Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itse aiheutetut ruuhkavuodet

Vierailija
25.05.2026 |

Olen eläkeikää lähestyvä ihminen ja omat lapseni ja heidän kaverinsa elävät sitä ikää, mikä on monelle ruuhkavuosia. Läheltä tilannetta seuranneena ei voi muuta sanoa kuin että monilla ne ruuhkat ovat ihan itse aiheutettuja. Elämä on valintoja. Toki ymmärrän, että kaikkiin asioihin ei voi itse vaikuttaa, mutta kun pikkulasten vanhemmat haluavat hyvän kasvatuksen ja kokopäivätöiden lisäksi edetä urallaan, pitää kaikki entiset harrastukset ja menot, ystävien tapaamiset, mahdollisesti opiskella jo toisen korkeakoulututkinnon, ei voi kuin ihmetellä, eikö oma järki sano mitään. Käydään 2-3 kertaa viikossa kuntosalilla ja pari tuntia illassa siellä, lisäksi lenkille  tai muihin harrastuksiin pitää päästä,  samoin kavereiden kanssa risteilylle tai mökkiviikonlopun viettoon tai metsästämään, vanhempainvapaalla golfaamaan, osallistua luottamustehtäviin, lähteä politiikkaan. Joissakin tapauksissa isovanhemmat auttavat, ja näissäkin tapauksissa voi miettiä, eikö heilläkin ole oikeus levätä ja viettää vapaata, eikä hoitaa lapsia joka viikonloppu, kun vanhemmat harrastavat. Pahimmassa tapauksessa lapsi haetaan päivähoidosta ja viedään isovanhemmille, ja haetaan sieltä aamulla hoitopaikkaan. Ja usko tai älä, näin tekee eronnut isä omalla yhteishuoltajuusvuorollaan.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinpä. Itselläni ei ole koskaan ollut ruuhkavuosia koska ymmärsin olla tekemättä lapsia joten aika riittää vallan hyvin töihin ja harrastuksiin. Ja koska olen orpo niin ei tarvi huolehtia ikääntyvistä vanhemmisrakaan.

Elämä on ihanaa kun sen oikein oivaltaa! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi