Onko palkka hallinnossa töitä tulevaisuudessa?
Olen lukenut niin ristiriitaista tietoa, väheneekö siis työt palkka hallinnossa vai onko tekijöille edelleen töitä tulevaisuudessa, kannattaako tradenomiksi opiskella ja hakeutua alalle?
Kommentit (21)
Ei hallinnossa ole kummoinen palkka....
No mulle ei palkka oo tärkein, vaan se että olis joustavampi työ omaan elämäntilanteeseen. Ja että ylipäätään sais sitten töitä.
Onko palkka hallinnossa? Joo, kai siitä hallinnosta palkkaa maksetaan.
(yhdyssanojen osaamattomus saattaa muuttaa koko lauseen merkitystä tai tehdä siitä täysin käsittämättömän)
Ehkä on, mutta ehkä ei juuri sinulle, jos palkkahallinnon kirjoitusmuotokin aiheuttaa haasteita.
Kirjoitin kyllä sanat yhteen, mutta puhelimen asetukset päätti ne erottaa, enkä enää saanut tekstiä muokattua julkaisun jälkeen kun tämän välin näissä sanoissa huomasin. Että tiedoksenne vain.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin kyllä sanat yhteen, mutta puhelimen asetukset päätti ne erottaa, enkä enää saanut tekstiä muokattua julkaisun jälkeen kun tämän välin näissä sanoissa huomasin. Että tiedoksenne vain.
Ap
Kannattaa ottaa päältä se automaattinen tekstinkorjaus.
Ja miten aikuiset ihmiset jaksaa tarttua kirjoitusvirheeseen (etenkin kun sitä tahallani siihen en tehnyt), kun kuitenkin ymmärretään varmasti mistä tässä ketjussa on kysymys kuitenkin.
Ap
Jos osaat tekoälylle algoritmeja ja määrityksiä vääntää, niin on. Muutoin on iltaruskon ala.
Vierailija kirjoitti:
Ja miten aikuiset ihmiset jaksaa tarttua kirjoitusvirheeseen (etenkin kun sitä tahallani siihen en tehnyt), kun kuitenkin ymmärretään varmasti mistä tässä ketjussa on kysymys kuitenkin.
Ap
Eikä ymmärretä. Jos sanot vasemmalle, mistä minä voin tietää, että tarkoitat oikealle.
En tiedä, mutta äidin kielen opettajan paika on sinun.
Mutta onko tosiaan niin että tekoäly vähentää merkittävästi työpaikkoja tulevaisuudessa tällä alalla? Vai voiko mahdollisesti syntyä uusia työtehtäviä?
Olen itse vähän yli 30-vuotias kirjanpitäjä ja koulutukseltani tradenomi. Oman kokemukseni mukaan töitä on hyvin ja uskoisin että palkkahallinnossa on sama juttu. Riippuu varmaan siitä kyllä missä päin on. Ja voi olla että itse näin kolmekymppisenä juuri halutuimmillani mitä työelämään tulee. Jos olisin esimerkiksi 20 vuotta vanhempi niin en tiedä mikä tilanne sitten olisi. Tai jos vastaavasti olisin juuri valmistunut ja ilman työtä.
Palkka on hyvin mediaanissa mutta itse työstä en voi sanoa pitäväni, en ainakaan nykyisessä paikassani.
Tekoäly ei ikinä suoriudu kaikista niistä haasteista, joita eri lait ja tessit asettaa. En jättäis tekoälyn pelossa hakematta alalle.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse vähän yli 30-vuotias kirjanpitäjä ja koulutukseltani tradenomi. Oman kokemukseni mukaan töitä on hyvin ja uskoisin että palkkahallinnossa on sama juttu. Riippuu varmaan siitä kyllä missä päin on. Ja voi olla että itse näin kolmekymppisenä juuri halutuimmillani mitä työelämään tulee. Jos olisin esimerkiksi 20 vuotta vanhempi niin en tiedä mikä tilanne sitten olisi. Tai jos vastaavasti olisin juuri valmistunut ja ilman työtä.
Palkka on hyvin mediaanissa mutta itse työstä en voi sanoa pitäväni, en ainakaan nykyisessä paikassani.
Mikä työssäsi on sellaista mistä et pidä jos saa kysyä? Itselläni siis vaihtoehdot jatkaa sotella johonkin eri suuntaan (haluaisin kyllä koko sotelta pois) tai sitten tämä tradenomi, palkkahallintoon. Mutta se ettei työllisty pelottaa eniten, jos uhraa aikaa opiskelulle kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkka on hyvin mediaanissa mutta itse työstä en voi sanoa pitäväni, en ainakaan nykyisessä paikassani.Mikä työssäsi on sellaista mistä et pidä jos saa kysyä? Itselläni siis vaihtoehdot jatkaa sotella johonkin eri suuntaan (haluaisin kyllä koko sotelta pois) tai sitten tämä tradenomi, palkkahallintoon. Mutta se ettei työllisty pelottaa eniten, jos uhraa aikaa opiskelulle kuitenkin.
Kauan luulet, että palkanlaskijaksi kouluttautuminen kestää? Itse kävin puolen vuoden taloushallinnon ja palkanlaskennan koulutuksen ja harjoittelu päälle. Še vaan on ammatti, jonka oppii työssä parhaiten, perusasiat opitaan koulussa.
Kyllä töitä riittää, mutta kannattaa katsoa, millaisia opintokokonaisuuksia ottaa: kokonaisuuksien hallinta on jatkossakin hyvä erotteleva tekijä.