Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MARRAS05

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä viihdettä viikonloppuna. Hannan esiintymisestä olen ylpeä, vaikkei menestyttykään. Eniten pidin Georgian euroviisusta. Esiintyjällä oli punainen puku ja lauloi Björk henkisen laulun - Sailing thru my story, sharing my history.. Tai jotain sinne päin meni kertsi. Mukavan eriskummallinen.

Lauantain matsi oli piinaava. Päätä jomotti pelin jälkeen. Hyppäsin voittomaalin hulahdettua niin vauhdilla sohvalta, että pää kolahti kattokruunuun ;D Aika suoritus tällä mahalla. Hopeaa tuli, eikä se ole häpeä, vaikka harmittikin kyllä aluksi.

Äitienpäivä meni mukavasti. Lauantaina olin siellä mieheltä lahjaksi saamassani hellittelyssä dayspassa. Oi että oli ihanaa, suosittelen kaikille äideille :) Sunnuntaina sain miehen ja pojan askarteleman kortin sänkyyn ja aamiaista. Kortti oli kyllä hellyttävä :) Päätettiinkin sitten lähteä mun porukoille ja siellä vierähti muutama tunti. Siskoni tuli sinne kanssa perheineen ja serkukset saivat viipottaa yhdessä. Loppupäivä otettiin rennosti ja ilta menikin sitten matsin parissa. Mukava päivä oli.

Tänään mulla oli neuvola ja vauveli köllii ihan oikein päin mahassaedelleen. Eli pää edellä on kaveri tulossa. Onnin kanssa mentiin sitten vielä kauppaan ja poika keräili ihanan innokkaasti ruokia pikkukärryihin. Päätti, että ainakin siskonmakkaroita otetaan ja makaroonia :) Maitohyllyllä meinasi tulla riita, kun poika meinasi juoda purkista suoraan ennen maksamista.

Tänään alkoi naapuritontin rakennustyöt. Masiinat pauhaa pihassa, mutta Onni poika vetää tyytyväisenä hirsiä.

Illalla vielä Onnin kanssa kavereita moikkaamaan.

Plussat:

+ Virkistävä viikonloppu

+ Upeat säät

+ Vauvalla kaikki kondiksessa

Noema

Vierailija
2/21 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu meni nopeasti ja oli aivan mahtavat ilmat!

Lauantaina olin vanhempieni luona poitsun kanssa, tehtiin äitienpäiväkakku sunnuntaiksi valmiiksi siellä. Olli aivan innoissaan nuoli vatkaimia :)

Äitienpäivä oli mukava! Mies lupasi herätä pojan kanssa aamulla ja laittaa pojalle puuron ja mulle aamupalan (minä siis herään ne 364 muuta päivää) mutta, hehheh, poika ei suostunutkaan nousemaan isänsä kanssa, vaan köllötteli mun vieressä niin kauan kunnes nousin :) no sai ainakin puoli tuntia pidempään köllötellä.

Käytiin yhdessä kävelyllä (tämäkin tapahtuu ehkä kerran kuussa meillä) ja sitten tosiaan mentiin mun vanhemmille syömään ja kakkukahville..

Ilta menikin sitten matsin parissa, kävin välissä nukuttaa pojan. Viisuja en jaksanut katsella kuin klo 23 asti.

Ajattelin tänään lähteä poitsun kanssa vähä kaupungille, itse tarvitsisin kesähousuja (lähinnä capreja) niin meinasin vähän hintoja katsastaa kun Elloksessa oli suht edullisia, jos tilaisi sieltä. Aina vaan koko-asiat vähän mietityttää jos tilaa jostain.

Kävin myös molempien poikien kesävaatetta tänään läpi ja shortseja ainakin pienempi tarvitsee ja sitten myös ohuita housuja. T-paitoja meille on kerääntynyt aika paljon, ajattelin ne käydä läpi ja ostella sitten sopivan värisiä shortseja :) (että hei vaan Manna, täällä yksi värifriikki ja sama homma noiden sukkien kanssa ku sulla)

Kiitos Tinttaliisa ihanasta kuvasta, täytyy minunkin napsia kuvia, niin pistän tulemaan kaikille kenen osoite on ja bongailen pinoista lisää osoitteita!

+ käytiin aamulla pitkällä lenkillä

+ paino on mennyt alas hyvään tahtiin

+ päästään humputtelemaan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palattiin kavereita moikkaamasta. Onnille oli varattu sinne jätskipuikko ja vaikka mitä herkkuja. Poika veti kaksin käsin keksejä naamaan ja paita oli aivan jäätelössä :)

Niin ja mulla kanssa pakkomielle värien kanssa. En nyt mikään kovin paha ole, mutta kyllä värien pitää matchata, myös sukkien ;)

Poika vasta kylvyssä isänsä kanssa, kun meni niin myöhään kaupungissa. Menen toivottelemaan hyvät yöt.

Noema

Vierailija
4/21 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kyllä ihana viikonloppu täälläkin, mukava kuulla että myös teillä muilla!

Miehellä oli aikomus tehdä viikonloppuna paljon töitä, mutta eihän se sitten raaskinutkaan (teki sitten tämän illan), eikä tontillakaan käynyt kuin lauantaina aamupäivän eli saatiin viettää oikein kunnolla perheen kesken aikaa, kun appikin lähti kotiin viikonlopuksi.

Päivät touhuttiin pojan kanssa, ulkoiltiin yms. Euroviisuja katsottiin miehen kanssa herkkujen kera, oli ihana ilta. Jääkiekkoa meillä ei katso kukaan, ei kiinnosta.

Poika hemmotteli minua oikein urakalla, kun nukkui sunnuntainakin 8.20 saakka. Sain ihanan aamupalan sänkyyn ja pojalta kortin, joka oli perhosen muotoinen ja siipiin hän oli laittanut sormiväreillä väriä. Mieheltä sain lahjaksi Finlaysonin puuvillasatiinilakanat, aivan ihanat. Mies on meillä oikea pussilakana-friikki, joten oli hänellä oma lehmäkin ojassa, vaikka oli aikonut ostaa uusia lakanoita vasta uuteen taloon niin ei malttanut odottaa. Hassu=)

Äitienpäivänä katsottiin vielä uusintana viisuja ja poikaa viehätti erityisesti se biisi jossa naisella oli " lukulamppu" kädessä; poika tanssi, heilutti käsiään ja pani välillä kädet kasvonsa eteen kun tanssia hytkytti=) Ihana.

Äitienpäivän liikuttavin hetki oli ehkä se, kun olimme ulkona syömässä ja siinä kun ihastelimme kuinka hienosti poika söi itse omaa muussiaan ja lihapulliaan muistimme että tasan vuosi sitten, äitienpäivänä, annoimme pojalle ekan kerran kiinteitä (perunavelliä). Ikää oli silloin 5,5kk ja kyllä oli muikeat ilmeet. Ja nyt se pikkuinen on jo niin reipas syömäri, että ravintolassakin tarjoilija tuli oikein erikseen ihastelemaan kuinka hienosti meidän neiti syö itse. Tosissaan, luuli poikaa neidiksi, ehkä tuo sen letti alkaa olla jo aika hämäävä=) Lyhensin kutreja tänään hieman.

Tänään ostin pojalle Eccon kengät, kokoa 23. En tiedä, onkohan ne nyt ihan liian isot, täytyy vielä katsoa täytyykö vaihtaa. Tympii kyllä jos sitten ovatkin kesken syksyn jo pienet, kun maksoivat kumminkin ihan suht paljon.

Täytynee alkaa hommautua nukkumaan, että taas aamulla jaksaa.

Manna

Vierailija
5/21 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu et on Noeman kaverikin masussa oikein päin,koska sun la onkaan (sori ku en nyt muista)?Anna oli kans melkein koko odotusajan pää alaspäin ja luulen et se vaikutti juuri kun ne potkut oli niin inhottavia ja kipeitä,sisuskalut kovilla.Mutta pääasia et vauva voi hyvin.

Äitienpäivä meni ihanasti meilläkin.Sain aamukahvit pöytään (sänkyyn en halunnut,siis kahveja ;)).Anna oli " leiponut" marjapiirakan hoidossa ja hyvää oli.Korttia en saanut mutta vihjasin et ens äitienpäivänä olisi ihana " ylläri" .Aurinkolaseihin mies antoi rahallista tukea,jes!

Mun vanhemmilla käytiin myös kahvittelemassa,oli mukavaa mutta kauhee kiire oli miehellä kotiin kun formulat alkoi.Ilta oltiinkin sitten melko tiiviisti telkun ääressä kera herkkujen ja Annakin viihtyi hyvin.Anna alkaa aina hassutteleen jos sitä ei meinaa huomata,huomionkipee kaveri, nykyään eri ilmeet on in,katsoo silleen kainosti jne. :)

Meillä olis kans kesäkuusta lähtien tutista vieroitus edessä,apua se tulee oleen vaikeeta.

Töissä olen ja täytyy jatkaa hommia,palaan myöhemmin vähintäänkin lukemaan kuulumisia.

T:Odottelija+Anna

Vierailija
6/21 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä käynyt lukemassa marrasmammojen kuulumisia, mutta en vaan ole saanut aikaiseksi kirjoitella itse.

Meillä oli eilen 1,5vee.. neuovola ja painoa oli 12,390g ja pituutta huimat 89,8cm, py 47,1cm.

Sanoja tulee jo paljon mm. pupu, pepe, napa, kissa, pissi, äiti, isi, kakka, kukka, poppa, mummu, anna jne..

sairasteltu on jonkin verra, muttei yhtä rajusti kuin talvella.

Äippäpvä meni kyläillen ja sain nooralta lahjaksi kipsistä tehdyn keltaisen kukkakorun (päiväkodissa itse tehnyt).

Sitten omaa napaa..

Pääsin syksyllä alkavaan lähihoitajan kouluun, iltaopiskeluna parikertaa vkossa, kestoltaa 2,5v.

Ja eilen kävi pomo kysymässä että suostunko opettelemaan aamu-,ja iltakassavastaavan hommat.. ja suostuinhan minä yrittämään. Joka olen 4 vuotta tehnyt oikeestaan vaan myymälän puolella hommia..

Sitten sukuun tulee taas vauvoja, pikkusiskolla 3vkon kuluttua la, tosin paikat jo 2cm auki eli voi syntyä milloin vaan. Kaksosveljeni tyttöystävä saa lokakuussa, ja isosiskolla la 26.12. Isosiskollani tulee jo toinen kierrukkavauva peräkkäin ja edellinen kierrukkavauva on 1v 2kk. Että semmosta..Niin ja mä kuumeilen kovasti, mutta ehkä sit tossa syksymmällä..

ja sit pvän plussat

+ mies pääsi työkyvyttömyys eläkkeelle

+mä laihtunut 3kg

+kesä tulee

t.nia ja noora

Vierailija
7/21 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tänään 1 1/2-vuotisneuvola. Pitkä on meidänkin poikanen, kuten Niankin tyttö, meillä pituutta oli 88 cm. Koko ajan on mennyt yläkäyrillä, taitaa tulla iso mies :) Painoa oli 12,9 kg. MPR-rokotusta ei nyt otettu, vaan päätettiin miehen kanssa siirtää se vuoden päähän. Me ollaan muutenkin annettu rokotuksia hiukan rauhallisempaan tahtiin ja pienemmissä erissä kuin rokotusohjelmassa on.

Viikonloppu oli myös meillä mukava. Lauantaina oltiin häähumujen parissa, hyvä ystäväni meni naimisiin. Laitoin hänet kaasoineen hääkuntoon, ja kyllä tulikin kaunis morsian vaikka itse sanonkin ;) Koko perhe oltiin häitä viettämässä, illalla mies toi poikasen kotiin nukkumaan mummonsa vahdittavaksi ja me saimme vielä viettää loppuillan juhlissa.

Jääkiekkoa ja euroviisuja seurailtiin sunnuntaina. Äitienpäivän kunniaksi sain punaisia ruusuja perheen miehiltä. Ulkoiltiin ja vietettiin yhdessä aikaa. Olikin tosi kaunis ilma. :)

Tänään onkin sitten sadepäivä. Mitähän sitä keksisi kun ei oikein ole ulkoilukelejä :/

Tuli nyt tällä kertaa vain omaa napaa.

Plussat vielä:

+söin äsken suklaavanukasta, nam :)

+oli mukava juttutuokio neuvolatädin kanssa

+poikanen käymässä päiväunille, ja on hetki omaa aikaa

Gerda

Vierailija
8/21 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullun hauskaa viikkoa kaikille!!

Meillä on menny NIIN reisille kaikki. Anoppi kävi, siitä selvittiin ilman kolmatta maailman sotaa.

MUTTA sitten torstaina aloitettiin Kirpulle antibiootti korvatulehdukseen, eilen koppui kuuri. Ja se ei tehonnut. Tänään ryntään hakemaan uutta kuuria. SYYTÄ OLIS TEHOTA! Sit juttelin näist meitin taudeist, syksyllä mennään kurkku-korva-nenätautien lääkärille, katsotaan jos poistetaan risat&putket korviin.

Sitten kivoin juttu, meillä oli eräs pikku prinssi leikkimässä perjantaina ja lauantaina hälle tuli VESIROKKO NÄPPYLÄT. Eli me ollaan huonossa lykyssä vesirokossa juuri kun lähdetään ulkomaille. Itamisaikahan siinä on 14-21vrk. Toivon todella, että oltais se jo aikaisemmin saatu ja tauti tulisi NYT. Meillä ku on 2 lasta jotka ei oo sairastanut rokkoa. Yksi on.

Yöt on menny varsin huonosti, kiitos korvien. Itse en ees aattele tutista vierottamista, kuhan lopettaa ennen rippikoulua!;o) Meillä esikon vieroitin tutista 1v iässä kun puhuivat hampaiden asennosta ja bala bala...No tulos on nyt se, että tyttö joutuu joka tapauksessa oikomishoitoon. Hammasläääkäri sanoi juuri kun siellä käytiin, että kerran molemmat vanhemmat on oikomishoidettuja niin siinä ei tutin poisjäännit auta. Eli ihan sama vaik olis kouluun asti sitä lutkuttanut. Siksi en jaksa mitään ressiä repiä tutista. Eiköhän se joskus pois jää jokaiselta. Onnea ja tsemppiä vieroittajille!

Mitäs vielä piti jupista..niin, tuota vesirokkoo oon tässä miettinyt ja lääkäriltä Ataraxit tilasin jos molemmat ei oo rokkoa sairastanut ennen reissua. Siellä kuumassa&kosteassa saattaa kutina olla varsin inhottava. Lapsethan piti rokottaa vesirokkoa vastaa 22pvä, kun meillä on aikaistettu 1.5v neuvola. Mutta saatiin tartunta ennen ja nyt sitä ei kuulemma enää kannata edes laittaa. Koska jos rokko on itämässä niin se ei sit enää auta vaik rokottais.

Kaikenlaista harmia sitä tulee. Mutta,mutta..kyllä se aurinko vielä paistaa.Uskon niin. Reissu lähenee ja maiseman vaihdos on enemmän kuin tervetullutta.

Hormoniska kera lurpsuvien silmien

Vierailija
9/21 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leppoisaa alkuviikkoa täältäkin!

Tuliko kellekään Jessen 1.5v kuvat perille? Tuli meiliboksiin sen verran monta " ei tavoitettu vastaanottajaa" -meiliä että aloin epäröimään onkohan kukaan mahtanut saada kuvia.

Viikonloppu meni mukavasti (ja nopeasti), paljon ollaan vietetty aikaa mun vanhempien seurassa ja Jesse on nauttinut huomiosta ja hauskasta leikkiseurasta. On kovasti ukkinsa perään. Eilen käytiin porukalla hakemassa Jesse tarhasta ja poitsulla meinasi ihan pää seota kun hakijoita tulikin niin monta kerralla. Juoksi vastaan aidalle hymyillen ja vilkuttaen, sitten pomppikin jatkuvasti sylistä syliin kun ei osannut päättää kenen sylissä haluaisi mieluiten olla. :-)

Äitienpäivä meni melko samalla rutiineilla kuin normaalikin päivä paitsi että mies nousi aamuvirkun Jessen kanssa ylös ja hoiti päivän arkitouhut pitkälti itsekseen eli vaipan vaihdot, syöttämiset yms. Ihanaa! Aamusella Jesse tuli onnittelemaan mua tarhassa tekemänsä lahjan kanssa (pahvikukka ja kahvimuki, jonka Jesse oli koristellut punaisilla ja vihreillä tussiviivoilla :-) ja paijasi innokkaasti mun hiuksia, märän pusunkin sain. :-) Miehen lahja eli mun pyörän huolto ajoitetaan johonkin sopivaan kohtaan kun en tarvitse pyörää työmatkoille. Tosi mukavaa oli lukea teidän muiden äitienpäivän vietosta, suloisia muksuja nämä marraskuiset! :-)

Kivaa kun Niakin kävi kertomassa kuulumisia. Pitkiä lapsia teillä Nia ja Gerda. Jessellä on huomenna neuvola, veikkaan että pituutta on ehkä n.83cm. Tulen sitten kertomaan neuvolaterveiset.

Hormoonihirviölle tsemppaukset sinne korvatulehduksien ja vesirokkojen pariin! Tai siis toivottavasti vesirokko ei lapsukaisille tähän saumaan puhkea ja pääsette terveinä reissuun.

Huomenna lisää juttua...

Vierailija
10/21 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu en ole unohtanut teitä, päivittäin lukenut olen jutut, mutta arki on niin kiireistä etten ole sitten saanut mitään aikaseksi kerrottua.

Nyt kuitenkin ensinnä onnea plussanneille :) Kuuiumisia kaivataan tuoreimmilta. Ja Onnea kittylle toisesta pojasta!

Meillä oli eilen 1,5 v neuvola. Mitat 83 cm, 10050 g. Saatiin se MPR rokote ja hirvittää kauheasti. Esikoinen sairastui siitä niin pahasti että tehtiin oikein lausunto kelalle aikanaan. Viikonlopuksi lähetään reissuun joten varattava panadolit matkaan.

Kiitos Lotan ja Jessen kuvista! Laitan tulemaan meiltä, kunhan saadaan noi kuvat koneelle. Nykyään on vain vaikea saada kuvia kun ei toi touhutoope pysy hetkeäkään paikallaan. Äitienpäivänä oltiin mun 90 v mummua kattomassa, ja johan tuli vanhustentaloon vipinää kun tultiin paikalle. Toivottavasti joskus rauhottuisi.

Meilläkin oli ihan kiva äitienpäivä. Ainoo vaan että menin niin myöhään (lue aamuyöstä) nukkumaan ja sit esikko oli niin innoissaan että tuli herättämään isin kanssa jo seiskalta. Kaiken huipuksi kuopus nukkui yheksään!! Vähä vihjasin ukolle että ensi vuonna minun pitää saada nukkua MYÖHÄÄN! Ei tavallista aiempaan.

Eipä meille kummoisempia.

Koetan palailla kuvien kera lähiaikoina.

terkuin

Tiituliitu ja tytöt

Vierailija
11/21 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.5v neuvolassa oltiin aamutuimaan ja kun neuvolakäynti aloitettiin pituuden mittaamisella ja punnituksella niin Jessehän sai itkuraivarit samantien ja koko neuvolareissu olikin sitten itkustelua ja sylissä roikkumista. Ei innostunut pätkääkään palapeleistä, traktoreista eikä mistään muustakaan lelusta joita lääkäritäti Jesselle esitteli. Isin kaulassa vaan roikkui ja tuttiaan imutteli. Ainoa hymy irtosi siinä vaiheessa kun sanottiin tädille heipat. Silloin Jesse vilkutti ja hymyili. Lääkäri oli kyllä kovin empaattinen ja sanoi että monet 1.5 vuotiaat ovat varautuneita ja vierastavat uusia ihmisiä. Sydämen ja keuhkot kuunteli, muttei alkanut sen kummemmin tutkimaan ettei tarvitse pojan enempiä parkua. Pituus oli 83cm, painoa 12.3kg ja pipo 50cm. Tasaisesti kasvaa ja kaikki vaikutti ihan normaalille. :-)

Vierailija
12/21 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä mieli. Tänään oli viimeinen palaveri harjoitteluohjaajan kanssa ja sain hyvää palautetta. Tuli kiva fiilis :)

Huomenna lähdetään Onnin ja mun äidin kanssa Raumalle isoäitiäni katsomaan. Perjantaina palaillaan kotiin. Mulla ja Onnilla on siellä varattuna ajat parturikampaamoon. Onnin eka kerta, saas nähdä miten sujuu. Itse ajattelin tehdä jotain radikaalia, ehkä kahta väriä päähän tjtn.

Mulla on Mannan miehen kaltainen petivaate fetissi. Päässä jotenkin aina nitkahtaa petivaateosastolla ja on pakko ostaa uudet.

Odottelija, mulla on meneillään rv 33 ja laskettuaika on 070707. On ollut tosiaan helpottavaa kun tämä kaveri on viihtynyt raivotarjonnassa. Onni kun istui loppuun saakka.

Nialle onnea kaikesta uudesta jännästä, koulusta ja uusista työtehtävistä. Mukavaa saada vähän vaihtelua.

Pidän peukkuja, että Hormoonihirviön pesue pysyisi terveenä. Kylläpä kävi huono tuuri tuon vesirokon kanssa. Sitä kun jo valmiiksi jännitit.

Auringonkukalle kiitokset Jessen ihanasta kuvasta, samoin Tintalle :) Laitan myös tulemaan Onnin kuvan tässä lähipäivinä.

Huippua kun pääsit Tiituliitu käväisemään pitkästä aikaa! Mukava kuulla teidän kuulumisia :) Ihania äitienpäivä onnittelijoita, kun eivät malttaneet pysyä seitsemää pitempään poissa äidin sängystä :) Vaikka ymmärrän toki, että nukkuminenkin olisi ollut mukavaa.

Tuosta Jessen neuvolareissusta tuli mieleen, että onko teillä muilla sellaista ilmennyt nyt voimakkaampana, että äidin perään oltaisiin kovasti? Onni ei meinaa päästää minua edes koirien kanssa lenkille aamuisin. Siis vaikka mies Onnin vieressä, niin poika saa jopa hysteerisiä itkukohtauksia. Moneen kertaan pitää halia ennen kuin poistun puolentunnin lenkille :) Mitähän tapahtuisi, jos poikaa yrittäisi tarhaan viedä ;D

Eipä tässä kummempia, kuin hyviä öitä!

Plussat:

+ Harjoittelu virallisesti ohi.

+ Lastentarvike puodista tilaamani trikookantoliina tuli ja oli oikein loistava (Onnille meillä oli sellainen jäykempää kangasta oleva ja oli epäkätevä).

+ Nukkumatti kutsuu ja huomenna reissuun.

Noema

+

Vierailija
13/21 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaapäivää täällä vietellään kiukkupussin kanssa, miesväki tontilla kaatosateessa.... Itsellä oli eilen vauhdikas päivä, kun töiden jälkeen menin pariksi tunniksi yhteen keittiöfirmaan ja siitä lähdin suoraan kaveriemme raksalle tekemään loppusiivousta. Siivottiin kaverin kanssa siellä puoleen yöhön ja tuloksena oli 3 makuuhuonetta jynssättynä lattiasta kattoon ikkunanpesuineen. Mutta mukavaa oli (aina voittaa kotiolot, heh), harmitti vain ettei tajuttu ottaa makuupusseja ja muutamaa siideriä mukaan, olis voitu jäädä yöksikin. Mieskin oli illalla uskaltautunut jättämään pojan ukin huoman (nukkuivat molemmat) ja meni naapuriin kaverinsa luo, kotiutui hänkin vasta puolilta öin.

Poika sai hirveät raivarit, kun äsken nostin ruokapöytään. Lusikat lensi ja lautaset ja mukit ja kaikki. Yhtään ei syönyt ja juonut. Kun nostin pois pöydästä että olkoon sitten, niin ei muuta kuin hirveän huudon kanssa aina takaisin pöytään ja yritti saada lautasta kiskottua lattialle.

Ajattelin, että josko kaksi puhjennutta poskihammasta olisivat kipeät, annoin panadolia ja nostin sänkyyn. Sinne simahti heti.

Muutenkin oli tosi vilkkaalla päällä koko aamun. Kiipesi aina seisomaan olohuoneen pöydälle tai keinuhirven päälle. Kohta on varmasti taas pipi jossain, kun kiipeilee koko ajan. Minun puhelinta haluaa koko ajan itselleen, käskyttää oikein kovasti että: " Anna!"

Meidän pojalla on tosissaan 4 hammasta ylhäällä ja 2 alhaalla edessä. Nyt ylös ja alas on puhjenneet yhdet poskihampaat. Mutta missä viipyy alhaalle muut etuhampaat? Kysyin tätä hammashoitajalta, hän sanoi ettei syytä huoleen, hampaat voi vain puuttua. Miten niin " vain" ? Aika huolestuttavaa minusta!!!

Paljon Onnea Noemalle hyvin menneestä harjoittelusta! Täällä kans kampaaja varattu ensi viikoksi, ihanaa! Meillä ei ole havaittavissa minkäänmoista takertumista kumpaankaan vanhempaan, kun sitä kyselit....

Hyvät pyhäpäivät kaikille!

+ poika toi aamulla oman ensiraamattunsa minulle ja halusi, että luetaan. Malttoi istua sylissä melkein koko kirjan, ennätys!

Vierailija
14/21 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä eletään epätietoisuudessa rokon suhteen. VIELÄ ei oo näppyi näkynyt. Mutta mutta..On tässä aikaa sairastua, jos se p¤ska nakki napsahtaa.

Takertumisesta, meillä ollaan aika äitin tyttöjä. Syy on se, että kun isi on niiiiiiiiin paljon poissa niin vaikee olis häneen takertua.

Mä jännään päästäänkö 1.5v neuvolaan tiistaina. Ne rakkulat sitten asian ryssii jos joku. Neuvolan tätiki sanoi kun sinne soitin muista asioista, että YHTÄÄN näppylää ei saa olla.

Mitäs vielä, yöt on täällä menny reisille. Kirppu valvottaa. Viime yö oli taas kamala. Enkä tiedä johtuuko valvoitus korvista vai mistä?? Mutta eiköhän se siitä. Päivisin on pirtee ja hyväntuulinen

Meitin reissu lähenee, hui...Alkaa jo jännittää. Kohta tarttis jo kasseja pakata ja miettiä mitä mukaan ottaa. Mutta kovasti reissua odotan!!

Nyt taidan pesesta lattian keittöistä, tarttis kana ostaa ku ain jotain murenii lattiat täys....

Hormooniska

PS. Me otettiin anopin kanssa KUNNOLLA yhteen tiistaina puhelimitse. Tein hänelle HYVIN selväksi, että täällä talossa KAIKKI lapset on tasa arvoisia..Se olis varmaan tullu lankoja pitkin ja kuristanut mut jos pystyisi. Saas nähdä, siel on nyt hiljaist ollu. Ei oo kukaan mulle soitellut. HEH!

Vierailija
15/21 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa kun on perjantai tänään, katkaisi niin mukavasti viikkoa tuo eilinen vapaapäivä. Vietettiin koko helatorstai Tampereen kylpylässä mun vanhempien seurassa ja Jesse viihtyi enemmän kuin hyvin. Uimassa ei käyty kun Jessen iho ei varmaankaan kestäisi kloorivettä, mutta huoneistossa oli kyllä hieno poreamme jossa Jesse on päässyt kylpemään. Järven rannalla ulkoiltiin ja kylpylän leikkihuoneessa olisi riittänyt tutkittavaa useammallekin päivälle. :-)

Oltiin miehen kanssa pitkästä aikaa " treffeillä" keskiviikko-iltana, käytiin syömässä ja leffassa. Jesse oli yökylässä kylpylässä ukilla ja mummilla ja kaikki oli mennyt hienosti. Tuntui hienolle saada nukkua aamulla pitkään, tosin Jessekin oli yllättänyt ja nukkunut kylpylässä kahdeksaan saakka normaalin klo.6 herätyksen sijaan. Vieraskorea. ;-) Hyvää teki viettää miehen kanssa laatuaikaa, olikin oikein onnistunut ilta. Välillä on ollut vähän kireä meininki kotona kun arki puskee liikaakin päälle. Nyt jaksetaan taas paremmalla mielellä.

Mua jänskättää. Lähden tänään työporukalla Turun saaristoon ja tulen vasta huomen illalla myöhään kotiin. En ole koskaan aiemmin ollut Jessestä noin pitkään erossa. Aamulla meinasi tulla itku kun Jessen kanssa halittiin, ikävä tuli jo etukäteen. Vaikka aika menee kuitenkin vauhdilla kun on paljon kivaa tekemistä ja loistavaa seuraa. Hyvää tekee mulle varmasti muutenkin vähän venyttää sitä henkistä napanuoraa. ;-) Pojat pärjää varmasti hienosti keskenään sillä aikaa. Miehelle tosin laadin tälle illalle ja huomiselle aikataulun ja Jessen ruokalistan, kun sellaista pyysi. On kuulemma helppo sitten tarkastaa mitä seuraavaksi pitäisi tapahtua. Ei tule rutiinit vielä ihan selkärangasta. :-)

Hyvä että oli Jessen kuvat löytäneet perille ainakin osalle. Iso kiitos kuvista Hormoonihirviölle ja Odottajalle! Lisää kuvia otan mielelläni vastaan. :-)

Meillä on takertumista ilmennyt etenkin aamuisin kun pitäisi jäädä tarhaan. Tuossa oli jo muutama viikko helpompaa ja Jesse jäi päiväkotiin iloisesti vilkuttaen, mutta tämä viikko ja olisikohan ollut jo viime viikkokin sellaista että aamuisin Jesse roikkuu tiukasti mun kaulassa ihan viimeiseen saakka ja itku tulee kun joutuu mun sylistä pois. Kurjaa. Vierastaminen ja uusien tilanteiden arastelu on myös voimakkaampaa tällä hetkellä.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
16/21 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti bongasin oikean pinon!

Hirmuisesti täällä teillä tapahtunut!

Kiitos Jessen ja Lotan kuvista! Minäkin yritän piakkoin saada laitettua kuvaa meidän vilpertistä.

Kesää odotellaan saapuvaksi, mukavasti jo vihertää, mutta lämpöä kaivataan.

Uusille raskautuneille onnea!

Ihanan paljon saadaan meidän pinoon tuhisevia kääröjä :)

Onnea kittykatille!!!

Aatun pikkusiskokin jo kuukauden ikäinen ja pian nimen saa :)

Näin aika rientää, kunpa vain pysyisimme itse perässä.

Meidän marrasviikari on aika vilpertti, vaikkakin minusta kuitenkin rauhallista sorttia. Ulkona puuhissa hiekkalaatikolla, keinussa ja liukumäen laskussa viihtyy kauan.

Perttu on ihan rakastanut vauvoihin, oikeisiin ja leikkisiin. Pientä vauvanukkea tuo minulle ja se pitää kääriä kapaloon, sitten poju kantaa ja hyssyttelee, antaa suukkoja ja tuttia.

Legot, pikkuautot, palapelit ja pienet peppi hahmot on myös joka päivä ahkerassa leikissä mukana.

Ihania äitienpäivä juttuja teilä ollut :)

Minuakin odotti hienosti katettu aamupala. Lahjaksia sain toivomiani sukkia, Fannyn tekemän hienon sydän kaulakorun ja ihanan kortin.

Nyt välipalaa ja ulkoilemaan!

Remmissä jälleen mukana Hilda

Mukavaa, kun ehditte jo kaivata!

Piti kyllä varotuksen sananen raapustaa, mutta mies oli jo ennen aikojaan vienyt koneen postiin.

Vierailija
17/21 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas! Meillä oli myös kone huollossa, ja ehti jo tulla vieroitusoireita!

Kiitos valokuvista, ihania pikku pilttejä :) Lähetän myös heti kun saan otettua. Tuntuu että miljoona asiaa mitä pitäis tehdä mut ikinä ei muista..

Meille on saapunut kunnon uhma, aargh.. Varsinkin väsyneenä poikaon ihan mahdoton. Uskon tosin että sekin pahentaa asiaa ettei olla vieläkään saatu niitä tuplarattaita (ens vkolla vihdoin PITÄISI tulla), ja ollaan oltu aika pitkälti sisällä. Ainakin meillä poika ehdottomasti tarvii sitä ulkoilua enemmän.

Olin eilen viettämässä vapaa iltaa ja kuuntelemassa Maija Vilkkumaata, ai että teki hyvää..

Nyt tuli kyllä pelkkää omaa napaa! Luen tuon koko pinon sitten kun talossa rauha ja kirjoittelen sitten lisää! Kivaa sunnuntaipäivää kaikille :)

Vierailija
18/21 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille kuvia lähettäneille, vihdoin sain laitettua teille takaisinpäin kuvan karhunpojasta. Hiljaa hyvä tulee... :)

Tosi kauniit ilmat on olleet, kylmä tuuli kylläkin!

Parin tunnin päästä mennään synttärikaffeille. Poikanen nukkuu, niin nyt suihkuun. Mies lupasi tulla mukaan ;)

Pitemmittä puheitta Gerda

+aurinko

+yhteistä aikaa perheen kesken

+kahvin tuoksua

Vierailija
19/21 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavia suihkuhetkiä Gerdalle ;)

Odotan jo itsekin sellaista vapaailtaa, millaista Aatun äippä oli päässyt eilen viettämään. Sitten kun beibi on maailmassa ja tilanne rauhoittunut, niin tyttöjen kanssa piknikille ja punaviiniä plus muita herkkuja. Tupakkaa en polta, mutta aina viiniä nauttiessa hyvässä seurassa pitää saada pari vihreää Barclayta nauttia. Kiva, että on jotain mitä odottaa vauvan lisäksi :D

Vietettiin eilen päivä Porvoossa. Kyllä on kaunis kaupunki! Ihana auringon paiste oli ja lämmintä kuin kesällä. Syötiin terassilla vanhassa kaupungissa, olipa kesäinen fiilis. Mies löysi kolme taulua ja ne pitäisi viedä kehystettäväksi.

Tänään päätettiin lähteä Onnin päikkäreiden jälkeen Lintsille. Odotan jo innolla jäätelöä, jota aion ostaa sieltä. Pienet on huvit mammalla :)

Hienoa, että Hilda on taas back in business! Oli jo ikävä :)

Aurinkoista pyhäpäivää kaikille!

+ Tuntuu, että tämä viikonloppu on ollut pelkkää plussaa!

+ Tänään grillaillaan illemmalla.

+ Lämmin ilma ja aurinko paistaa :)

Noema

Vierailija
20/21 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin ihanat ilmat :)

Shortsi kelejä odotellaan :)

Käytiin tänään pitkällä pyöräajelulla. Samalla poikettiin Maskussa, en vaan löydä millään mieluista sohvaa. Täytyy vielä pärjäillä vanhalla, onkin kirpparilta 3¿, vaalealla sohvan päällisellä ihan hyvä, haitta on valuvat tyynyt. Joten etsinkin ei irtotyynyllistä sohvaa.

Poskipäissä tuntuu kyllä, että aurinko on lämmittänyt.

Voi ihana, Noema ja Onni huvittelemassa Lintsillä :)

Oispa huippua vuoristoradalla ajella ja pelkästään huvipuisto miljöönä on minusta ihana!

Gerda, laitoitko minulle kuvapostia?

vilijonkka@elisanet.fi

Itse en vielä saanut aikaiseksi laittaa kuvia.

Samoin minulla niin kuin Aatun äipällä, että tuppaa monet asiat unohtua.

Viikonlopun aikana olen saanut pyykkikorin ihan tyhjättyä. Ikäviä semmoiset yksittäis kappaleet villavaattetta ym, mitkä tarvii erikois pesua, enkä harrasta nyrkkiäpyykkiä kovin usein. Sinällään ihan kivaa puuhaa sekin, kun ryhtyy toimeen.

Taidanpa mennä iltapalalle itsekin, lapset jo untenmailla.

Hilda