa, 8 kuukautta oven avauksen jälkeen olimme naimisissa. Sittemmin olemme muuttaneen miehen kotimaahan ja meillä on yhteinen yritys ja lapsi. Terkkuja vaan jos joku tunnistaa.
En tiedä saippuasarjamaisesta, mutta uskomattomia juttuja minulle on joskus sattunut.
Muutin tyttöystävän kanssa pikkukylään, jossa toimi käsi- ja taideteollisuusoppilaitos. Tyttöystäväni opiskeli ko. koulussa.
Emme tunteneet ketään kylällä, paikallinen kaljabaari oli suosittu ajanviettopaikka varsinkin opiskelijoiden keskuudessa.
Tutustuin baarissa erääseen omalaatuiseen heppuun ja kerran iltapäiväoluella käydessäni tämä kaveri pyysi minua luokseen kahville. No, lähdimme tyypin kotiin, jossa tämän aikamiespojan äiti keitti kahvit ja tämä äitimuori olikin oikein oivaa juttuseuraa päinvastoin kuin yksinkertainen poikansa. Talossa soi puhelin ja emäntä vastasi, sitten hän sulki puhelimen ja veti pistokkeen seinästä; Australiassa asuva sukulainen sieltä soitteli kännissä haukkumapuheluja.
Kiittelin kavista ja seurasta, lähdin kotiin.
Kotona tyttöystäväni istui puhelimessa(olimme juuri hankkineet puhelinen) kysymysmerkin näköisenä, puhelimesta kuului taukoamaton papatus.
Viimein puhelu loppui, tyttöystäväni selitti, että se oli joku humalainen nainen australiasta ja se luuli minua joksikin ihan muuksi.... väärään numeroon soitti, enkä saanut suunvuoroa...
Räjähdin nauramaan, jopas oli erikoinen sattumus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isälleni kilahti puhelimeen viesti, jossa kysyttiin, että oletkohan minun isäni. Isyystesti tehtiin ja isyys varmistui. Tämä on kyllä aika laimea juttu siinä mielessä, että mitään draamaa ei ollut, koska lapsi oli syntynyt jo ennen isän ja äidin suhteen alkamista.
En tajunnut. Testi varmisti sut isäksi lapselle, jonka äidin tapasit vasta lapsen synnyttää?
Onko sulla luetunymmärtämisen kanssa vaikeuksia? '