Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Mitä sinä välttelit raskausaikana?

Vierailija
14.05.2007 |

Kun suositukset poikkeaa niin kovin paikkakunnasta riippuen ja toinen välttää kaikkea mahdollista ja toinen ei juuri mitään, niin mielenkiinnosta kysyn:

Mitä sinä välttelit raskausaikana?

Joitain ruoka-aineita? Juomia? Tiettyjä liikuntamuotoja? Vai et mitään?

(Nyt oletetaan, että huumeet, alkoholi ja tupakka ovat luonnollisesti kaikkien listalla.)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka-aineista en oikeastaan mitään. Tietysti vältettäviä aineita kannattaa syödä kohtuudella (mm. ne paljon A-vitamiinia sisältävät). Ulkomailla (loma Pohjois-Afrikassa) olin tarkempi, jätin tuoresalaatit ja irtojäätelön syömättä (kuten muukin perhe, ihan jo turistiripulin pelossa).

Tekemisistä hyvin raskaat nostelut (en esimerkiksi lähtenyt siirtelemään isoja kiviä pihahommissa) ja ratsastuksen. Sulkapalloakaan en pelannut, kun siinä tulee sellaisia nopeita kurkotuksia. Ja tietysti muutenkin jutut, jotka tuntuivat pahalta jäivät tekemättä.

Välttelin myös turhia kemikaaleja, en esim maalannut aittaa, kun huomasin, että kyllästysaine haisee voimakkaasti.

Vierailija
2/8 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Pastöroimattomat tuotteet

- Raa' at lihat ja kalat, söin vain kuumentamalla kypsennettyä

- A-vitamiini

- Maksa

- Hikijumpat joskus rv 15 jälkeen

-En vaihdellut anopin kissan hiekkoja

Ylipäätään pesin kasvikset ja valmistin ruoat huolellisesti. Jos jotain olisi ollut vinossa tai mennyt pieleen, olisin ainakin voinut suhtautua asioihin ilman itsesyytöksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksamakkaraa söin ihan niinkuin ennenkuin, maksalaatikkoa ja maksaa en syö muutenkaan.

Vierailija
4/8 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni moneksi yöksi yöunet, olin varma, että se oli sitten siinä :). Sillä yritin lohduttaa itseäni, kun se pizza oli kuitenkin käynyt lämpimässä uunissa, niin en saa listeriaa :).

Pepsi maxin juomista vähensin reilusti odotusaikana :)

Vierailija
5/8 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylihysteerisiä nettipalstalaisia ja ketjuja tyyliin " iik, söin vahingossa mozzarellaa" :)

Pakatut kalatuotteet (kylmäsavu ja graavi) ovat ainoita ruokia, joita olen vältellyt, listerian takia.

Alkoholia yhteensä ehkä olutpullon verran raskausaikana.

Muuten olen elänyt, ollut ja liikkunut ihan kuten ennenkin.

Vierailija
6/8 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka näissäkin kai on eroja, eli toisia voi ihan hyvin käyttääkin. tuorejuustoja ja raakoja tuotteita en käytä ollenkaan,muulloinkin erittäin vähän. enpä juuri muista montaa asiaa, joissa menettelisin toisin kuin normaalisti.. paitsi kaikkea en jaksa tehdä niin hyvin kuin muulloin ja juuri nosteluita yms. raskasta vältän.

Vierailija
7/8 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosin kauhea kurinalaisesti, mutta pääpiirteittäin ja pieniä määriä, jos jotain kauheasti tehnyt mieli. Jaa, mitäs muuta... Lepäilyä enemmän, kun on tuota supistelutaipumusta.

Vierailija
8/8 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

välttelin appivanhempia ja muutenkin miehen sukulaisia. Mikään muu ei tuntunut olevan mielessä kuin miten monta kiloa lihoin (jopa 8!!) ja se, tuleeko minusta ikinä kunnon äitiä, kun miehen veljen vaimo on niin loistava.

No, onneksi vilkaisivat peiliin ja huomasivat etteivät kaikki ole sitä miltä näyttää ja nyt, kun on toinen tulossa, voi huoletta kyläillä. Arvostavat minua äitinä suunnattoman paljon.

Alkoholisteja yritän välttää, kunnes lapseni ovat 18v ja laillisesti voivat olla sitä itsekin. Sitä ennen ei lasten pidä juoppoja vapaaehtoisesti nähdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä