Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko palkka hallinnossa töitä tulevaisuudessa?

Vierailija
25.05.2026 |

Olen lukenut niin ristiriitaista tietoa, väheneekö siis työt palkka hallinnossa vai onko tekijöille edelleen töitä tulevaisuudessa, kannattaako tradenomiksi opiskella ja hakeutua alalle? 

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse vähän yli 30-vuotias kirjanpitäjä ja koulutukseltani tradenomi. Oman kokemukseni mukaan töitä on hyvin ja uskoisin että palkkahallinnossa on sama juttu. Riippuu varmaan siitä kyllä missä päin on. Ja voi olla että itse näin kolmekymppisenä juuri halutuimmillani mitä työelämään tulee. Jos olisin esimerkiksi 20 vuotta vanhempi niin en tiedä mikä tilanne sitten olisi. Tai jos vastaavasti olisin juuri valmistunut ja ilman työtä.

Palkka on hyvin mediaanissa mutta itse työstä en voi sanoa pitäväni, en ainakaan nykyisessä paikassani.

Mikä työssäsi on sellaista mistä et pidä jos saa kysyä? Itselläni siis vaihtoehdot jatkaa sotella johonkin eri suuntaan (haluaisin kyllä koko sotelta pois) tai sitten tämä tradenomi, palkkahallintoon. Mutta se ettei työllisty pelottaa eniten, jos uhraa aikaa opiskelulle kuitenkin. 

Kauan luulet, että palkanlaskijaksi kouluttautuminen kestää? Itse kävin puolen vuoden taloushallinnon ja palkanlaskennan koulutuksen ja harjoittelu päälle. Še vaan on ammatti, jonka oppii työssä parhaiten, perusasiat opitaan koulussa.

No ajattelin tässä kohtaa tradenomin tutkintoa, jotta maksimoisin työllistymismahdollisuudet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi