Työttömän terveystarkastus on lähinnä utelua tupakoinnista, alkoholin käytöstä, painon mittaamista
Sekä mt-ongelman kalastelua. Voiko ennakkoluuloisempaa tarkastusta enää olla.
Kommentit (34)
Kävin kerran. Täytin lomakkeen. Sairaanhoitaja, jolla oli paha asennevamma työttömiä kohtaan, kävi lomakkeen läpi. Laittoi verikokeisiin toiselle paikkakunnalle. Kun matkustin sinne, maksoi lähes 70 euroa, niin ei siellä edes ollut niitä verikokeita. Kokeen ottaja kertoi ettei voi tehdä mitään kun pitäisi olla lääkärin määräys, ei sairaanhoitajan. Ihan uskomatonta kyykytystä.
Tuo olisi hyvä palvelu jos oikeasti toimisi. Nyt sillä ylläpidetään sote-kulissia ja rahaa palaa.
Vierailija kirjoitti:
työttömät tutkitusti syö epäterveellisesti ja käyttää alkoa normikansalaisia enemmän
Puhut vain omasta elämäntavoistasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
työttömät tutkitusti syö epäterveellisesti ja käyttää alkoa normikansalaisia enemmän
tämä yhdistettynä ylipainoon=kävelevä aikapommi terveydenhuollolle
Aika plusmiinusnolla kosket kuitenkaan ilman rahaa saa enää minkäänlaista terveydenhuoltoa. Et mitään mistään syystä tai koskaan vaikka mikä tauti iskisi. Tämä ei ole vieläkään monelle valjennut. Nykyisen julkisen terveydenhuollon mielestä sinua ei ole edes olemassa jos ei ole varaa maksaa heille.
5 vuotta sitten te-täti yritti passittaa tuohon terveystarkastukseen. Olin juuri käynyt yksityisellä lääkärillä hakemassa todistuksen terveydentilasta kuorma-auton ajolupaan. Toimitin sen todistuksen ajokortin myöntäjälle, eli poliisilaitokselle.
Sanoin siin tädille, että en tarvitse sitä työttömän ilmaista terveystarkastusta. Täti kyselemään siinä, että mikä sinun terveydentila on ja ilmenikö jotain.
Lipsautin,että verenpaine on jonkin verran koholla. Sain lukea sitten te-toimiston omista tiedoistani, että täti oli kirjoittanut sinne, että verenpainetta seurataan.
Voi ristus.
Selvästi yritti saada tietoonsa jotain seikkaa, mikä estäisi työn vastaanottamisen. Tätähän tädit kysyy joka kerta, kun ne soittaa. Onko sinulle jotain esteitä terveydentilassasi , jonka takia et voi ottaa työtä vastaan.
Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Kävin kerran. Täytin lomakkeen. Sairaanhoitaja, jolla oli paha asennevamma työttömiä kohtaan, kävi lomakkeen läpi. Laittoi verikokeisiin toiselle paikkakunnalle. Kun matkustin sinne, maksoi lähes 70 euroa, niin ei siellä edes ollut niitä verikokeita. Kokeen ottaja kertoi ettei voi tehdä mitään kun pitäisi olla lääkärin määräys, ei sairaanhoitajan. Ihan uskomatonta kyykytystä.
Tuo olisi hyvä palvelu jos oikeasti toimisi. Nyt sillä ylläpidetään sote-kulissia ja rahaa palaa.
Siellä on siis sairaanhoitaja leikkinyt lääkäriä.
Vierailija kirjoitti:
Nämä asiat kertovat paljon terveydentilasta ja työkyvystä.
Toivottavasti siitä terveystarkastuksesta ohjataan jatkotutkimuksiin mikäli tarvetta ilmenee.
Hyvä jos kartoittavat, miten suuri osa työttömistä on oikeasti työkyvyttömiä. Vielä jos sillä tiedolla tehtäisiinkin jotain.
Vierailija kirjoitti:
Onko se vapaaehtoinen?
On. Ei Suomessa voi ketään pakottaa mihinkään terveystarkastuksiin, ellei tosiaan sekoile niin pahasti että harkitaan tahdonvastaista hoitoa. Työttömyyden perusteella ketään ei voi terveystarkastuksiin pakottaa. Itse en ole käynyt missään terveystarkastuksissa kouluiän jälkeen, ikää yli 50.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tämä yhdistettynä ylipainoon=kävelevä aikapommi terveydenhuollolle
Mä olen todella vaivainen työtön.
En polta tupakkaa enkä juo tippaakaan alkoholia ja painoindeksini on 19. Valtaosa ylipainoisista on terveydentilaltaan paremmassa jamassa kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Onko se vapaaehtoinen?
On velvoittava mikäli sellaiseen määrätään.
Pääsin mukaan tällaiseen tutkimukseen 18 vuotta sitten. Tutkimuksiin kuului aluksi verikokeet ja sen jälkeen terveydenhoitajan vastaanotto. Minulta löytyi "vika" jonka kehitystä seurataan kerran vuodessa edelleen. Siihen ei ole mitään lääkettä.
Vierailija kirjoitti:
Samaa paskaa se on työterveydessäkin.
En ikinä kerro totuutta alkoholinkäytöstäni.
Ei ikinä.
Ikinä.
Selvästi syystä siitä sinulta kysytään.
Mä pyysin itse päästä tuollaiseen, kun mulla on useampia sairauksia, jotka heikentää työkykyä eikä mulla ole mitään hoitosuhdetta mihinkään.
Mulle typissä sanoivat suoraan että olen alkoholisti ja työkyvytön. Katkaisivat työttömyysrahan ja sanoivat että lähden nyt kuntouttavaan työhön. Minä haistatin paskat ja tein rikosilmoituksen. Lopulta typin työntekijä ja sossuakka tuomittiin kunnianloukkauksesta ja virkarikoksesta. Olivat kirjoitelleet lausuntoja minusta että olen sairas. Minusta ei mitään sairautta löytynyt kun kävin itse terveystalossa ottamassa verikokeet. Kela ei halunnut maksaa niitä verikokeita joten oikeudessa kela tuomittiin maksamaan ne. N toi typiin myöz jonkun psykiatrin naaamani eteen kuulustelemaan minua että onko minulle itsetuhoisia ajatuksia. Sanoin sille että ei mutta hakkaan sinut tuolla tuolilla jos et häivy. Vuosia sain kuula paskaa typissä että olisin työkyvytön enkä ole hakenut töitä jaolen vaan ryypännyt.
Ennen tarkastusta 3 viikkoo juomatta, niin arvot putsautuu. Tarkastuksen jälkeen normi vapaa-aika dokaus taas päälle.